Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
|
Rocznik 2019 - zeszyt 3
Struktura produktu hotelowego
Structure of the Hotel Product
Arletta Kowalik
nr katalogowy: 119007
Streszczenie
Produkt hotelowy umożliwia odbycie podróży, a wynikającą z tego podstawową użytecznością jest zapewnienie podróżnym wypoczynku oraz wyżywienia. Produktem przedsiębiorstwa hotelarskiego jest kompozycja dóbr materialnych oraz usług. W artykule przybliżono pojęcie produktu oraz usługi. Przedstawiono ogólną strukturę produktu, składającą się z kilku warstw. Struktura produktu hotelowego jest zbliżona do ogólnej struktury produktu, jednak z uwagi na specyfikę usług hotelarskich należy poddać ją modyfikacji. W opracowaniu podjęto próbę przedstawienia zmodyfikowanej struktury produktu hotelowego. Przedstawiono materialne oraz niematerialne składniki poszczególnych warstw produktu. Rdzeń produktu to powód zakupu, potrzeba wymagająca zaspokojenia, jednak każdy segment rynku oczekuje innych form zaspokojenia tych samych potrzeb. Produktem rzeczywistym hotelu są jego usługi podstawowe. Produkt poszerzony w przypadku usług hotelarskich zostaje rozbity na dwie warstwy: produkt wzbogacony i produkt fakultatywny. Produkt poszerzony (wzbogacony oraz fakultatywny) ma na celu zapewnienie przewagi konkurencyjnej. Ostatnia warstwa, czyli produkt potencjalny, to wszystkie modernizacje, jakim może zostać poddany produkt w przyszłości, a także produkty/usługi, które w przyszłości znajdą się w ofercie przedsiębiorstwa. Produkt hotelarski podlega ewolucji, ale jego podstawowa struktura jest ponadczasowa. Zmianom ulegać mogą jednak komponenty poszczególnych warstw produktu. Słowa kluczowe: istota produktu, potrzeba, produkt, produkt fakultatywny, produkt podstawowy, produkt potencjalny, produkt poszerzony, produkt rzeczywisty, produkt wzbogacony, rdzeń produktu, struktura produktu, usługa, usługa hotelarska
Abstract
The hotel product allows you to travel and the resulting basic utility is to provide the traveler with leisure and meals. The product of a hotel is the composition of material goods and services. The article presents the concept of product and services. The general product structure consisting of several layers is presented. The structure of a hotel product is similar to the overall product structure, however, due to the specificity of hotel services, it should be modified. The study attempts to present a modified structure of a hotel product. Material and non-material components of individual product layers were presented. The core of the product is the reason for the purchase, the need is demanding, however, each market segment expects other forms of meeting the same needs. The real product of the hotel is its basic services. The product expanded for hotel services is broken down into two layers: an enriched product and an optional product. The extended product (enriched and optional) aims to provide a competitive advantage. The last layer, potential product is all the upgrades that a product can be made in the future as well as products /services that will be in the company’s offer in the future. The hotel product is subject to evolution but its basic structure is timeless. However, the components of individual product layers may change.
Słowa kluczowe
istota produktu
potrzeba
produkt
produkt fakultatywny
produkt podstawowy
produkt potencjalny
produkt poszerzony
produkt rzeczywisty
produkt wzbogacony
rdzeń produktu
struktura produktu
usługa
usługa hotelarska
Keywords
product essence
need
product
optional product
basic product
potential product
extended product
real product
enriched product
product core
product structure
service
hotel service
Bibliografia
[1] Altkorn J. 1995. "Marketing w turystyce". Warszawa: PWN, s. 97. [2] Altkorn J. (red.) 2004. "Podstawy marketingu". Kraków: Instytut Marketingu, s.95. [3] Borkowski S., W. Wszendybył. 2007. "Jakość i efektywność usług hotelarskich". Warszawa: PWN, s. 113. [4] Czubała A., A. Jonas, T. Smoleń, J. Wiktor. 2006. "Marketing usług". Kraków: Oficyna Ekonomiczna, s.91-92. [5] Gołąb-Andrzejak E. 2014. "Wpływ jakości usług hotelarskich na satysfakcję i kształtowanie lojalności gości hotelowych". Marketing i Rynek 8, s.1060. [6] Kosińska E. (red.). 2008. "Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki". Warszawa: PWE, s.182. [7] Korzeniowski L.F. 2010. "Menedżment. Podstawy zarządzania". Kraków: EAS, s.156. [8] Kotler Ph., J.T. Bowen, J.C. Makens. 2006. "Marketing for Hospitality and Tourism". New Jersey: Pearson Prentice Hall, s. 305-307. [9] Mazur J. 2001. "Zarządzanie marketingiem usług". Warszawa: Difin, s.171. [10] Mruk H. 2012. "Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa". Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s.102. [11] Nawrocka E., S. Oparka. 2007. "Hotel w XXI wieku. Zarządzanie w warunkach globalizacji". Wrocław: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania, s.137. [12] Pieniążek T., K. Kaczmarek. 2016. "Zarządzanie ofertą, budowanie obłożenia". HOTELARZ 8. [13] Sztucki T. 1998. "Marketing w pytaniach i odpowiedziach". Warszawa, s.90. [14] Turkowski M. 1993. "Hotelarstwo elementy marketingu". Warszawa: PWE, s.18. [15] Turkowski M. 2003. "Marketing usług hotelarskich". Warszawa: PWE, s.34-52.
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 119007 "Struktura produktu hotelo..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - e-zeszyt (pdf) 2019-3
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
27.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
162.00 zł
Do koszyka
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - papierowa prenumerata roczna
192.00 zł brutto
177.78 zł netto
14.22 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
213.00 zł
Do koszyka
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
300.00 zł brutto
277.78 zł netto
22.22 zł VAT
(stawka VAT 8%)
300.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2019-3
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH