Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
GOSPODARKA MIĘSNA
|
Rocznik 2022 - zeszyt 4
ANALIZA PREFERENCJI KONSUMENCKICH dotycząca zakupu i spożycia mięsa wołowego
Analysis of consumer preferences regarding the purchase and consumption of beef meat
Iwona Chwastowska-Siwiecka
Lidia Cichosz
nr katalogowy: 137142
Streszczenie
Badania ankietowe dotyczące analizy preferencji konsumenckich podczas zakupu i spożycia mięsa wołowego przeprowadzono w grudniu 2020 roku wśród 305 respondentów w wieku od 20 do 61+ lat, którzy byli wybierani losowo. Ankietowani, kobiety i mężczyźni w sposób anonimowy wypełniali internetowy kwestionariusz ankietowy zamieszczony na stronie internetowej, składający się łącznie z 21 pytań, który opracowano specjalnie na potrzeby realizowanych badań. Na podstawie uzyskanych wyników stwierdzono, że znaczna grupa badanych (powyżej 80%) spożywa mięso wołowe, jednak jest to konsumpcja rzadziej niż raz w miesiącu. Wykazano, że respondenci nabywają wołowinę głównie w dyskontach oraz sklepach firmowych zakładów mięsnych, a przy wyborze i zakupie tego rodzaju mięsa kierują się ceną, wyglądem zewnętrznym, terminem przydatności do spożycia oraz wartością odżywczą i dietetyczną. Potwierdzono, że ankietowani w przeważającym procencie zwracają uwagę podczas konsumpcji wołowiny, na takie cechy organoleptyczne jak: smak, zapach, wygląd ogólny i na przekroju oraz barwę. Natomiast wśród czynników, które mogą mieć wpływ na niski poziom zakupu i spożycia mięsa wołowego badani wymienili wysoką cenę, trudność i długi czas przygotowania potrawy, specyficzny profil smakowo-zapachowy oraz niską jej jakość. Stwierdzono również, że respondenci najbardziej preferują spożywanie burgerów wołowych, gulaszu, steków i tatara, a miejscem w którym najczęściej konsumują dania z wołowiny jest gospodarstwo domowe, burgerownie oraz bary typu fast-food.
Abstract
A survey research on consumer preferences during the purchase and consumption of beef meat was conducted in December 2020 among 305 respondents aged 20 to 61+ years who were randomly selected. The respondents, women and men anonymously filled in the online questionnaire posted on the website, consisting of a total of 21 questions, which was developed specifically for the purposes of the research. Based on the obtained results, it was found that a significant group of respondents (over 80%) consumes beef, however, it is consumed less than once a month. It was shown that the respondents buy beef mainly at discounters and company shops of meat processing plants, and when choosing and buying this type of meat, they are quided by price, external appearance, shelf life, and nutritional and dietary value. It was confirmed that the majority of respondents pay attention during beef consumption to such organoleptic features as: taste, smell, general and cross-section appearance and colour. On the other hand, among the factors that may affect the low level of purchase and consumption of beef, the respondents mentioned high price, difficulty and long time to prepare a dish, a specific flavor and aroma profile and its low quality. It was also found that the respondents most prefer to consume beefburgers, stews, steaks and tartare, and the place where they most often eat beef dishes is household, burger restaurants and fast-food bars.
Słowa kluczowe
preferencje konsumenckie
determinanty zakupu i spożycia wołowiny
Keywords
consumer preferences
determinants of purchase and consumption of beef
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
GOSPODARKA MIĘSNA- e-publikacja (pdf) z zeszytu 2022-4 , nr katalogowy 137142
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
GOSPODARKA MIĘSNA- e-zeszyt (pdf) 2022-4
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
28.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
GOSPODARKA MIĘSNA - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
318.00 zł
Do koszyka
GOSPODARKA MIĘSNA - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
GOSPODARKA MIĘSNA - papierowa prenumerata roczna
384.00 zł brutto
355.56 zł netto
28.44 zł VAT
(stawka VAT 8%)
GOSPODARKA MIĘSNA - pakowanie i wysyłka
42.00 zł brutto
34.15 zł netto
7.85 zł VAT
(stawka VAT 23%)
426.00 zł
Do koszyka
GOSPODARKA MIĘSNA - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
GOSPODARKA MIĘSNA - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
480.00 zł brutto
444.44 zł netto
35.56 zł VAT
(stawka VAT 8%)
480.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2022-4
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH