Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PROBLEMY JAKOŚCI
|
Rocznik 2021 - zeszyt 5
Produkt i jego jakość jako symbol
Product and its quality as the symbol
10.15199/46.2021.5.1
Małgorzata Z. WIŚNIEWSKA
nr katalogowy: 131884
10.15199/46.2021.5.1
Streszczenie
W artykule poruszono problematykę symboliczności produktu. Badaną kwestię rozpatrzono z perspektywy jakości postrzeganej produktu. Celem artykułu było zaprezentowanie symbolicznej strony produktu, mającej znaczenie w postrzeganiu jakości przez konsumentów. Zaprezentowano wybrane przykłady produktów o charakterystycznej symbolice. Wyjaśniono także, na czym ta symbolika polega. Wykazano, że obcowanie z produktem o walorach symbolicznych jest m.in. zapowiedzią przeżyć, które wraz z produktem się kupuje, jak również unikalnej atmosfery związanej z jego użytkowaniem. Zwrócono uwagę, że symboliczne walory produktu stają się często ważniejsze dla konsumenta niż walory użytkowe
Abstract
The article deals with the symbolism of the product. The examined issue was considered from the perspective of perceived quality of the product. The aim of the article was to present the symbolic side of the product, important in the perception of quality by the consumers. Selected examples of products with characteristic symbols were presented. The article explains what this symbolism comes from. It has been shown that dealing with a product of symbolic value is, among others, an announcement of experiences that are bought with the product, as well as a unique atmosphere related to its use. It was pointed out that the symbolic values of the product often become more important to the consumer than the functional ones
Słowa kluczowe
produkt
towar
usługa
symbol
jakość postrzegana
Keywords
product
commodity
service
symbol
perceived quality
Bibliografia
[1] Anderson Eugen W., Claes Fornell, Donald R. Lehmann. 1994. “Customer satisfaction, market share, and profitability: findings from Sweden”. Journal of Marketing 58(3): 53–66. [2] Audrin Catherine, Tobias Brosch, Julien Chanal, David Sander. 2017. “When symbolism overtakes quality: Materialists consumers disregard product quality when faced with luxury brands”. Journal of Economic Psychology 61: 115–123. [3] Bielawa Anna. 2012. „Jakość usług a konkurencyjność w organizacjach”. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania 25: 255–267. [4] Brucks Merrie, Valerie Zeithaml, Gillian Naylor. 2000. “Price and Brand Name as Indicators of Quality Dimensions for Consumer Durables”. Journal of the Academy of Marketing Science 28(3): 359–374. [5] Burakowski Tadeusz. 2009. „O stali damasceńskiej słów kilka”. Inżynieria Powierzchni 3: 41–43. [6] Bylok Felicjan. 2016. „Meandry konsumpcji we współczesnym społeczeństwie: konsumpcjonizm versus dekonsumpcja”. Annales. Etyka w życiu gospodarczym 19(1): 55–69. [7] Daszkowska Marianna. 1998. Usługi. Produkcja, rynek, marketing. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. [8] Edwards Michael. 1994. Szampany. Warszawa: Warszawski Dom Wydawniczy. [9] Hamrol Adam. 2005. Zarządzanie jakością z przykładami. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. [10] Jerzyna Marta. 2006. „Symbol a logo. Postrzeganie symboli przez młodych ludzi w Krakowie”. Studia Humanistyczne 4: 9–25. [11] Jopkiewicz Szymon. 2013. „Postrzegana jakość w relacji usługowej jako element oceny efektywności w systemie ochrony zdrowia”. Zarządzanie i Finanse 4(2): 143–155. [12] Konecki Krzysztof, Kamila Potomska. 2001. „Archetypy i symbole w reklamie”. Marketing i Rynek 7: 16–21. [13] Kubiak Krzysztof. 2016. „Wybrane pojęcia socjo-kulturowe jako narzędzie analizy przekazów reklamowych”. W Kubiak Krzysztof (red.) Socjotechnika Reklamy, 38–60. Warszawa: Wyższa Szkoła Promocji, Mediów i Show Businessu. [14] Kujala Sari. 2009. “Product Symbolism in Designing for User Experience”. Proceedings of the International Conference: 4th Designing Pleasurable Products and Interfaces, 176–186. 13-16 October 2009, Compiegne, France. [15] Mazur Adam, Elżbieta Nosek. 1972. „Wczesnośredniowieczne noże dziwerówane z Wrocławia”. Kwartalnik Historii Nauki i Techniki 2: 291–304. [16] Mróz-Gorgoń Barbara, Aleksandra Perchla-Włosik. 2016. „Symbolika narodowa odzieży jako manifestacja wartości patriotycznych – case study patriotycznych marek odzieżowych”. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu 458: 66–76. [17] Przybylska Katarzyna. 2010. „Jakość produktu i wartość marki jako determinanty lojalności klienta”. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie 814: 125–142. [18] Ravasi Davide, Violina Rindova, Ileana Stigliani. 2011. “Valuing Products as Cultural Symbols: A Conceptual Framework and Empirical Illustration”. W Beckert Jens, Aspers Patrik (eds.) The Worth of Goods: Valuation and Pricing in the Economy, 297–316. Oxford: Oxford University Press. [19] Rogoziński Kazimierz. 2012. „Definicja usługi i to, co poniżej”. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług 722(95): 11–24. 8 2021 Ma j Kategorie, pojęcia, definicje Produkt i jego jakość jako symbol [20] Rosa Grażyna. 2018. „Rynek usług jako obiekt badań”. W Rosa Grażyna (red.) Konsument na rynku usług, 15–16. Warszawa: Wydawnictwo CH Beck. [21] Sadowski Mirosław. 2013. „Eponimy jako sposób wzbogacania leksyki”. W Sadowski Mirosław (red.) Acta Erasmiana V, 289–308. Wrocław: Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. [22] Sarzyńska-Putowska Joanna. 2000. Komunikacja wizualna, 51. Kraków: Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie. [23] Skrzypek Elżbieta, Florina Pinzaru. 2017. „Marka jako ważny element marketingu”. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach Seria: Administracja i Zarządzanie 144: 197–210. [24] Stec Artur. 2015. „Wieloaspektowe podejście do definicji produktu turystycznego”. Modern Management Review 3: 233–248. [25] Swobodny przepływ towarów. Przewodnik stosowania postanowień traktatowych regulujących swobodny przepływ towarów, 9. 2010. Luksemburg: Urząd Publikacji Unii Europejskiej. [26] Tkaczyk Jolanta. 2004. „Rola symboli w zachowaniach konsumenckich a wyzwania nowej gospodarki”. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica 179: 189–194. [27] Wiśniewska Małgorzata Z., Piotr Grudowski. 2014. Zarządzanie jakością i innowacyjność w świetle doświadczeń organizacji Pomorza, 10–11. Gdańsk: Innobaltica. [28] Wiśniewski Florian. 1965. „Pojęcie i podział usług”. Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny 2: 237–249. [29] Włodarska-Dziurzyńska Karolina. 2011. „Pojęcie produktu”. W Nowińska Ewa, Kasprzycki Dariusz (red.) Ekspertyza w sprawie regulacji nieuczciwych praktyk rynkowych skierowanych do konsumentów: Projekt „Konsument wobec nieuczciwych praktyk rynkowych”, 141–144. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. [30] Zeithaml Valerie. 1988. “Consumer perceptions of price, quality and value: a means-end model and synthesis of evidence”. Journal of Marketing 52(3): 2–22. [31] Zmitrowicz Karolina. 2015. Jakość projektów informatycznych. Rozwój i testowanie oprogramowania, 13. Gliwice: Wydawnictwo Helion. [32] https://bubbles.com.pl/szampan-dlaczego-jest-tak-wyjatkowy/ [dostęp: 10.04.2021]. [33] https://e-zegarki.com/pl/n/33 [dostęp: 10.04.2021]. [34] https://gentlemanschoice.pl/szampan-noworoczny-symbol/ [dostęp: 10.04.2021]. [35] https://handelextra.pl/artykuly/232405,na-taki-efekt-trzebapracowac- przez-lata [dostęp: 10.04.2021]. [36] https://manufakturastylu.pl/162-rosenthal [dostęp: 10.04.2021]. [37] https://militaria-blog.pl/gadzety/szwajcarska-precyzjascyzoryki- victorinox/ [dostęp: 10.04.2021]. [38] https://minuta.pl/blog/swiss-made-czyli-czego-dowiemysie- sygnatury-zegarka [dostęp: 10.04.2021]. [39] https://polimaty.pl/2013/06/stal-damascenska-zapomniana- -technologia/ [dostęp: 10.04.2021]. [40] https://rynekisztuka.pl/2013/04/15/monufaktura-rosenthalhistoria- zapisana-w-porcelanie/ [dostęp: 10.04.2021]. [41] https://sjp.pwn.pl/slowniki/produkt.html [dostęp: 10.04.2021]. [42] https://sjp.pwn.pl/szukaj/elektroluks.html [dostęp: 10.04.2021]. [43] https://winicjatywa.pl/metody-produkcji-win-musujacych/ [dostęp: 10.04.2021]. [44] https://www.biznesistyl.pl/dom/wnetrza/3975_porcelanaim- starsza,-tym-cenniejsza.-sygnatura-okresla-wiek.html [dostęp: 10.04.2021]. [45] https://www.felice.pl/O-legendarnej-torebce-Chanel-2-55- slow-kilka-cinfo-pol-118.html [dostęp: 10.04.2021]. [46] https://www.mrswierzbicka.pl/2019/11/torebka-chanelpodrobka- vs-oryginal.html [dostęp: 10.04.2021].
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
PROBLEMY JAKOŚCI- e-publikacja (pdf) z zeszytu 2021-5 , nr katalogowy 131884
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PROBLEMY JAKOŚCI- e-zeszyt (pdf) 2021-5
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
31.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PROBLEMY JAKOŚCI - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
372.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna
420.00 zł brutto
388.89 zł netto
31.11 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PROBLEMY JAKOŚCI - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
441.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
561.00 zł brutto
519.44 zł netto
41.56 zł VAT
(stawka VAT 8%)
561.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2021-5
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH