Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
|
Rocznik 2021 - zeszyt 4-5
Narzędzia promocji w hotelarstwie (cz. I)
Promotion Tools Used In The Hotel Industry (part I)
Arletta Kowalik
nr katalogowy: 131721
Streszczenie
W pierwszej części artykułu przedstawiono definicję promocji oraz narzędzia składające się na zestaw promotion mix. Niektóre komponenty promocji popularne w jednej branży mogą być niemal bezużyteczne w innej. Wskazano od jakich czynników zależy dobór poszczególnych elementów w branży hotelarskiej. Opisano najstarszy instrument promocji jakim jest reklama, a także znaczenie poszczególnych środków reklamy w hotelarstwie. Bardzo istotnym środkiem reklamy w hotelarstwie wydaje się być reklama internetowa. Wskazano jakie są formy promowania hotelu w Internecie oraz omówiono 5 zasad marketingu internetowego. Zwrócono uwagę na rolę mediów społecznościowych oraz centralnych systemów rezerwacyjnych w promowaniu hoteli. Te ostatnie są nie tylko nośnikiem reklamy, ale również częścią systemu dystrybucji usług hotelarskich oraz wspomagają prowadzenie badań marketingowych i analiz.
Abstract
The first part of the article presents the definition of promotion and the tools that make up the promotion mix set. Some promotion components popular in one industry may be almost useless in another. It was indicated which factors determine the selection of individual elements in the hotel industry. The oldest promotional instrument, which is advertising, is described, as well as the importance of individual advertising measures in the hotel industry. Internet advertising seems to be a very important means of advertising in the hotel industry. The forms of promoting a hotel on the Internet are indicated and 5 principles of internet marketing are discussed. The role of social media and central reservation systems in promoting hotels was highlighted. Central reservation systems are not only an advertising medium but also a part of the hotel distribution system which also supports the marketing research and analyzes.
Słowa kluczowe
marketing mix
narzędzia promocji
promocja
reklama
reklama internetowa
Keywords
marketing mix
promotion tools
promotion
advertising
internet advertising
Bibliografia
[1] Buła P. (red.) 2010. „Współczesne problemy przedsiębiorczości w małych i średnich przedsiębiorstwach”. Kraków: Krakowska Szkoła Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego, s. 42-43. [2] Karcz A., „Promocja – definicja, funkcje, rodzaje i cele promocji” http://www.trinet.com.pl/promocja-definicja-funkcje-rodzaje-i-cele-promocji, dostęp 22.03.2021. [3] Kotler Ph., Bowen J.T., Makens J.C. 2006. „Marketing for Hospitality and Tourism”. New Jersey: Pearson Prentice Hall, s. 542. [4] Mruk. H. 2012. „Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa”. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s.17. [5] Nowacki R. 2005. „Reklama”. Warszawa: Difin, dodruk 2020, s.40. [6] Olearnik J. 2016. „Współczesny marketing w turystyce i jego specyfika”, [w:] „Ekonomiczne problemy turystyki” nr 1 (33). Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, s.16. [7] Sidorkiewicz M., Pawlicz A. 2015. „Propedeutyka hotelarstwa. Ujęcie ekonomiczne”. Warszawa: Difin, s.129 – 130. [8] Tokarz A. 2003. „Internet jako instrument promocji usług turystycznych”. [w:] „Gospodarka turystyczna w regionie”, (red. A. Rapacz). Wrocław, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, nr 1000: Wydawnictwo AE, s. 198. [9] Turkowski M. 2003. „Marketing usług hotelarskich”. Warszawa: PWE, s.221. [10] Żbikowska A., Potocki A. 2011. „Komunikowanie w organizacjach gospodarczych”. Warszawa: Difin, s. 93.
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY- e-publikacja (pdf) z zeszytu 2021-4-5 , nr katalogowy 131721
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY- e-zeszyt (pdf) 2021-4-5
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
58.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
162.00 zł
Do koszyka
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - papierowa prenumerata roczna
192.00 zł brutto
177.78 zł netto
14.22 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
213.00 zł
Do koszyka
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
300.00 zł brutto
277.78 zł netto
22.22 zł VAT
(stawka VAT 8%)
300.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2021-4-5
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH