Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
|
Rocznik 2020 - zeszyt 1-2
Determinanty jakości
Quality Determinants
nr katalogowy: 124874
Streszczenie
Jakość usług gastronomicznych to złożone zagadnienie, a równocześnie ważny czynnik wpływający na pozyskanie i utrzymaniu klienta. Wśród wielu składowych obecnie coraz większego znaczenia zaczyna nabierać sposób wizualnej prezentacji dania w naczyniach. Odpowiednie serwowanie posiłków może przyczynić się do wzrostu ich sprzedaży i wyższej akceptacji przez konsumentów.
Abstract
The quality of food services is a complex issue and at the same time an important factor influencing the acquisition and retention of customers. Nowadays, among the many components, the visual presentation of dishes is becoming more and more important. Proper serving meals can contribute to increased sales and higher consumer acceptance.
Słowa kluczowe
gastronomia
jakość usług
czynniki determinujące jakość
Keywords
food service
quality of service
factors determining the quality
Bibliografia
[1] Art plate: Sztuka prezentacji dań, http://instytut-sztuki-kulinarnej. pl/szkolenia-profesjonalne/art-plate-sztuka-prezentacji-dan/ (dostęp: 30.12.2019). [2] B abicz-Zielińska E., A . R ybowska, W. Obniska. 2016. "Sensoryczna ocena jakości żywności". Gdynia: Wyd. Akademii Morskiej. [3] B oruc R . "Osobowość na talerzu". 2019. Poradnik Restauratora, 3, 12-15. [4] B radley L., C. Rees. 2003. "Reducing nutritional r isk in hospital: the red tray". Nursing Standard 17, 26, 33-37. [5] Bruno N., M. Martani, C. Corsini, C. Oleari. 2013. "The effect of the color red on consuming food does not depend on achromatic (Michelson) contrast and extends to rubbing cream on the skin". Appetite, 71, 307-313. [6] C hang M. L., M. D. Norazah, Y. L. Tam. 2014. "Student Satisfaction with the Service Quality: A Structural Approach". International Journal of Business, Economics and Law 4 (1), 105-111. [7] C ieślik E., J. Cieślik, P. Wasilewski, K. Turcza, A. Siembida. 2014. "Ocena jakości usług gastronomicznych jako czynnik zwiększający zaufanie konsumentów". Journal of Agribusiness and Rural Development, 3, 15-24. [8] Czarniecka-Skubina E., D. Pietrak. 2011. "Zachowania konsumentów i ich preferencje na rynku usług gastronomicznych" [w:] Kołożyn-Krajewska D., Dolatowski Z. J. (red.), "Jakość usług turystycznych i żywieniowych". Częstochowa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Hotelarstwa i Turystyki. [9] Delwiche J. F. 2012. "You eat with your eyes first". Physiology & Behavior 107: 502-504. [10] Donkoh S.A., A. K. Quainoo, E. Cudjoe, N. C. Kaba. 2012. "Customer Satisfaction and Perceptions about Food Services on the University for Development Studies Campus". Ghana. African Journal of Food Science 6 (8), 216-223. [11] G ajewska P., I . Szewczyk. 2012. "Zarządzanie na rynku doznań w branży gastronomicznej". Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie 2, 114-133. [12] Garg A., J. Kumar. 2017. "Exploring customer satisfaction with university cafeteria food services. An empirical study of Temptation Restaurant at Taylor’s University, Malaysia". European Journal of Tourism, Hospitality and Recreation (EJTHR) 8(2), 96-106. www.przeglad-gastronomiczny.pl 31 NAUKA styczeń - luty 2020 [13] Gawryluk K. 2019. "Wpływ prezentacji dań kuchni modernistycznej na ich pożądalność wśród konsumentów". Praca inżynierska, Warszawa: SGGW, Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji. [14] Głuchowski A., E. Czarniecka-Skubina. 2016. "Kuchnia modernistyczna w gastronomii". Zeszyty Naukowe. Turystyka i Rekreacja 1, 193-206. [15] Hensley R. L., J. Sulek 2017. "Customer satisfaction with waits in multi- -stage services". Managing Service Quality 17 (2), 152-173. [16] Jeżewska-Zychowicz M., I. Kowalczuk 2017. "Znaczenie telewizji i internetu w promocji żywności regionalnej oferowanej w formie usług gastronomicznych". Ekonomiczne Problemy Turystyki, 3, 53-64. [17] Kılıç, B. ve Bekar, A. 2012. "Üniversite Kampüsü İçerisinde Yiyecek İçecek Hizmeti Sunan İşletmelerin Hizmet Kalitesinin Değerlendirilmesi ve Hizmet Kalitesinin Müşteri Memnuniyetine Etkisi". Seyahat veOtel İşletmeciliği Dergisi 9 (3): 38-51. [18] Kim Y.-S., P. J. Moreo, R. J. M Yeh. 2004. "Customers’ Satisfaction Factors Regarding University Food Court Service". Journal of Foodservice Business Research, 7, 97-110. [19] Levytska G. 2011. "Usługi gastronomiczne - znaczenie i tendencje rozwoju. Warszawa: SGGW. [20] Maj A. "Wizualna awangarda smaku". 2011. Poradnik Restauratora 4, 10-12. [21] Makała H., S. G. Łuczak. 2015. "Usługi gastronomiczne w centrach handlowych Warszawy". Zeszyty Naukowe. Turystyka i Rekreacja 2, 213-227. [22] Makała H. 2015. "Innowacyjne formy działalności gastronomii. Specjalizacja zakładów gastronomicznych". Zeszyty Naukowe. Turystyka i Rekreacja 2, 193-202. [23] Morrot G., F. Brochet, D. Dubourdieu. 2001. "The Color of Odors". Brain and Language 79: 309-320. [24] Norhati I., F.N. Hafisah. 2013. "Informal Setting for Learning on Campus: Usage and preference". Procedia-Social and Behavioral Sciences 105, 344-351. [25] Othman M., B. S. Nadzirah., A.K. Mohd. Shahrim., G. Hazrina. 2013. "Customers’ Satisfaction towards Institutional Food services: An Insight into Universities in the KlangValley, Malaysia". Journal of Business and Policy Research 8 (2): 1-15. [26] Piqueras-Fiszman B., J. Alcaide, E. Roura, Ch. Spence. 2012. "Is it plate or is it the food? Assessing the influence of the color (black or white) and shape of the plate on the perception of the food placed on it". Food Quality and Preference 24, 205-208. [27] Przesmycka A., T. Krysiak, W. Laskowski. 2014. "Częstość nabywania produktów żywnościowych i jej determinanty". Warszawa: Wydawnictwo Laskowski. [28] Spence Ch. 2018. "Gastrofizyka". Warszawa: Wydawnictwo Świat Książki. [29] Spence Ch. 2018 "What is so unappealing about blue food and drink?" International Journal of Gastronomy and Food Science 14: 1-8. [30] Spence Ch., X. Wan, A. Woods, C. Velasco, J. Deng, J. Youssef, O. Deroy. 2015. "On tasty colours and colourful tastes? Assessing, explaining, and utilizing crossmodal correspondences between colours and basic tastes". Flavour 4: 23. [31] Stangierska D. 2013. "Otoczenie fizyczne usługi gastronomicznej i jego konsekwencje wizerunkowe - przykład marki sieci restauracji casual dining". Polityki Europejskie, Finanse i Marketing 10 (59): 662-671. [32] Szajna R., D. Ławniczak, A. Ziaja. 2015. "Usługi kelnerskie". Warszawa: WSiP. [33] Sztuka platingu, https://grafikodkuchni.pl/sztuka-platingu/#.XQ1vfFQzaUk. [34] Urban S. 1996. "Marketing produktów spożywczych". Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego. [35] Xi L.; Z. Shuai. 2009. "Investigation of Customer Satisfaction in Student Food Service. An example of student cafeteria in NHH". International Journal of Quality and Service Sciences 1(1), 113-124.
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 124874 "Determinanty jakości..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - e-zeszyt (pdf) 2020-1-2
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
27.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
162.00 zł
Do koszyka
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - papierowa prenumerata roczna
192.00 zł brutto
177.78 zł netto
14.22 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
213.00 zł
Do koszyka
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
300.00 zł brutto
277.78 zł netto
22.22 zł VAT
(stawka VAT 8%)
300.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2020-1-2
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH