Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
|
Rocznik 2018 - zeszyt 9
Wartość nabywcy kreowana przez opakowania produktów spożywczych
Value for the buyer created by the packaging of food products – milk packaging
10.15199/65.2018.9.7
Joanna Kuzincow
nr katalogowy: 116122
10.15199/65.2018.9.7
Streszczenie
W artykule przedstawiono koncepcję wartości dla nabywcy, rozumianej jako wartość przez niego uzyskaną – realną nadwyżkę subiektywnie postrzeganych korzyści nad subiektywnie postrzeganymi kosztami. Stwierdzono, iż jednym z kluczowych narzędzi kreowania wartości produktu dla nabywcy jest opakowanie. W dalszej części pracy dokonano więc analizy opakowania jako źródła korzyści i kosztów dla nabywcy, skupiając się przede wszystkim na różnym potencjale kreowania tejże wartości przez poszczególne typy obecnych na rynku opakowań mleka. Zestawiono ze sobą postrzegane przez nabywcę korzyści oraz subiektywnie postrzegane koszty, wprowadzając współczynnik subiektywnie postrzeganej wartości mleka w danym opakowaniu. Udowodniono, iż poszczególne sposoby pakowania mleka wyraźnie różnią się, jeśli chodzi o potencjał kreowania wartości dla nabywcy: współczynnik subiektywnie postrzeganej wartości mleka w danym opakowaniu wynosił od 0,094 dla torby foliowej z polietylenu małej gęstości do 0,41 dla opakowania 0,5 l ze słomką.
Abstract
The starting point of this study is the concept of value for the buyer, understood as the value the buyer obtained: a real surplus of subjectively perceived benefits over subjectively perceived costs. It was found packaging is one of the key tools for creating the product value for the buyer. In the further part of the work, the packaging was analyzed as a source of benefits and costs for the buyer, focusing primarily on the different potential of creating this value by particular types of milk packaging available on the market. The subjectively perceived benefits and perceived costs were compared with each other and finally there was introduced the ratio of the subjectively perceived milk value in a particular packaging. It has been proven that the different models of milk packing clearly differ in terms of the potential of creating value for the buyer: the ratio of the subjectively perceived milk value was from 0.094 for a low density polyethylene bag to 0.41 for the packaging 0.5 l with a straw.
Słowa kluczowe
wartość produktów szybko rotujących
kreowanie wartości dla nabywcy
opakowania mleka
Keywords
FMCG products value
creating of value for the buyer
milk packaging
Bibliografia
[1] Szymura-Tyc Maja. Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa. 2005. Katowice: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej. 75. [2] Plichta Grażyna. 2011. Wymiary wartości dla klienta w procesie zakupu i użytkowania produktu. W Wartość dla klienta w układach rynkowych. Aspekty metodologiczne. 48- 51. Red. A. Sagan. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego. [3] Kall Jacek, B. Sojkin. 2006. Zarządzanie produktem - wyzwania przyszłości. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej. 49. [4] Kotler Philip. 2015. Marketing. Wprowadzenie, Warszawa: Wolters Kluwer SA. [5] Levitt Theodore. 1980. "Marketing Success Through Differentiation - of Anything". Harvard Business Review January. [6] Zeithaml Valerie. 1988. "Consumer Perceptions of Price, Quality and Value". Journal of Marketing vol. 52 no. 3. p. 14. [7] Szymczak Jadwiga, M. Ankiel-Homa. 2007. Opakowanie jednostkowe w działaniach marketingowych przedsiębiorstw, Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej. 17. [8] Taranko Teresa. 2011. Działania związane z produktem i marką. W Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, red. L. Garbarski. 158. Warszawa PWE. [9] Stobiecka Jadwiga. 2011. Wymiary wartości produktów i usług. W Wartość dla klienta w układach rynkowych red. A. Sagan. 46-148. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego.
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 116122 "Wartość nabywcy kreowana ..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - e-zeszyt (pdf) 2018-9
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
27.50 zł
Do koszyka
Prenumerata
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
330.00 zł
Do koszyka
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - papierowa prenumerata roczna
432.00 zł brutto
400.00 zł netto
32.00 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - pakowanie i wysyłka
42.00 zł brutto
34.15 zł netto
7.85 zł VAT
(stawka VAT 23%)
474.00 zł
Do koszyka
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
498.00 zł brutto
461.11 zł netto
36.89 zł VAT
(stawka VAT 8%)
498.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2018-9
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH