Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
|
Rocznik 2018 - zeszyt 7-8
Rezerwuj pokój
Booking a room
nr katalogowy: 115008
Streszczenie
Istnieje wiele form pośrednictwa w dystrybucji usług hotelarskich. W artykule przedstawiono bezpośrednie oraz pośrednie kanały dystrybucji. Opisano ich wady i zalety. Wskazano, jakie korzyści wynikają dla przedsiębiorstw hotelarskich decydujących się na dystrybucję pośrednią oraz bezpośrednią. Hotelarstwo, to jedna z dziedzin gospodarki będących w czołówce pod względem wykorzystywania w swojej działalności, również w dystrybucji i sprzedaży, nowoczesnych rozwiązań technologicznych, zwłaszcza informatycznych. Pionierami w świecie sprzedaży usług turystycznych on-line były GDS-y, czyli globalne systemy dystrybucji. Z uwagi na stosunkowo wysokie koszty ten kanał dystrybucji jest polecany dużym, sieciowym obiektom. W artykule zwrócono też uwagę na dynamicznie rozwijające się OTA, czyli Online Travel Agencies. Dystrybucja usług przez OTA jest stosunkowo tania dla hoteli. Jedynym kosztem jest prowizja wypłacana za każdą zrealizowaną rezerwację. OTA są najbardziej odpowiednie dla małych, niezależnych hoteli, chociaż znajdują zastosowanie również w obiektach sieciowych.
Abstract
There are many forms of intermediation in the distribution of hotel services. The article presents direct and indirect distribution channels. Their advantages and disadvantages have been described. It was indicated what benefits result for hotel enterprises that decide on indirect and direct distribution. Hospitality is one of the areas of the economy that is at the forefront in terms of using in its operations, also in the distribution and sale, modern technological solutions, especially IT. The pioneers in the world of online travel services sales were GDSs - global distribution systems. Due to the relatively high costs, this distribution channel is recommended for large chain hotels. The article also draws attention to dynamically developing OTA - Online Travel Agencies. Distribution of services by OTA is relatively cheap for hotels. The only cost is the commission paid for each completed booking. OTAs are the most suitable for small, independent hotels, although they are also used in large chain hotels.
Słowa kluczowe
agent turystyczny
digitalizacja
dystrybucja
globalne systemy dystrybucji
gość hotelowy
hurtownik
kanały dystrybucji
konsument
marketing internetowy
pośrednik
producent
touroperator.
Keywords
travel agent
digitalization
distribution
global distribution systems
hotel guest
wholesaler
distribution channels
consumer
internet marketing
broker
producer
tour operator
Bibliografia
[1] Altkorn J. 1995. "Marketing w turystyce". Warszawa: PWN, s. 130. [2] Biełuszko K., R. Kubicki, A. Pawlicz. 2015. "Wpływ kategoryzacji na rozwój elektronicznych kanałów dystrybucji na przykładzie rynku usług hotelarskich w Unii Europejskiej". E-mentor nr 1 (58), http://www.e-mentor.edu.pl (dostęp 15.03.2018). [3] Czubała A. 2001. "Dystrybucja produktów". Warszawa: PWE, s. 21-29 [4] Freyer W. 2001. "Tourismus-Marketing, Marktorientiertes Management im Miko- und Makrobereich der Tourismuswirtschaft". München: Oldenbourg Wissenschaftverlag GmbH, s. 554. [5] Kachniewska M. 2014. "Wpływ digitalizacji kanałów dystrybucji na strukturę rynku usług pośrednictwa turystycznego". E-mentor nr 1 (53), http://www.ementor. edu.pl (dostęp 18.03.2018). [6] Kaczmarek J., A. Stasiak, B. Włodarczyk. 2005. "Produkt turystyczny". Warszawa: PWE, s. 271. [7] "Kompendium pilota wycieczek". 2009., red. Kruczek Z., Kraków: Proksenia, s.20. [8] Kotler Ph., K. Keller. 2012. "Marketing". Poznań: Dom Wydawniczy REBIS, s. 446-447. [9] "Metodyka i technika obsługi ruchu turystycznego". 2004., red. Bosiacki S, J. Śniadek, Poznań: AWF w Poznaniu, s. 24. [10] Pawlicz A. 2006. "Wybrane aspekty OTA na polskim rynku hotelarskim". [w:] "Ekonomiczne problemy turystyki". 2/34, s. 155-156. [11] Reformat B. 2015. "E-turystyka i uwarunkowania jej rozwoju - wybrane aspekty analizy". Studia Ekonomiczne, s. 74-89. [12] Scheeg A. 2015. "Online Travel Agencies, Future Industry Outlook - Market Realist". Earnings: Priceline Delivers Strong. [13] Sidorkiewicz M., A. Tokarz. 2009. "Internetowe systemy rezerwacji jako nowa forma dystrybucji usług hotelarskich w dobie społeczeństwa informacyjnego. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego". "Ekonomiczne problemy usług", 33(1), s. 705-713. [14] "Skuteczne prowadzenie obiektu hotelarskiego i gastronomicznego". 2011. red. Gałecki R., Warszawa: Verlag Dashofer, s. 4. [15] Słownik finansowy FINDICT, http://www.findict.pl (dostęp 17.03.2018). [16] Ustawa z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, Dz. U. z dnia 18 grudnia 2017, poz. 2361, http:// www.prawo.sejm.gov.pl, (dostęp 17.05.2018). [17] http://www.booking.com (dostęp 18.05.2018). [18] http://www.hrs.com (dostęp 18.05.2018). [19] http://www.profitroom.pl (dostęp 12.03.2018).
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 115008 "Rezerwuj pokój..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - e-zeszyt (pdf) 2018-7-8
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
27.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
162.00 zł
Do koszyka
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - papierowa prenumerata roczna
192.00 zł brutto
177.78 zł netto
14.22 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
213.00 zł
Do koszyka
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
300.00 zł brutto
277.78 zł netto
22.22 zł VAT
(stawka VAT 8%)
300.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2018-7-8
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH