Praca specjalisty ds. bhp często jest powtarzalna i opiera się na schematach. Mówimy tu przede wszystkim o obszarze szkoleń i potem żmudnym procesie wypisywania zaświadczeń czy pilnowaniu, kiedy któremu pracownikowi w firmie kończą się termin ważności szkolenia. Nadzorowanie tych danych w papierowych notatnikach czy tabelach w Excelu jest czasochłonne i obarczone ryzykiem popełniania błędów. Czynności związane z przypominaniem pracownikom o szkoleniach czy wypisywaniem zaświadczeń zabierają bardzo dużo czasu. Optymalizacja czasu pracy pracownika poprzez systemy CRM to obecnie powszechna praktyka w działach sprzedaży, która realnie wpływa na rentowność pracownika i liczbę oraz jakość kontraktów, jakie pozyskuje do firmy. Elektroniczny system do zarządzania zasobami dotyczącymi bhp sprawia, że specjalista ds. bhp nie musi spędzać wielu godzin na „sekretarskich” czynnościach wystawiania zaświadczeń, faktur czy ręcznego przypominania pracownikom o kończącej się ważności badań lekarskich czy szkoleń. Zamiast niego robi to system, a behapowiec ten czas może spożytkować na poprawę i udoskonalanie procedur bezpieczeństwa czy dodatkowe szkolenia dla pracowników np. z udzielania pierwszej pomocy. W przypadku zewnętrznego specjalisty ds. bhp oszczędzony czas pozwala obsłużyć dodatkowych klientów bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Ponadto crmBHP pozwala po wykonaniu usługi szybko i sprawnie wystawić fakturę, która jest automatycznie wysyłana do klienta na jego adres e-mail. Więcej informacji na ten temat w artykule, który ukazał się w internetowym serwisie miesięcznika ATEST: https://www.atest.com.pl/teksty,crmbhp