Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PROBLEMY JAKOŚCI
|
Rocznik 2016 - zeszyt 5
Unikanie niepewności a implementacja Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w Organizacjach
10.15199/47.2016.5.3
Radosław WOLNIAK
nr katalogowy: 98543
10.15199/47.2016.5.3
Kwestie kulturowe maja istotny wpływ na funkcjonowanie organizacji i implementację koncepcji CSR. W kolejnych punktach publikacji przeanalizowano jeden z wymiarów kultury według typologii G. Hofstede - unikanie niepewności, oraz zwrócono uwagę na to, jaki poziom unikania niepewności (duży czy mały) wpływa korzystnie na implementację CSR. W tym celu dokonano analizy różnych aspektów unikania niepewności oraz przeanalizowano związki pomiędzy unikaniem niepewności a wskaźnikiem rozwoju społecznego dla największych gospodarek świata. Celem głównym prezentowanej publikacji jest określenie, jaki poziom unikania niepewności sprzyja skutecznej realizacji koncepcji CSR. Celem dodatkowym jest również określenie relacji pomiędzy unikaniem niepewności a wskaźnikami rozwoju społecznego. W artykule do zbadania relacji pomiędzy unikaniem niepewności a zarządzaniem jakością wykorzystano metody: krytycznej analizy literatury przedmiotu, analizy przypadków oraz metody statystyczne do analizy danych wtórnych. Na podstawie wyników analiz można stwierdzić, że przedstawione w prezentowanej publikacji analizy pomiędzy współczynnikiem unikania niepewności a implementacją koncepcji Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w organizacjach sugerują, że niski współczynnik unikania niepewności jest dla tego procesu korzystny.Wprowadzenie Kwestie dotyczące kultury organizacyjnej i związków między kulturą organizacyjną a kulturą kraju są bardzo istotne dla współczesnego zarządzania. Wpływają one na wiele działań, które dana organizacja podejmuje. W przypadku implementacji koncepcji CSR istotne jest określenie, czy dany 18 2016 Ma j rodzaj czynnika kulturowego utrudnia czy ułatwia ten proces. W niektórych bowiem organizacjach lub społeczeństwach wprowadzanie koncepcji CSR jest względnie łatwe, w innych natomiast napotyka na liczne problemy. W niniejszym artykule skoncentrowano się na jednym z wymiarów kulturowych według klasycznej koncepcji G. Hofstedeg[...]
Bibliografia
[1] Gadomska Katarzyna. 2012. “Społeczna odpowiedzialność biznesu wobec pracowników". Management and Business Administration Central Europe 2: 41-62. [2] Hąbek Patrycja, Wolniak Radosław. 2013. “Analysis of approaches to CSR reporting in selected European Union countries". International Journal of Economics and Research. 4(6): 79-95. [3] Hąbek Patrycja, Wolniak Radosław. 2016. “Assessing the quality of corporate social responsibility reports: the case of reporting practices in selected European Union member states". Quality and Quantity.50(1): 399-420, DOI 10.1007/ s11135-014-0155-z [4] Hąbek Patrycja, Wolniak Radosław. 2014. "Sprawozdawczość przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju w Polsce - ocean stanu obecnego". Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Seria Organizacja i Zarządzanie. 73" 225-238. [5] Hąbek Patrycja, Wolniak Radosław. 2015. What Factors Affect the Quality of Sustainability Reports? The Case of Reports From Selected European Union Member States W Conference Proceedings of 15th International Multidisciplinary Scientific GeoConference. Ecology, Economics, Education and Legislation, Vol. III Albena, Bułgaria, STEF92 Technology Ltd., 767-774. [6] Hąbek Patrycja. 2008. "Corporate Community Involvement". Problemy Jakości.5: 19-23. [7] Hąbek Patrycja. 2007. "Perspektywy normalizacji w dziedzinie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw". Problemy Jakości. 10" 24-28. [8] Hofstede Geert, Hofstede Gert Jan. 2007. Cultures and Organizations: Software of the Mind: Intercultural Cooperation and Its Importance for Survival. New York: McGraw-Hill. [9] Hofstede Geert, Hofstede Gert Jan. 2007. Kultury i organizacje. Warszawa: PWN. [10] Hofstede Geert. 1986. “Cultural Differences in teaching and Learning". International Journal of Intercultural Relations. 10. [11] Hofstede Geert. 1980. “Culture consequences: international Differences in Work-Related Values". Bevery Hills:Sage Publications. [12] Hofstede Geert.1983. “Dimensions of national Cultures in fifty Countries and three regions, w: Expiscation in Cross- -Cultural Psychology, J. B. Deregowski, S. Dziurawiec, R. C. Annis, Swets and Zeitlinger, Lisse 1983. [13] Hofstede Geert. 2000. Kultury i organizacje, Warszawa:PWE. [14] Hofstede Geert. 1989. “Organizing for Cultural Diversity". European Management Journal, 7. [15] Hys Katarzyna, Hawrysz Lilinana. 2012. “Corporate Social Responsibility Reporting". China-USA Business Review. 11(11): 1515-1524. [16] Hys Katarzyna, Hawrysz Lilinana. 2013. "CSR in Poland as a important foundations of modern societies". Management Study. 1(1): 27-33. [17] Krzemień Eugeniusz, Wolniak Radosław.2004. "Kulturowe uwarunkowania zarządzania jakością". W Towaroznawstwo wobec integracji z Unia Europejską. Radom: s. 278-283. [18] Siegel Donald, McWilliams Abagail. 2007. “Corporate social responsibility: a theory on the firm perspective". Academy Management Review.9. [19] Wolniak R. Hąbek P.: CSR reporting in France and Netherlands, "Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Szczecinie", z. 34, 2013, p. 91-96. [20] Wolniak Radosław, Hąbek Patrycja. 2013. "Holenderski standard zaangażowania w zakresie raportowania społecznej odpowiedzialności biznesu". W.Nowoczesność przemysłu i usług w warunkach kryzysu i nowych wyzwań. Katowice: TNOiK:588-590. [21] Wolniak Radosław. 2011. "Czynniki kulturowe w polskich organizacjach". Przegląd Organizacji. 11: 18-21. [22] Wolniak Radosław. 2011. "Normalizacja zarządzania jakością a wymiary kulturowe kraju". Problemy Jakości. 9: 19-25. [23] Wolniak Radosław. 2013. "Projakościowa typologia kultur organizacyjnych". Przegląd Organizacji. 3: 13-17. [24] Wolniak Radosław. 2014. "Raportowanie społecznej odpowiedzialności biznesu zgodnie ze standardem Grenelle II". Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Seria Organizacja i Zarządzanie. 73:s. 651-662. [25] Wolniak Radosław. 2013. "Społeczna odpowiedzialność biznesu w aspekcie doskonalenia systemów zarządzania jakością". Problemy Jakości. 9:. 2-5. [26] Wolniak Radosław. 2013. “The role of Grenelle II in Corporate Social Responsibility integrated reporting". Manager. 17(1):. 7-21. [27] Wolniak Radosław. 2013. “The social responsibility of business as part of the quality management system improvement". Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.W. Current Trends in commodity science. System approach to management in organisations: 179-189. [28] Wolniak Radosław. 2012. Wymiary kulturowe polskich organizacji a doskonalenie zarządzania jakością. Warszawa: Wydawnictwo CeDeWu.
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 98543 "Unikanie niepewności a im..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PROBLEMY JAKOŚCI - e-zeszyt (pdf) 2016-5
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
31.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PROBLEMY JAKOŚCI - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
372.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna
420.00 zł brutto
388.89 zł netto
31.11 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PROBLEMY JAKOŚCI - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
441.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
561.00 zł brutto
519.44 zł netto
41.56 zł VAT
(stawka VAT 8%)
561.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2016-5
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH