Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PROBLEMY JAKOŚCI
|
Rocznik 2016 - zeszyt 5
Rola wdrożeń pilotażowych w implementacji koncepcji Lean Management
10.15199/47.2016.5.2
Marcin Kamil KOWALCZYK
nr katalogowy: 98542
10.15199/47.2016.5.2
Zmiana, jaką jest ciągłe doskonalenie, jest immanentną cechą filozofii Lean Management. Odbywa się ona na czterech płaszczyznach, a jedną z nich są ludzie. Każda zmiana wywołuje zarówno pozytywne, jak i negatywne reakcje. Zadaniem osób kierujących zmianą jest podejmowanie działań wzmacniających reakcje pozytywne oraz zapobieganie i radzenie sobie z oddźwiękiem negatywnym. Zaprezentowana w publikacji metoda wdrożeń pilotażowych pozwala na realizację obu celów jednocześnie. Rolę i efektywność wdrożeń pilotażowych zaprezentowano na podstawie badania przeprowadzonego w organizacji produkcyjnej, zatrudniającej ok. 1000 pracowników, która podjęła się przekształcenia swoich procesów zgodnie z filozofią Lean Management.Wstęp Rosnące wymagania otoczenia, zwiększające się oczekiwania klientów oraz konieczność dostosowywania się do przekształcających się uwarunkowań rynkowych zmuszają przedsiębiorców do zmian w organizacjach. Rekonfiguracji podlega nie tylko portfel świadczonych produktów bądź usług, struktura rynków i grup docelowych, do których adresowana jest oferta przedsiębiorstwa, ale przede wszystkim procesy biznesowe w ramach organizacji. Każda zmiana zależności wewnątrz organizacji, której celem jest zwiększenie adaptacyjności przedsiębiorstwa do otoczenia1 wymaga określenia celu, do którego zmiany te mają doprowadzić, przeprowadzenia analizy stanu obecnego oraz sprecyzowania sposobu, w jaki należy dokonać transformacji procesów. W ten sposób dokonane przygotowanie procesu zmiany jest warunkiem skutecznego jej przeprowadzenia. Praktyka dowodzi jednak, że problemów przysparza realizacja każdego z powyższych trzech zadań. Częstym błędem dopuszczanym w planowaniu zmian jest brak określenia wizji przyszłości, która skupia pracowników wokół zamierzenia, stanowi kryterium efektywności podejmowanych zabiegów oraz wytycza ich kierunek2. Brak sprecyzowanego celu, do którego przemiany powinny doprowadzić 2 Bratnicki M., 1998. st[...]
Bibliografia
[1] Bhasin S., 2011. Measuring the Leanness of an organization, “International Journal of Lean Six Sigma", Vol. 2, Nr 1. [2] Bratnicki M., 1998. Zarządzanie zmianami w przedsiębiorstwie. Wydanie II.Katowice: Akademia Ekonomiczna w Katowicach. [3] Byrne A., 2013. Jak zrewolucjonizować firmę dzięki Lean Management. Czyli jak prezesi, dyrektorzy i właściciele wykorzystują zasady Lean Management do transformacji swoich firm i do zwiększania wartości dodanej klientom. Wrocław: Wydawnictwo Lean Enterprise Institute Polska. [4] Carr D.K., Hard K.J., Trahant W.J., 1998. Zarządzanie procesem zmian.Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. [5] Clarke L., 1997. Zarządzanie zmianą.Warszawa: Gebethner i Ska. [6] Deming W. E., 2012. Wyjście z kryzysu.Wrocław: OpexBooks.pl. [7] Hines P., Taylor D., 2000. Going Lean.Cardiff: Lean Enterprise Research Centre, Cardiff Business School. [8] Imai M., 2007. Kaizen - klucz do konkurencyjnego sukcesu Japonii.Warszawa: MT Biznes, [9] Kotter J.P., 2016. Leading Change, Moskwa: Harvard Business School Press, Izdatelstvo "Olimp-Biznes". [10] Krzyżanowski L., 1992. Podstawy nauk o organizacji i zarządzaniu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. [11] Liker J.K., Meier D.P., 2011. Droga Toyoty. Fieldbook. Praktyczny przewodnik wdrażania 4P Toyoty. Warszawa: MT Biznes. [12] Mann D.,2014. Tworzenie kultury Lean, Wrocław: ProdPublishing. com. [13] Masłyk - Musiał E., 1996. Zarządzanie zmianami w firmie. Warszawa: Centrum Informacji Menedżera. [14] Ohno T., 2008. System produkcyjny Toyoty: Więcej niż produkcja na dużą skalę.Wrocław: ProdPress.com. [15] Rother M., 2011. Toyota Kata. Zarządzanie ludźmi w celu doskonalenia, zdobywania umiejętności adaptacji oraz osiągania ponadprzeciętnych wyników.Wrocław: Lean Enterprise Institute Poland. [16] Shimokawa K., Fujimoto T. (red.), 2011. Lean Management. Narodziny systemu zarządzania. Rozmowy z Taichi Ohno, Eiji Toyoda, i innymi osobami, które ukształtowały system zarządzania w Toyocie.Wrocław : Wydawnictwo Lean Enterprise Institute Polska, [17] Womack J.P., Jones D.T., 2012. Lean thinking - szczupłe myślenie. Eliminowanie marnotrawstwa i tworzenie wartości w przedsiębiorstwie. Wrocław: ProdPublishing.com, [18] Womack J.P., Jones D.T., Ross D., 2008. Maszyna, która zmieniła świat. Wrocław: ProdPress.com, [19] Zarębska A., 2002. Zmiany organizacyjne w przedsiębiorstwie. Teoria i praktyka. Warszawa: Centrum Doradztwa i Informacji Difin
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 98542 "Rola wdrożeń pilotażowych..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PROBLEMY JAKOŚCI - e-zeszyt (pdf) 2016-5
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
31.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PROBLEMY JAKOŚCI - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
372.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna
420.00 zł brutto
388.89 zł netto
31.11 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PROBLEMY JAKOŚCI - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
441.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
561.00 zł brutto
519.44 zł netto
41.56 zł VAT
(stawka VAT 8%)
561.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2016-5
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH