Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
|
Rocznik 2016 - zeszyt 6-7
Czy gry wideo mogą poprawiać sprawność fizyczną i leczyć?
Jacek Polechoński
Arkadiusz Mynarski
nr katalogowy: 97530
W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja na rynku gier wideo uległa istotnej pozytywnej zmianie. Powstały urządzenia wskazujące wymagające od użytkownika wykonywania obszernych ruchów całego ciała w celu sterowania grą. Dzięki temu pojawiły się zupełnie nowe perspektywy wykorzystania aktywnych gier wideo, które można obecnie postrzegać jako swoistą formę aktywności fizycznej. W publikacji dokonano przeglądu konsoli i kontrolerów ruchowych gier wideo oraz przedstawiono możliwości ich wykorzystania do poprawy sprawności fizycznej i terapii. Z analizy dostępnej literatury naukowej wynika, że gry wideo sterowane ruchem motywują do podejmowania wysiłku fizycznego, mogą wpływać pozytywnie na sprawność motoryczną człowieka i być wykorzystywane w terapii osób z różnymi dysfunkcjami. Słowa kluczowe: ruchowe gry wideo, konsole i kontrolery ruchowe, aktywność fizyczna, sprawność motoryczna człowieka Abstract: Over the past several years, the situation on the video game market has undergone a significant positive change. The pointing devices that require from the user to perform extensive movements of the whole body in order to control the game were developed. As a result, there is a completely new perspective of using active video games that may now be perceived as a specific form of the physical activity. In the publication, the video game consoles and motion controllers for the video games were reviewed and the possibilities of their usage for improving physical fitness and therapy were presented. The analysis of the available scientific literature shows that video games controlled with the movement motivate to take the physical exercise, they can have a positive impact on person’s motor ability and they may be used in the treatment of people with various disabilities. Keywords: active video games, consoles and motion controllers, physical activity, person’s motor ability.WPROWADZENIE W związku z dynamicznym rozwojem technologii informatyczn[...]
Bibliografia
[1] Agmon M., Perry C. K., Phelan E., Demiris G., Nguyen H. Q. 2011. "A pilot study of Wii Fit exergames to improve balance in older adults". Journal of Geriatric Physical Therapy 34(4): 161-167.
[2] Chin A. Paw M. J., Jacobs W. M., Vaessen E. P., Titze S. van Mechelen W. 2008. "The motivation of children to play an active video game". J Sci Med Sport 11(2): 163-6.
[3] Gomes E. L., Carvalho C. R., Peixoto-Souza F. S., Teixeira- -Carvalho E. F., Mendonca J. F., Stirbulov R., Sampaio L. M., Costa D. 2015. "Active Video Game Exercise Training Improves the Clinical Control of Asthma in Children: Randomized Controlled Trial." PLoS One 10 (8): e0135433.
[4] Howcroft J., Klejman S., Fehlings D., Wright V., Zabjek K., Andrysek J., Biddiss, E. 2012. "Active video game play in children with cerebral palsy: potential for physical activity promotion and rehabilitation therapies". Arch Phys Med Rehabil 93(8): 1448-56.
[5] Laver K. E., George S., Ratcliffe J., Whitehead C. H., Davies O. J., Crotty M. 2012. "Use of an interactive video gaming program compared with conventional physiotherapy for hospitalised older adults: a feasibility trial". Disability and Rehabilitation 21: 1-7.
[6] Miller C. A., Hayes D. M., Dye K., Johnson C., Meyers J. 2012. "Using the Nintendo Wii Fit and body weight support to improve aerobic capacity, balance, gait ability, and fear of falling: two case reports". Journal of Geriatric Physical Therapy 35(2): 95-104.
[7] Peng W., Crouse, J. 2013. "Playing in parallel: the effects of multiplayer modes in active video game on motivation and physical exertion". Cyberpsychol Behav Soc Netw 16(6): 423-7.
[8] Polechoński J., Groffik D., Zając-Gawlak I, Machwic A. 2010 "Aktywność ruchowa podczas tanecznej gry komputerowej" w: Aktywność ruchowa ludzi w różnym wieku. Red. D. Umiastowska. Szczecin: USz i PTNKF: 171-181.
[9] Polechoński J., Tomik R, Dobias M. 2014. "Wykorzystanie gry wideo sterowanej ruchem do oceny szybkości reakcji dzieci w wieku 11-13 lat". Rozprawy Naukowe AWF we Wrocławiu 44: 84-89.
[10] Polechoński J., Zając-Gawlak I., Groffik D. 2008. "Próba wykorzystania komputerowej gry tanecznej do porównania rytmizacji ruchów tancerzy break dance i studentów wychowania fizycznego" w: Aktywność ruchowa ludzi w różnym wieku. Red. D. Umiastowska. Szczecin: USz i PTNKF: 224-229.
[11] Robert M., Ballaz L., Hart R., Lemay M. 2013. "Exercise intensity levels in children with cerebral palsy while playing with an active video game console". Phys Ther 93(8): 1084-91.
[12] Sandlund M. 2011. Motion interactive games for children with motor disorders. Motivation, physical activity, and motor control. Umeå: Umeå University,.
[13] Smallwood S. R., Morris M. M., Fallows S. J., Buckley J. P. 2012. "Physiologic responses and energy expenditure of kinect active video game play in schoolchildren". Arch Pediatr Adolesc Med.166 (11): 1005-9.
[14] Su H., Chang Y. K., Lin Y. J. Chu I. H. 2015. "Effects of training using an active video game on agility and balance". J Sports Med Phys Fitness 55(9): 914-21.
[15] Taylor M. J., McCormick D., Shawis T., Impson R., Griffin M. 2011. "Activity-promoting gaming systems in exercise and rehabilitation". Journal of Rehabilitation Research and Development 48(10): 1171-1186.
[16] Tseng W. C., Hsieh R. L. 2013. "Effects of short-term active video game play on community adults: under International Classification of Functioning, Disability and Health consideration". Chin Med 126(12): 2313-9.
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 97530 "Czy gry wideo mogą popraw..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA - e-zeszyt (pdf) 2016-6-7
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
12.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
312.00 zł
Do koszyka
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
Nazwa
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA - papierowa prenumerata roczna
384.00 zł brutto
355.56 zł netto
28.44 zł VAT
(stawka VAT 8%)
Nazwa
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA - pakowanie i wysyłka
42.00 zł brutto
34.15 zł netto
7.85 zł VAT
(stawka VAT 23%)
426.00 zł
Do koszyka
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
Nazwa
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
474.00 zł brutto
438.89 zł netto
35.11 zł VAT
(stawka VAT 8%)
474.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2016-6-7
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH