Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PROBLEMY JAKOŚCI
|
Rocznik 2016 - zeszyt 3
Test personifikacji opakowania i jego zastosowanie
10.15199/47.2016.3.2
Małgorzata Z. WIŚNIEWSKA
nr katalogowy: 97115
10.15199/47.2016.3.2
W literaturze i w środowisku specjalistów do spraw marketingu oraz opakowań trwa dyskusja na temat wpływu opakowań na decyzje konsumenta. Podczas tej dyskusji pojawiają się takie problemy i kwestie, jak osobowość opakowania, jego psychologiczna wartość i personifikacja. Celem niniejszego artykułu jest zaprezentowanie tego zjawiska w świetle doświadczeń wybranych konsumentów. Artykuł prezentuje wrażenia powstałe pod wpływem opakowań, w tym koloru i kształtu. Wyniki potwierdziły, że takie wspomniane czynniki, jak kolor i kształt stymulują pogłębioną projekcję, która odzwierciedla cechy istoty ludzkiej, jej zachowanie i osobowość.Wprowadzenie Opakowanie produktu jest jego nieodłącznym elementem. Pełniąc szereg funkcji, sprzyja, między innymi temu, by produkt znalazł zainteresowanie u konsumenta i trafił do niego w stanie nienaruszonym, zgodnie z przyjętym poziomem jakości. Przesadą nie będzie stwierdzenie, iż opakowanie stało się partnerem produktu i pozostaje z nim w bardzo ścisłych, wręcz nierozerwalnych relacjach. Obok ochrony produktu, ułatwienia manipulacji podczas przemieszczania się danego towaru, przekazywania pełnej informacji o produkcie, opakowanie stało się ważnym instrumentem promocji. Opakowanie nie istnieje przy tym samo dla siebie i powinno być elementem strategii marketingu mix. Ph. Kotler, klasyk marketingu podkreśla, iż wpływa ono na klienta jak kilkusekundowa reklama [10]. Oddziałuje na zmysły, przyciąga uwagę, a poprzez swoją atrakcyjność staje się tak silnym bodźcem do zakupu, że jakość opakowanego weń produktu i jego przydatność użytkowa schodzą czasami na plan dalszy [16]. Siła oddziaływania opakowania wykracza poza granice sklepu czy miejsce użytkowania produktu. Wiele opakowań ma bardzo duże znaczenie w przestrzeni publicznej, szczególnie wówczas, gdy promocji produktu, a nawet samego opakowania, towarzyszą nowe, ciekawe, przemyślane akcje, np. intrygujące, atrakcyjne kampanie reklamowe. O nabyc[...]
Bibliografia
[1] Blythe Jim. 2002. Komunikacja marketingowa. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. [2] Bukowski Sławomir, Kosmala Barbara. 2007. "Techniki projekcyjne w identyfikacji przekonań". Psychoterapia 4 (143): 37-44. [3] Daszkiewicz Anna, Dobiegała-Korona Barbara. 1998. Opakowanie. Instrument marketingu. Warszawa: Centrum Informacji Menedżera. [4] Gillham Nicholas W. 2001. “Sir Francis Galton and the Birth of Eugenics". Annual Review of Genetics 35: 83-100. [5] Hales Colin F. 1999. Opakowanie jako instrument marketingu. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. [6] Kaczmarczyk Stanisław. 2014. "Klasyfikacja metod zbierania danych ze źródeł pierwotnych w badaniach marketingowych". Studia Ekonomiczne. Metody ilościowe w badaniach marketingowych 195: 55-64 [7] Kalinowska-Tomala Joanna, Pawłowska Beata. 2011. "Udział graficznych technik projekcyjnych w diagnozie zaburzeń psychicznych". Current Problems of Psychiatry 12(2): 175- 178. [8] Kolek Zofia. 2010. "Psychofizyka barwy". Prace Instytutu Elektrotechniki 244: 5-15. [9] Kopaliński Władysław. 1988. Słownik wyrazów obcych i obcojęzycznych. Warszawa: Wiedza Powszechna. [10] Kotler Philip. 1994. Marketing. Analiza. Planowanie. Wdrażanie i kontrola. Warszawa: Gebethner i S-ka. [11] Kotra Kazimiera, Pysz-Radziszewska Anna. 2004. Marketing w teorii i praktyce. Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej. [12] Kozłowska Anna. 2005. W Reklama. Od osobowości marki do osobowości konsumenta.. W Instrumenty kształtowania wizerunku marki, 1-19. Wyższa Szkoła Promocji. [13] La Torre Amelia, Mudyń Krzysztof. 2004. "Uwarunkowania i psychologiczne konsekwencje antropomorfizacji". Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis Studia Psychologica VII (159): 57-68. [14] Maison Dominika. 2010. Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. [15] Mazurek-Łopacińska Krystyna (red.). 1999. Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań. Wyd. 3. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu. [16] Nierzwicki Witold, Richert Maria, Rutkowska Maria, Wiśniewska Małgorzata. 1997. Opakowania. Wybrane zagadnienia. Gdynia: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni. [17] Nowogródzka Teresa, Pieniak-Lendzion Krystyna, Nyszk Wojciech. 2014. "Wzrost znaczenia opakowań w procesie komunikacji rynkowej przedsiębiorstw". Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach. Seria: Administracja i Zarządzanie 103: 67-85. [18] Pilditch James. 1972. The Silent Salesman. London: Business Books Limited. [19] Płotka Małgorzata, Litwin Wotold. 2010. W Psychologia koloru w odniesieniu do systemów informatycznych. W Proceedings of the Conference: Interfejs użytkownika - Kansei w praktyce, 115-131. Wydawnictwo PJWSTK. [20] Rembowski Józef. 1986. Metoda projekcyjna w psychologii dzieci i młodzieży. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe. [21] Rudnicki Leszek. 2000. Zachowanie konsumentów na rynku. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. [22] Sudoł Stanisław, Szymczak Jadwiga, Haffer Mirosław (red.). 2000. Marketingowe testowanie produktów. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. [23] Szymanik Anna. 2012. W Metoda projekcyjna w badaniu motywacji do wyboru stroju przez nastoletnie dziewczęta. W Nowoczesne metody badawcze w psychologii, 109-126. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. [24] Tatarska Joanna. 2013. W Rola koloru w reklamie prasowej. W Reklama wizerunku, 24-61. Wyższa Szkoła Promocji. [25] Zieliński Piotr. 2007. "Wpływ barw otoczenia na reakcje fizjologiczne i zachowanie - przegląd badań i próba oceny". Roczniki Psychologiczne X (1): 11-25.
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 97115 "Test personifikacji opako..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PROBLEMY JAKOŚCI - e-zeszyt (pdf) 2016-3
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
31.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PROBLEMY JAKOŚCI - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
372.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna
420.00 zł brutto
388.89 zł netto
31.11 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PROBLEMY JAKOŚCI - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
441.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
561.00 zł brutto
519.44 zł netto
41.56 zł VAT
(stawka VAT 8%)
561.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2016-3
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH