Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PROBLEMY JAKOŚCI
|
Rocznik 2016 - zeszyt 2
Model jakości usług logistycznych według koncepcji SERVQUAL
10.15199/47.2016.2.1
Agnieszka DUDZIAK
Monika STOMA
nr katalogowy: 96839
10.15199/47.2016.2.1
Dynamika rozwoju rynku usług logistycznych spowodowała, iż zaczęto uważniej obserwować ten sektor działalności. Coraz większa świadomość konsumentów, a także troska o zapewnienie najlepszej jakości produktu, spowodowała, że jakość umożliwia osiągnięcie sukcesu firmy usługowej. Jednym z ważniejszych zagadnień stała się więc konieczność monitorowania procesów w firmach logistycznych w celu dokonywania oceny i badania poziomu jakości. Badanie jakości usług logistycznych jest o wiele bardziej skomplikowane niż badanie jakości produktów. Bardzo istotny jest tutaj wybór odpowiedniej metody pomiaru jakości usług, adekwatnej do kategorii badanego problemu oraz celu realizowanych badań. Celem artykułu jest przegląd wybranych badań empirycznych dotyczących pomiaru i oceny jakości usług logistycznych (przedsiębiorstw branży TSL) realizowanych według metody SERVQUAL.Wprowadzenie W dzisiejszej rzeczywistości gospodarczo-społecznej, z uwagi na urynkowienie sektora usług w Polsce i jego dynamiczny rozwój, nasilenie konkurencyjności na tym rynku oraz wzrost świadomości wśród klientów, a także ich wymagań wobec usługodawców, pojęcie i rola jakości w tym obszarze nabiera coraz większego znaczenia. Przedsiębiorstwa usługowe, w tym z branży TSL, zaczynają sięgać po różnorodne nowe metody konkurowania o klienta. Wynika to z faktu, iż konkurencyjność cenowa jest trudna do utrzymania w dłuższym horyzoncie czasowym, a znaczenie marki i promocji w walce o klienta również stopniowo traci na znaczeniu1. Stąd też, podstawową formą konkurowania na współczesnym rynku staje się jakość, która stanowi jednocześnie solidną podstawę do budowania trwałych więzi z klientami, a w konsekwencji umożliwia osiągnięcie sukcesu firmy usługowej. Jednakże nie można mówić o efektywnym zarządzaniu jakością bez przeprowadzenia oceny i zbadania poziomu jakości. Wyniki, uzyskane z przeprowadzonych badań poziomu jakości w firmie usługowej, stanowią bowiem punkt wyjśc[...]
Bibliografia
[1] Brdulak Halina.2009."Customers satisfaction in TSL area". Rzeczpospolita, LTS: 72. [2] Buttle Francis.1996. "SERVQUAL: review, critique, research agenda". European Journal of Marketing, vol. 30, no. 1: 8-32. [3] Cheba Katarzyna.2011. Pomiar oczekiwanej i postrzeganej jakości usług transportowych. W Metody ilościowe w badaniach ekonomicznych, 112-121. Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie,Tom XII. [4] Coulthard Lisa J.Morrison.2004. "A review and critique of research using SERVQUAL", International Journal of Market Research, vol. 46, no. 4: 479-497. [5] Czubała Anna, Jonas Agata, Smoleń Tomasz, Wiktor Jan W.2006. Marketing usług. Kraków: Wolters Kluwers. [6] Frąś Józef. 2013. Kompleksowe zarządzanie jakością w logistyce. Radom: Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji Państwowego Instytutu Badawczego. [7] Frąś Józef. 2014. "Wybrane instrumenty pomiaru jakości usług logistycznych". Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 803, "Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia", nr 66, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego: 297-317. [8] Gajewska Teresa. 2014. "Analiza jakości usług logistycznych w transporcie chłodniczym z wykorzystaniem metody Servqual". Logistyka 6: 3711. [9] Hoover William E. Jr., Eloranta Eereo, Holmström Jan, Huttunen Kati. 2001. Managing the Demand-Supply Chain. Value Innovations for Customer Satisfaction, New York: John Wiley & Sons. [10] Ingaldi Manuela. 2013. "The implementation of the Servqual method in the courier services company". The International Journal of Transport & Logistics vol. 13, issue 26: 1-8. [11] Kozerska Monika. 2010. "Pomiar poziomu zgodności percepcji operatorów logistycznych ich klientów za pomocą metody Servqual". Logistyka 2: 163-169. [12] Lisińska-Kuśnierz Małgorzata, Gajewska Teresa. 2014. "Customer satisfaction with the quality of the logistic services". LogForum 10 (1): 13-19. [13] Parasuraman A., Zeithaml Valarie A., Berry Leonard L.1985. "A conceptual model of service quality and its implications for future research". Journal of Marketing No. 49: 41-50. [14] Parasuraman A., Zeithaml Valarie A., Berry Leonard L.1988. "SERVQUAL: A multiple-item scale for measuring consumer perceptions of service quality", Journal of Retailing vol, 64, No. 1: 12-39. [15] Raport Specjalny. 2011. Badania satysfakcji klientów 2011. Logistics Operator of the Year: 96-99. [16] Stajniak Maciej. 2012. "Standardy oceny jakości usług transportowych wg metody Servqual". Logistyka nr 2: 1015-1021. [17] Stoma Monika. 2012. Modele i mierniki pomiaru jakości usług. Lublin: Wyd. Q&R Polska Sp. z o.o. [18] Szymanowski Wacław. 2008. Zarządzanie łańcuchem dostaw żywności w Polsce. Kierunki zmian. Warszawa: Wyd. Difin. [19] Wolniak Radosław. 2014."Jakość usług przewozowych", Problemy Jakości nr 4: 21-25.
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 96839 "Model jakości usług logis..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PROBLEMY JAKOŚCI - e-zeszyt (pdf) 2016-2
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
31.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PROBLEMY JAKOŚCI - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
372.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna
420.00 zł brutto
388.89 zł netto
31.11 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PROBLEMY JAKOŚCI - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
441.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
561.00 zł brutto
519.44 zł netto
41.56 zł VAT
(stawka VAT 8%)
561.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2016-2
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH