Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
ODZIEŻ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
|
Rocznik 2022 - zeszyt 1
Współczesne trendy na rynku opakowań
Contemporary Trends in The Packaging Market
10.15199/65.2022.1.6
Izabela Gajlewicz
nr katalogowy: 136032
10.15199/65.2022.1.6
Streszczenie
Światowy rynek opakowań do żywności osiągnął w 2020 r. wartość 311,4 mld USD. Opakowanie to bardzo istotny element oferowanego produktu, który m.in. pozwala wykreować wizerunek marki. Opakowania do żywności odgrywają kluczową rolę w przechowywaniu i transporcie artykułów spożywczych. Chronią zawartość przed wilgocią i toksynami, zapobiegają rozlaniu i uszkodzeniu produktów oraz pomagają zachować ich kształt i jakość. Opakowania żywności zyskały również popularność jako środek przekazu informacji, takich jak zawartość składników odżywczych, okres przydatności do spożycia, cena i pochodzenie pakowanych produktów. Rynek opakowań podlega nieustannej ewolucji we wszystkich swych wymiarach: pojawiają się nowe maszyny i materiały do produkcji opakowań, nowe wzornictwo, jesteśmy też świadkiem stopniowej ekspansji opakowań inteligentnych, które w swych funkcjach wykraczają już poza typowe zadania ochrony produktu. Od wielu lat można obserwować dynamiczny rozwój rynku opakowań. Branża opakowań oferując wysokojakościowe produkty stała się nieodzownym elementem wpływającym na sprzedaż m.in. produktów spożywczych.
Abstract
The global food packaging market reached USD 311.4 billion in 2020. Packaging is a very important element of the offered product, which allows to create a brand image. Food packaging plays a key role in storing and transporting food items. It protects the contents from moisture and toxins, prevents spillage and damage to products, and helps to maintain their shape and quality. The packaging market is constantly evolving in all its dimensions: there are new machines and materials for their production, new designs, and a gradual expansion of intelligent packaging, which in its functions go beyond the typical tasks of product protection. The dynamic development of the packaging market has been observed for many years. The industry, by offering high-quality products, has become an indispensable element influencing the sale of the products packed in them.
Słowa kluczowe
opakowanie
rynek
trendy
Keywords
packaging
market
trends
Bibliografia
[1] Advanced Packaging Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026). Dublin : Research and Markets. ID: 4535782. https://www.researchandmarkets.com/reports/4535782/advanced-packaging-market-growth-trends-covid#cat-pos-10. [2] Ankiel M., M. Grzybowska-Brzezińska. 2020. „Wartość informacyjna opakowań jako determinata zakupu żywności”. Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych 36 (2) : 31-44. DOI: 10.2478/minib-2020-0015. [3] Czarnecka-Komorowska D., K. Wiszumirska. 2020. „Zrównoważone projektowanie opakowań z tworzyw sztucznych w gospodarce cyrkularnej”. Polimery 65 (1) : 8-17. DOI: 10.14314/polimery.2020.1.2. [4] Dmowski P., M. Śmiechowska, M. Gosk. 2018. „Barwa opakowania jako element kształtujący atrakcyjność rynkową herbaty”. Marketing i Zarządzanie 52 (2) : 49-57. DOI: 10.18276/miz.2018.52-05. [5] Duży M. 2020. „Trendy na rynku opakowań”. Hurt & Detal 08/174 : 58-59. https://hurtidetal.pl/article/art_id,30538-61/trendy-na-rynku-opakowan/place,1/. [6] Dziadkiewicz A. 2019. „Znaczenie designu opakowania w procesie podejmowania decyzji zakupowych przez konsumentów”. Przedsiębiorczość – Edukacja 15 (2) : 125-138. DOI: 10.24917/20833296.152.9. [7] Grochocka M., K. Nowakowski, K. Wójcik. 2020. „Projektowanie opakowań w aspekcie ochrony środowiska oraz strategii marketingowej”. Przemysł Spożywczy 3 (74): 37-42. DOI: 10.15199/65.2020.3.7. [8] https://www.chemiaibiznes.com.pl/artykuly/30-recyklatu-w-opakowaniach-z-tworzyw-moze-byc-problemem. [21.10.2021]. [9] https://www.chemiaibiznes.com.pl/artykuly/opakowania-na-napoje-z-pet-lepszym-rozwiazaniemniz-kartony-wielomaterialowe. [10.12.2021]. [10] https://www.chemiaibiznes.com.pl/artykuly/osiem-trendow-na-rynku-opakowan-z-tworzyw-sztucznych. [6.12.2021]. [11] Kaźmierczak M. 2017. „Innowacyjne opakowania jako inteligentne rozwiązania na przykładzie branży spożywczej”. Zeszyty Naukowe Akademii Sztuki Wojennej 2 (107) : 78-96. [12] Kuling D., A. Mazurek. 2020. „Marketing społeczny, storytelling i budowanie narracji wreklamie na przykładzie spotu „100 sekund dobra”. Progress. Journal of Young Researchers 7 : 134-142. [13] Pyś-Skrońska B. 2021. „Opakowania są potrzebne i to się nie zmieni”. Chemia i Biznes 4. https://www.chemiaibiznes.com.pl/artykuly/opakowania-sa-potrzebne-i-to-sie-nie-zmieni. [14] Trendy opakowaniowe. Przewodnik 2021. DSSmith. [15] Tuma P., I. Dmytrów. 2018. „Nowoczesne opakowania żywności – zastosowanie w przetwórstwie mleka”. Inżynieria Przetwórstwa Spożywczego 1/4 (25) : 21-25. [16] Zduńczyk W., K. Tkacz, M. Modzelewska-Kapituła. 2021. „Nowoczesne metody pakowania” Ogólnopolski Informator Masarski 10/314 : 6-26. https://informatormasarski.pl/maszyny-i-technologie/nowoczesne-metody-pakowania/ [dostęp: 30.12.2021].
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 54683 "Kierunki rozwoju domiesze..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
MATERIAŁY BUDOWLANE - e-zeszyt (pdf) 2010-10
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
25.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
MATERIAŁY BUDOWLANE - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
300.00 zł
Do koszyka
MATERIAŁY BUDOWLANE - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
MATERIAŁY BUDOWLANE - papierowa prenumerata roczna
300.00 zł brutto
277.78 zł netto
22.22 zł VAT
(stawka VAT 8%)
MATERIAŁY BUDOWLANE - pakowanie i wysyłka
42.00 zł brutto
34.15 zł netto
7.85 zł VAT
(stawka VAT 23%)
342.00 zł
Do koszyka
MATERIAŁY BUDOWLANE - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
MATERIAŁY BUDOWLANE - PAKIET prenumerata PLUS
456.00 zł brutto
422.22 zł netto
33.78 zł VAT
(stawka VAT 8%)
456.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2022-1
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH