Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PROBLEMY JAKOŚCI
|
Rocznik 2021 - zeszyt 11-12
Motywy wyboru kierunku studiów towaroznawstwo przez studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Incentives of a faculty choice by commodity science students at the Poznań University of Economics and Business
10.15199/46.2021.11–12.3
Małgorzata LOTKO
Krzysztof MELSKI
nr katalogowy: 135161
10.15199/46.2021.11–12.3
Streszczenie
Cel: Identyfikacja motywów wyboru kierunku studiów „towaroznawstwo” przez studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Projekt badania/metodyka badawcza/koncepcja: Badanie empiryczne, którego wyniki zaprezentowano w niniejszym opracowaniu, wykonano z wykorzystaniem analizy tekstów źródłowych, która jest techniką typową dla analiz jakościowych. Wyniki/wnioski: Analiza materiału zgromadzonego w toku badania empirycznego pozwala określić studenta kierunku towaroznawstwo w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu jako człowieka zdecydowanego, który chce zdobyć konkretną wiedzę oraz umiejętności. Analiza prac przeprowadzona zgodnie z modelem zainteresowania-ciekawość pozwala stwierdzić, że wśród osób studiujących towaroznawstwo jest grupa pasjonatów, którzy uczą się nie tylko, bo tak trzeba, ale przede wszystkim dla własnej przyjemności i satysfakcji. Ograniczenia: W przeprowadzonym badaniu ograniczono się do studentów jednej uczelni. Wyników nie powinno się zatem uogólniać. Interpretacja wyników może być subiektywna. Zastosowanie praktyczne: Uzyskane wyniki pozwalają na wskazanie obszarów doskonalenia programów kierunku studiów towaroznawstwo oraz pokrewnych. Oryginalność/wartość poznawcza: Do przeprowadzenia badania empirycznego wybrano badania jakościowe, które są typowe dla nauk społecznych oraz nauk o zarządzaniu. Towaroznawcza problematyka podjętych badań ma charakter pionierski i oryginalny
Abstract
Purpose: Identification of incentives of the faculty choice by commodity science students at Poznań University of Economics and Business. Design/methodology/approach: Empirical research, which results are presented in the hereby paper, was carried out with the use of source texts analysis, which is a typical method for qualitative analysis. Findings/conclusions: Analysis of the gathered empirical material allows to define a student of a commodity science faculty in Poznań University of Economics and Business as a determined person who aims at gaining concrete knowledge and skills. Analysis of works according to the interest-curiosity model leads to the conclusion that among commodity science students there is a group of enthusiasts who learn not because it is needed, but first of all for their own pleasure and satisfaction. Research limitations: In the carried research students attending only one university were examined. Hence one should not generalize the results. Also the interpretation of the results can be subjective. Practical implications: The obtained results allow to point out the areas of improving the programmes of commodity science faculty and alike faculties. Originality/value: To carry out the research, the qualitative analysis was chosen, which is a typical method for social sciences and management sciences. Still, its use in the area of commodity science seems to have a pioneering and original character.
Słowa kluczowe
towaroznawstwo
studia
motyw
motywacja
wybór
Keywords
commodity science
studies
incentive
motivation
choice
Bibliografia
[1] Aronson Eliot, Thimoty Wilson, Robin Akert. 1997. Psychologia społeczna. Serce i umysł. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. [2] Bentkowski Józef. 2016. „Badania jakościowe – wybrane problemy, odniesienia do rzeczywistości logistyki stosowanej”. Organizacja i Zarządzanie (89): 25–38. [3] Białoń Lidia. 2012. „Budowanie wizerunku szkoły wyższej jako mega narzędzia marketingu”. Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych 3(4): 367–385. [4] Brzozowska-Brywczyńska Maja, Ewa Dobosiewicz, Wojciech Dobosiewicz, Karol Francuzik. 2016. Części składowe. 90 lat Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. [5] Charmaz Kathy. 2009. Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej. Warszawa: PWN. [6] de Saint-Exupery Antoine. 1985. Twierdza. Warszawa: Muza. [7] Encyklopedia powszechna. 1999. Warszawa: PWN. [8] Filck Uwe. 2012. Projektowanie badania jakościowego. Warszawa: PWN. [9] Galata Stanisław. 2007. „Motywy zachowań jednostki jako mikroekonomiczny kontekst działań zespołowych”. Ekonomia menedżerska (2): 71–82. [10] Jemielniak Dariusz (red.). 2012. Badania jakościowe. Tom I Podejścia i teorie. Warszawa: PWN. [11] Jemielniak Dariusz (red.). 2012. Badania jakościowe. Tom II Metody i narzędzia. Warszawa: PWN. [12] Juszczyk Stanisław. 2013. Badania jakościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. [13] Korzeniowski Andrzej. 2017. Przemówienie z okazji odnowienia doktoratu. W Odnowienie doktoratu prof. zw. dr. hab. Andrzeja Korzeniowskiego, dr. h.c. Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. [14] Kostera Monika. 1996. Postmodernizm w zarządzaniu. Warszawa: PWE. [15] Labaree David. 1997. How to Succeed in School without Learning. The Credentials Race in American Education. New Heaven-London: Yale University Press. [16] Ledzińska Maria, Ewa Czerniawska. 2011. Psychologia nauczania. Ujęcie poznawcze. Warszawa: Wydawnictwo *** cytat z reklamy Empik, (2019) Naukowe PWN. [17] Lotko Aleksander, Łukasz Wójtowicz. 2018. „Jakość marketingu szeptanego uczelni wyższej”. Problemy Jakości (6): 21–27. [18] Lotko Małgorzata. 2018. Jerzy Żuchowski. Nasz Profesor. Radom: Wydawnictwo ITeE – PI. [19] Lotko Małgorzata. 2019. postTOWAROZNWSTWO. W drodze do nauk o zarządzaniu i jakości. Radom: Wydawnictwo ITeE – PIB. [20] Lotko Małgorzata. 2020. postTOWAROZNAWSTWO. Czy warto wybrać? Radom: Instytut Naukowo-Wydawniczy SPATIUM. [21] Pawłowski Krzysztof. 2005. „Wpływ rankingów i akredytacji na markę szkoły wyższej działającej na konkurencyjnym rynku”. Nauka i Szkolnictwo Wyższe 25(2): 19–31. [22] Pervin Lawrence, Oliver John. 2002. Osobowość – teoria i badania. Kraków: Wydawnictwo UJ. [23] Philips Andelka, Thana de Campos, Jonathan Hereing. 2019. Philosophical Foundations of Medical Law. Oxford: Oxford University Press. [24] Picoult Jodi. 2012. Bez mojej zgody. Warszawa: Prószyński i S-ka. [25] Rheinberg Falko. 2006. Psychologia motywacji. Kraków: Wydawnictwo WAM. [26] Rudnicki Leszek. 2012. Zachowania konsumentów na rynku. Warszawa: PWE. [27] Sławecki Bartosz, Anna Wach-Kąkolewicz. 2012. „’Chcemy pracy!’ – motywacje i oczekiwania studentów wobec uczelni ekonomicznych”. Edukacja Ekonomistów i Menedżerów: problemy, innowacje, projekty 3(25): 149–165. [28] Susułowska Maria, Zbigniew Nęcki. 1977. Psychologiczna analiza przebiegu studiów wyższych. PWN: Warszawa. [29] Wach Tomasz. 1997. Motywowanie i ocenianie pracowników. Warszawa: Wydawnictwo WSWZ. [30] Wiatrowski Zygmunt. 1975. Powodzenia i niepowodzenia pracujących. Warszawa: PWN. [31] Zafon Carlos. 2005. Cień wiatru. Warszawa: Muza. [32] Zimbardo Philip, Robert Johnson, Vivian McCann. 2011. Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 2. Motywacja i uczenie się. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. [33] Żuchowski Jerzy, Monika Żuchowska-Grzywacz. 2018. Kierunek na zrównoważony produkt. Aspekty prawne i towaroznawcze. Radom: Wydawnictwo ITE-PIB. [34] http//mfiles.pl [dostęp: 03.07.2021].
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
PROBLEMY JAKOŚCI- e-publikacja (pdf) z zeszytu 2021-11-12 , nr katalogowy 135161
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PROBLEMY JAKOŚCI- e-zeszyt (pdf) 2021-11-12
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
31.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PROBLEMY JAKOŚCI - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
372.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna
420.00 zł brutto
388.89 zł netto
31.11 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PROBLEMY JAKOŚCI - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
441.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
561.00 zł brutto
519.44 zł netto
41.56 zł VAT
(stawka VAT 8%)
561.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2021-11-12
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH