Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
|
Rocznik 2021 - zeszyt 12
Merchandising – technika gwarantująca skuteczność i bezpieczeństwo sprzedaży mięsa i produktów mięsnych
Merchandising – A Technique That Guarantees the Effectiveness and Safety of Sales of Meat and Meat Products
10.15199/65.2021.12.3
Krzysztof Dasiewicz
nr katalogowy: 135124
10.15199/65.2021.12.3
Streszczenie
Zmieniające się oczekiwania, trendy i zachowania klientów, rosnąca konkurencja na rynku wymagają ciągłego wzrostu efektywności sprzedaży oferowanych produktów. Bogata oferta asortymentu dostępnego na rynku, reklama, która w różny sposób dociera do klienta poprzez telewizję, radio, Internet, gazetki reklamowe, billboardy itp. są metodami pozyskiwania jak największej liczby klientów. Innym działaniem, które determinuje efektywną sprzedaż jest zastosowanie merchandisingu (ang. merchandise oznacza towar albo sprzedawać, towarować), czyli takich technik marketingowych jak zagospodarowanie przestrzenne sali sprzedażowej, ekspozycja towarów w ladzie czy na półce, działania promocyjne, sterowanie ruchem kupujących, a przede wszystkim zadbanie o odpowiedni nastrój i atmosferę w danym miejscu handlowym.
Abstract
Changing expectations, trends and customer behavior, as well as growing competition on the market, require continuous improvement in the effectiveness of sales of the products offered. A wide range of assortment available on the market, advertising that reaches the customer via various ways through television, radio, Internet, advertising newspapers, billboards, etc. are methods to attract as many customers as possible. Another activity that determines effective sales is the use of merchandising, i. e. marketing techniques such as the spatial arrangement of the sales room, display goods in the counter or on a shelf, promotional activities, control of shoppers’ movement, and above all, taking care of the right mood and atmosphere in a given shopping place.
Słowa kluczowe
konsument
techniki merchandisingu
produkty mięsne
bezpieczeństwo żywności
Keywords
consumer
merchandising
meat products
food safety
Bibliografia
[1] Borek-Daruk m. 2010„Ekspozycja mięsa i wędlin w ladzie chłodniczej”. Gospodarka Mięsna 62 (10) : 14-16. [2] Borusiak B. 2009. Merchandising 8: 30-35, 81, 103, 106. Poznań : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekono- micznego w Poznaniu. [3] Borusiak B., B. Pierański, S. Strykowski. 2017. „Percepcja ekspozycji towarów w sklepie”. Studia Ekonomiczne, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach 334 : 108-119. [4] Bryłka K., J. Chrapowicz, K. Kuźnicki 2013. Sprzedawca w branży mięsnej, Krajowy Standard kompetencji zawodowych, 6-13. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Instytutu technologii Eksploatacji – Państwowego Instytutu Badawczego. [5] Deluga W. 2012.„marketing zapachowy w praktyce”. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu 26 : 25-42. [6] Deluga W. 2016. „merchandising w handlu detalicznym”. Marketing i Zarządzanie 4 (45) : 287-299. DoI: 10.18276/miz.2016.45-26. [7] Enis m. 2011.„All eyes on meat”. Supermarket News 25 : 24-26. [8] Gajewska P., K. Piskrzyńska 2014.„Wpływ visual merchandisingu na decyzje zakupowe klientów”. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie 4 : 309-328. DoI 10.5604/18998658.1232705. [9] Glinkowska B. 2012.„manipulacja w komunikacji rynkowej na linii sprzedawca-klient”. Logistyka, Instytut Logistyki i Magazynowania 5 : 64-66. [10] Internet1:https://martabulba.pl/quo-vadis-kliencie-tam-gdzie-zechce-merchandiser/[dostęp:8.10.2021]. [11] Internet2:https://wartoszkolic.pl/merchandising/w-swiecie-merchandisingu-prawidlowe-ulozenie-wolowiny/ [dostęp: 8.11.2020]. [12] Internet3:https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/wzorcowe-stoisko-miesno-wedliniar- skie,1623 [dostęp: 18.12.2020]. [13] Jachowska E. 2014.„Visual merchandising”. Merchandising. Warszawa: Wyższa Szkoła Promocji. [14] Kolasińska-morawska K. 2014. „merchandising w placówkach handlowych”. Studia i Monografie 54 : 201-234. [15] Kotarbiński J. 2000.„merchandising – sprzedawać więcej”. Gospodarka Mięsna 47 (1) : 56-58. [16] Krajewski K., m. Świątkowska 2003. „techniki eksponowania i promocji produktów mięsnych”. Gospodarka Mięsna 50 (6) : 16-17. [17] Krzyżaniak G. 2010. „Wyposażenie chłodnicze obiektów handlowych branży mięsno-wędliniarskiej”. Gospodarka Mięsna 57 (9) : 8-13. [18] matysik-Pejas R., I. Pakosz 2013.„Działania merchandisingowe i ich wpływ na klientów sklepów wielko- powierzchniowych”. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing 9 (58) : 340-350. [19] mruk H., J. mruk 2005.„merchandising”. Przegląd Piekarski i Cukierniczy 53 (6) : 38-40. [20] Nowogródzka t. 2010.„merchandising jako skuteczna technika marketingu handlowego”. Zeszyty Nauko- we SGGW w Warszawie, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing 3 (52) : 299-310. [21] Pałgan R. 2012. „Pojęcie i geneza merchandisingu”. Merchandising. Warszawa: Wydawnictwa Biblioteki Uniwersyteckiej [22] Pujer K., J. Bajerska, Z. Goluch-Koniuszy, m. Woźniewicz 2016. Dietetyka. Żywienie w zdrowiu i chorobie. Wrocław: Exante. [23] Rybowska A. 2018.„merchandising w handlu tradycyjnym i internetowym w opinii klientów”. Marketing i Zarządzanie 52 :165-173. [24] Szczupak-Woźniczka m. 2011.„Rola i miejsce etykietowania w obrocie mięsem”. Uniwersytet Ekonomiczny, rozprawa doktorska 69 : 187-195. [25] tanajewskaR.,B.Pawelczyk2013.„merchandising–aktywizacjaprzedsiębiorstwaprzezsprzedaż.mier- niki wykonania zobowiązania”. Zarządzanie i Finanse 2 : 367-379. [26] tarczydłoB.2012.„Aromamarketingwkształtowaniuwizerunkumarki–wybraneprzykłady”.Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu 26 : 109-121. [27] tokar J. 2010.„mięso na pokaz”. Gospodarka Mięsna 57 (4) : 66-67. [28] Urbański J. 2019.„Jakie znaczenie dla klientów i sprzedawców mają końcówki cenowe?”. Okiem praktyka & konsumenta 21. [29] Witek L. 2006.„Wykorzystywanie merchandisingu w sterowaniu wyborami konsumentów”. Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, Szkoła Główna Handlowa 69 : 72-84. [30] Witek L. 2007. Merchandising w małych i dużych firmach handlowych. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY- e-publikacja (pdf) z zeszytu 2021-12 , nr katalogowy 135124
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY- e-zeszyt (pdf) 2021-12
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
30.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
330.00 zł
Do koszyka
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - papierowa prenumerata roczna
432.00 zł brutto
400.00 zł netto
32.00 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - pakowanie i wysyłka
42.00 zł brutto
34.15 zł netto
7.85 zł VAT
(stawka VAT 23%)
474.00 zł
Do koszyka
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
498.00 zł brutto
461.11 zł netto
36.89 zł VAT
(stawka VAT 8%)
498.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2021-12
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH