Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PROBLEMY JAKOŚCI
|
Rocznik 2021 - zeszyt 9-10
Identification and Implementation of KPIs
Identyfikacja i wdrażanie KPI1
10.15199/46.2021.9–10.2
Matthew BARSALOU
nr katalogowy: 134109
10.15199/46.2021.9–10.2
Streszczenie
Purpose: The purpose of this research is to determine if KPIs (Key Process Indicators) are described using the acronym SMART (Specific, Measurable, Achievable, Relevant, Time-bound). Design/methodology/approach: The research consisted of database research. A database of nine journals with over 18,000 quality related articles was searched for the term “KPI”. The results were then searched for lists of KPIs. These KPIs were then copied to an online tool that identified the number of occurrences of each word in the lists. Findings/concussions: The most common words were non-KPI relevant words such as “of” and “and”. Out of the KPI related words, the most common were “%”, “percentage”, “number” and “per”. These quantification words pertain to the measurable aspect of the acronym SMART. The occurrence of these words and others support the hypothesis that KPIs are described discussing the acronym SMART. Practical implications: The use of the acronym SMART provides a method for assisting organizations in the creation of KPIs. Originality/value: Much of the literature on KPIs is of a “how to” nature; this paper went a step farther and identified common word choices used in describing individual SMART KPIs.
Abstract
Cel: Celem badania jest ustalenie, czy KPIs (kluczowe wskaźniki efektywności) są opisane zgodnie z metodą SMART (specyficzne, mierzalne, osiągalne, istotne, określone w czasie). Projekt badania/metodyka/podejście: Badanie polegało na analizie baz danych. Przeszukano bazy danych dziewięciu czasopism z ponad 18 000 artykułów związanych z jakością pod kątem występowania terminu „KPI”. Wyniki zostały następnie przeszukane pod względem list z KPI. Te kluczowe wskaźniki efektywności zostały skopiowane do narzędzia internetowego, które zidentyfikowało liczbę wystąpień każdego słowa na listach. Wyniki/wnioski: Najczęstszymi słowami były słowa niezwiązane z KPI, takie jak np. „z” i „i”. Spośród słów związanych z KPI najczęstszymi były: „%”, „procent”, „liczba” i „na”. Te słowa kwantyfikacji odnoszą się do mierzalnego aspektu akronimu SMART. Występowanie tych i innych słów wspiera hipotezę, że KPIs opisane są zgodnie z metodą SMART. Zastosowanie praktyczne: Zastosowanie akronimu SMART stanowi właściwą metodę wspomagania organizacji w tworzeniu KPIs. Oryginalność/wartość poznawcza: Znaczna część literatury traktująca o kluczowych wskaźnikach efektywności ma charakter „jak to zrobić”; w tym artykule posunięto się o krok dalej i zidentyfikowano najczęściej używane słowa do opisu wskaźników SMART KPI.
Słowa kluczowe
quality
KPI
dashboard
cockpit chart
quality improvement
Keywords
jakość
KPI
dashboard (panel graficzny)
kokpit z wykresami
poprawa jakości
Bibliografia
[1] Atkinson Maurice. 2012. “Developing and Using a Performance Management Framework: A Case Study”. Measuring Business Excellence 16(3): 47–56. [2] Barsalou Matthew A. 2015. Quality Improvement Field Guide: Achieving and Maintaining Value in Your Organization. Boca Rotan, FL: CRC Press. [3] Bhatt, Hari, Neeraj Dhingra, Akhilesh Jain, Kale, and Vakil Sachin. “Reliance Industries Limited Wins Team Excellence Award Competition”. Journal for Quality and Participation 29(2): 33–40. [4] Breyfogle Forrest W. III. 2008. “Going Beyond the Balanced Scorecard”. Six Sigma Forum Magazine 17(4): 39–45. [5] Breyfogle Forrest W. III. 2014. “30,000-Foot-Level Performing Metric reporting”. Six Sigma Forum Magazine 13(2): 18–32. [6] Breyfogle Forrest W. III. 2014. "Key Performance Indicators KPI Dashboard Examples”. https://www.smartersolutions. com/key-performance-indicators-kpi-dashboard-examples. html [access: 15.03.2018]. [7] Breyfogle Forrest W. III. 2017. “Creating a Long-Lasting Lean Six Sigma Deployment”. Six Sigma Forum Magazine 16(4): 5–11. [8] Cobb Charles G. 2004. The Quality Improvement Glossary. Milwaukee, WI: ASQ Quality Press. [9] Colletti Joe. 2013. The Hoshin Kanri Memory Jogger: Processes, Tools, and Methodology for Successful Strategic Planning. Salem, NH: Goal/QPC. [10] Creedy Kathryn B. 2019. “Why Airlines Make Flights Longer on Purpose.” BBC Worklife. https://www.bbc.com/ worklife/article/20190405-the-secret-about-delays-airlinesdont- want-you-to-know [access: 4.01.2020]. [11] DeFeo Joseph A. 2010. Strategic Planning and Deployment: Moving from good to Great. In Juran's Quality Handbook, 246–247. New York: McGraw-Hill. [12] Diepstra Keith. 2012. “Relying on the Basics”. Quality Progress 45(6): 12–13. [13] Howell Marvin T. 2006. Actionable Performance Measurement: A Key to Success. Milwaukee, WI: ASQ Quality Press. [14] Hutchins David. 2019. Quality Beyond Borders: Dantotsu or How to Achieve Best in Business. London: Routledge. [15] Forbes Insights/American Society for Quality. 2017. "The Rising Economic Power of Quality". https://asq.org/ quality-resources/research/economics-of-quality [access: 30.04.2021]. [16] Kesterson Randy K. 2017. The Basics of Hoshin Kanri. Boca Rotan, FL: CRC Press. [17] Ketola Jeanne and Kathy Roberts. 2003. Correct! Prevent! Improve!: Driving Improvement through Problem Solving and Corrective and Preventive Action. Milwaukee, WI: ASQ Quality Press. [18] Kubiak T.M. 2012. The Certified Six SIGMA Master Black Belt Handbook. Milwaukee, WI: ASQ Quality Press. [19] Leister Susan and Suzanne Tran. 2015. “To Measure is to Know”. Quality Progress 48(11): 40–15. [20] Levinson William A. 2013. Lean Management Lean System LMS:2012: A Framework for Continual Lean Improvement. Boca Rotan, FL: CRC Press. [21] Maguire Miles. 1999. “Cowboy Quality”. Quality Progress 32(10): 27–34. [22] Martin James William. 2008. Operational Excellence: Using Lean Six Sigma to Translate Customer Value through Global Supply Chains. Boca Raton, FL: Auerbach Publications. [23] Matthews Daniel D. 2011. The A3 Workbook: Unlock Your Problem-Solving Mind. New York, NY: Productivity Press. [24] Mateos Matthew C. 2020. “Hitting the Target”. Quality Progress 53(4): 34–41. [25] Parmenter David. 2015. Key Performance Indicators: Developing, Implementing, and Using Winning KPIs. 3rd Ed. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons Inc. [26] Perkins Mike, Anna Grey, and Helge Remmers. 2014. “What Do We Really Mean By ‘Balanced Scorecard‘”. International Journal of Productivity and Performance Management. 63(2): 148–69. [27] Pyzdek Thomas and Paul A. Keller. 2010. The Six Sigma Handbook: A Complete Guide for Green Belts, Black Belts, and Managers at all Levels. 3rd ed. New York, NY: McGraw Hill. [28] Rose Kenneth H. 1995. “A Performance Measurement Model”. Quality Progress 28(2): 63–66. [29] Sharma Ruchir. 2016. The Rise and Fall of Nations: Forces of Change in the Post-Crisis World. New York, NY: W.W. Norton & Company. [30] Smith J. B. 2016. The Art of Integrating Strategic Planning, Process Metrics, Risk Mitigation, and Auditing. Milwaukee, WI: ASQ Quality Press. [31] Vandenbrande Willy. 2020. “Getting to Normal”. Quality Progress 53(2): 30–35. [32] Zhang Kai, Yuri A.W. Schardt, Zhiwen Checn, Xu Yang, Steven X. Ding, and Kaixiang Peng. 2017. “A KPI-based Process Monitoring and Fault Detection Framework for Large-Scale Processes”. ISA Transactions 68: 276–286. [33] h t t p s : / / a s q . o rg / q u a l i t y-resources/pub/search# [access: 30.04.2021]. [34] https://www.online-utility.org/text/analyzer.jsp [access: 30.04.2021].
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
PROBLEMY JAKOŚCI- e-publikacja (pdf) z zeszytu 2021-9-10 , nr katalogowy 134109
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PROBLEMY JAKOŚCI- e-zeszyt (pdf) 2021-9-10
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
31.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PROBLEMY JAKOŚCI - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
372.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna
420.00 zł brutto
388.89 zł netto
31.11 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PROBLEMY JAKOŚCI - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
441.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
561.00 zł brutto
519.44 zł netto
41.56 zł VAT
(stawka VAT 8%)
561.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2021-9-10
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH