Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
|
Rocznik 2021 - zeszyt 7-8
Narzędzia promocji w hotelarstwie (cz. II)
Promotion Tools Used In The Hotel Industry (part II)
Arletta Kowalik
nr katalogowy: 132673
Streszczenie
Przedsiębiorstwo hotelarskie ma do dyspozycji szeroki wachlarz działań promocyjnych. Ich dobór zależy od wielu czynników, między innymi od celu jaki firma chce osiągnąć, możliwości finansowych czy działań konkurencji. W drugiej części artykułu omówiono pozostałe elementy kompozycji promotion-mix. Wskazano najważniejsze zasady oraz funkcje propagandy (nazywanej też public relations lub w skrócie PR). Służy ona głównie kształtowaniu pozytywnego wizerunku firmy oraz doskonaleniu wyobrażenia klientów o przedsiębiorstwie. Działania z zakresu PR nie wspomagają sprzedaży konkretnego produktu, lecz służą stworzeniu zaufania do przedsiębiorstwa lub marki. To z kolei z czasem przekłada się na wzrost popytu na produkt oferowany przez daną firmę. Omówiono sprzedaż osobistą, której zadaniem jest przede wszystkim nakłonienie potencjalnego nabywcy do wypróbowania produktu lub skorzystania z usługi. Zwrócono uwagę na promocję uzupełniającą.
Abstract
A hotel company has a wide range of promotional activities at its disposal. Their selection depends on many factors, including the goal that the company wants to achieve, financial possibilities or the actions of the competition. The second part of the article discusses the remaining elements of the promotion-mix composition. The most important principles and functions of public relations (also known as PR) were indicated. It is mainly used to shape a positive image of the company and improve the customers' perception of the company. PR activities do not support the sale of a specific product but serve to create trust in the company or brand. This translates into an increase in demand for the product offered by a given company. Personal sales were discussed, the main task of which is to persuade a potential buyer to try a product or use a service. Complementary promotion was highlighted.
Słowa kluczowe
marketing mix
narzędzia promocji
public relations
sprzedaż osobista
promocja uzupełniająca
Keywords
marketing mix
promotion tools
public relations
personal sales
complementary promotion
Bibliografia
[1] Altkorn J. 1995. „Marketing w turystyce”. Warszawa: PWN, s. 158. [2] Blythe J. 2002. „Komunikacja marketingowa”. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, s. 144. [3] Budzyński W. 2008. „Public relations. Strategia i nowe techniki kreowania wizerunku”. Warszawa: Wydawnictwo Poltext, s.18. [4] Czubała A. (red.) 2012. „Podstawy marketingu”. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, s. 220 – 310. [5] Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B. 2005. „Produkt turystyczny”. Warszawa: PWE, s. 302 – 306. [6] Kotler Ph., Armstrong G., Sauders J., Wong Y. 2002. „Marketing”. Warszawa: PWN, s. 825. [7] Mruk H. 2012. „Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa”. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 263. [8] Naramski M., Herman K., Szromek A.R. 2014. „Instrumenty promocji produktu turystycznego i ich rola w promowaniu aktywności turystycznej” [w:] Rozprawy Naukowe AWF we Wrocławiu, 45, s. 122. [9] Taranko T. 2015. „Komunikacja marketingowa. Istota, uwarunkowania, efekty”. Warszawa: Wolters Kluwer SA, s. 54. [10] Turkowski M. 2003. „Marketing usług hotelarskich”. Warszawa: PWE, s. 247. [11] Żbikowska A., Potocki A. 2011. „Komunikowanie w organizacjach gospodarczych”. Warszawa: Difin, s. 102.
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY- e-publikacja (pdf) z zeszytu 2021-7-8 , nr katalogowy 132673
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY- e-zeszyt (pdf) 2021-7-8
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
58.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
162.00 zł
Do koszyka
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - papierowa prenumerata roczna
192.00 zł brutto
177.78 zł netto
14.22 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
213.00 zł
Do koszyka
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
300.00 zł brutto
277.78 zł netto
22.22 zł VAT
(stawka VAT 8%)
300.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2021-7-8
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH