Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PROBLEMY JAKOŚCI
|
Rocznik 2020 - zeszyt 11
Ocena jakości logistyki usług i jej egzemplifikacja
Evaluation of quality of logistics in services and its exemplification
10.15199/46.2020.11.2
Joanna PIORUNOWSKA-KOKOSZKO*
nr katalogowy: 129186
10.15199/46.2020.11.2
Streszczenie
Celem artykułu jest dyskusja definicji logistyki usług, jej jakości i sposobu oceny oraz zaprezentowanie wybranej metody oceny jakości logistyki usług na przykładzie przedsiębiorstwa. Dla realizacji celu artykułu przeprowadzono studia literaturowe oraz badania empiryczne wykorzystujące zaproponowaną ocenę jakości logistyki usług. W ramach badań empirycznych wykorzystano analizę wskaźnikową, badania ankietowe i wywiad swobodny. Przeprowadzone badania wskazały na możliwość oceny jakości logistyki usług poprzez połączenie wskaźników logistycznych z oceną satysfakcji klienta w aspekcie jakości. Wyniki badań wskazały, iż uzyskane dane w odniesieniu do danego rynku stanowią wiarygodne źródło informacji dla zarządzających dla działań zapewniających zbudowanie konkurencyjnej pozycji rynkowej.
Abstract
The purpose of the article is to start discussion focused on definition of the logistics of services, their quality and how they are evaluated. For the purposes of this article, literature studies on logistics in services and empirical studies have been carried out to enable the use of the selected assessment of the quality of service logistics. Empirical research also focused on the quality of service logistics and used the following methods: indicator analysis, surveys and interviews of free form. The studies carried out showed the possibility of assessing the quality of service logistics by combining analysis of logistic indicators with customer quality assessment. Research indicates that market-specific data is an important source of information for managers to continue their efforts to ensure that a company builds a competitive market offer
Słowa kluczowe
proces usługowy
logistyka usług
jakość
Keywords
services process
logistics in services
quality
Bibliografia
[1] Ballantyne David, Richard J. Varey. 2006. “Creating Value- -in-use Through Marketing Interaction: Exchange Logic of Relating, Communicating and Knowing”. Marketing Theory 6(3): 335–348. [2] Deming Edwards W. 1982. Quality, Productivity and Competitive Position, 1-2 . Cambridge, Massachusetts: MIT Press. [3] Garvin David A. 1988. Managing Quality. The Strategic and Competitive Edge. New York: The Free Press. [4] Gołembska Elżbieta. 2008. Logistyka w usługach. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. [5] Gołembska Elżbieta, Marcin Gołembski, Zbigniew Bentyn. 2017. Logistyka usług. PWN: Warszawa. [6] Grönroos Christian. 1984. “A Service Quality Model and its Marketing Implication”. European Journal of Marketing 18(4): 36–44. [7] Gruca-Wójtowicz Patrycja. 2009. „Jakość usług medycznych w kontekście zróżnicowania oczekiwań stron zainteresowanych”. Problemy Jakości (3): 22–26. [8] Gummesson Evert. 1996. Quality Management in Service Organizations, 219–222. ISQA. [9] Innowacje i transfer technologii – słownik pojęć. 2005. Warszawa: PARP. [10] Iwankiewicz-Rak Barbara. 2018. „Wartość i jakość w usługach”. Ekonomiczne Problemy Usług (130): 45–53. [11] Jarocka Marta, Hao Wang. 2018. “Definition and Classification Criteria of Logistics Services for Elderly”. Engineering Management in Production and Services (4): 65–75. [12] Kisperska-Moroń Danuta. 2011. „Czynnik ludzki jako element jakości zarządzania logistycznego w firmach usługowych”. W Strategie i logistyka w sektorze usług. Logistyka w nietypowych zastosowaniach, 63, 64. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. [13] Kotler Philip. 1999. „Marketing. Analizy, planowanie, wdrażanie, kontrola”. Warszawa: Felberg SJA. [14] Lisiecka Krystyna. 2002. Kreowanie jakości. Katowice: Wydawnictwo Naukowe Akademii Ekonomicznej. [15] Markiewicz Jacek. 2014. „Nowa rola klienta w procesie tworzenia wartości”. Acta Universitatis Nicolai Copernici, Zarządzanie XLI (2): 153–159. [16] Norma EN ISO 9000:2005. Warszawa: PKN. [17] Parasuraman Parsu A., Valery A. Zeithaml, Leonard L. Berry. 1985. “A conceptual model of service quality and its implications for future research”. Journal of Marketing 49(4): 47. [18] Rathmell John M. 1966. “What is meant by services”. Journal of Marketing 30: 32–36. [19] Rzeczyński Bogdan. 2001. „Logistyka usług. Zarys obszarów współdziałania”. Logistyka (3): 18. [20] Skrzypek Elżbieta. 2017. „Jakość i logistyka w procesach zarządzania organizacją w gospodarce sieciowej Quality- &Logistics”. Problemy Jakości (2): 39–40. [21] Smith Paul A. 1991. Logistics in Service Industries, 33–42. Oak Brook: Council of Logistics Management. [22] Stoma Monika. 2012. Modele i metody pomiaru jakości usług, 51. Lublin: Q&R Polska Sp. z o.o. [23] Twaróg Jan. 2003. Mierniki i wskaźniki logistyczne. Poznań: Instytut Logistyki i Magazynowania. [24] Urban Wiesław. 2013. „Jakość usług współtworzona z klientem – koncepcja i wyniki badań jakościowych. Polityki Europejskie. Finanse i Marketing 9(58): 577–587. [25] Vargo Stephen L., Robert F. Lusch. 2008. „Service-dominant Logic: Continuing the Evolution”. Journal of the Academic Marketing Science (36): 1–10. [26] Waraksa Katarzyna, Agnieszka Sałek-Imińska. 2005. „Współczesny aspekt wartości logistycznej w przedsiębiorstwie. W Teoretyczne aspekty gospodarowania. Szczecin: Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego. [27] Wolniak Radosław. 2010. „Pomiar oczekiwanej i postrzeganej jakości w usługach medycznych”. Problemy Jakości (6): 33–39.
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
PROBLEMY JAKOŚCI- e-publikacja (pdf) z zeszytu 2020-11 , nr katalogowy 129186
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PROBLEMY JAKOŚCI- e-zeszyt (pdf) 2020-11
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
31.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PROBLEMY JAKOŚCI - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
372.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna
420.00 zł brutto
388.89 zł netto
31.11 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PROBLEMY JAKOŚCI - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
441.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
561.00 zł brutto
519.44 zł netto
41.56 zł VAT
(stawka VAT 8%)
561.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2020-11
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH