Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
OPAKOWANIE
|
Rocznik 2020 - zeszyt 7
Badania i rozwój: Zaskoczyć klienta – techniki wykorzystywane przez branżę perfumeryjną
Blow the customer over – techniques used by the perfume industry
10.15199/42.2020.7.1
Anna Binda
nr katalogowy: 127255
10.15199/42.2020.7.1
Streszczenie
Jedną z podstawowych i współcześnie obowiązującą oraz coraz częściej zauważalną regułą marketingu handlowego jest ta, która mówi o tym, iż konsumenci niekoniecznie kupują to, czego rzeczywiście potrzebują, lecz to, co im się podoba, przykuwa ich wzrok i tym samym zachęca do sięgnięcia na sklepową półkę. Reguła ta, jak zostało wspomniane, jest obecnie bardziej zauważalna niż kilkadziesiąt lat temu z racji funkcjonowania na wielką skalę punktów samoobsługowych. Specyfika handlu różni się od tej sprzed lat, rola sprzedawcy staje się bowiem drugorzędna. Produkt musi się więc sam sprzedawać, a kluczowe w tym jest jego opakowanie, bo to ono wysuwa się na plan pierwszy i wpływa na opinię, którą kreujemy o produkcie już po kilku sekundach. Opakowanie musi wyróżniać się na tle konkurencji, a osiągnąć to można poprzez jego ciekawy kształt, kolory, być może coś wyjątkowego jak estetyczna faktura, kokardka lub inny dodatek. Ważne staje się zrozumienie potrzeb klienta: czym się kieruje, co jest dla niego istotne; tylko wtedy będziemy mogli go zaskoczyć i wpłynąć pozytywnie na jego decyzję zakupową. Z racji tego, iż oczekiwania klientów i gusta są różne, to naprzeciw tej różnorodności preferencji wychodzą producenci. W związku z tym we współczesnym designie opakowań możemy spotkać projekty bazujące na minimalizmie, jak również takie, w których dominują elementy luksusu (złocenia, kryształy, łańcuszki, czerń), innowacyjności czy ekstrawagancji. Roli opakowania nie można przeceniać. „Opakowanie musi wywołać transakcję sprzedaży. Ostatecznym testem sprawdzenia siły oddziaływania opakowania na klienta jest decyzja o zakupie lub jego odrzuceniu.” (Colin F. Hales, Opakowanie jako instrument marketingu). W związku z tym projektanci powinni stworzyć taki projekt opakowania, aby efekt zaskoczenia był pozytywny. Dzięki temu producent będzie mógł czerpać profity ze sprzedaży i osiągać wysoki poziom satysfakcji klientów.
Abstract
One of the basic currently binding and increasingly noticeable rule of trade marketing is the one that says that consumers do not necessarily buy what they really need, but what they like, what catches their eye and consequently encourages them to reach the store shelf. This rule, as it has been mentioned above, is now more noticeable than it was several decades ago due to expanding role of self-service points-of-sale. The character of trade has changed a lot over the course of years. The role of the salesman has become secondary. In consequence, the product must sell itself and the packaging is the key in that process as it is brought to the forefront and has a great influence on the opinion that we create about the product just after a few seconds. The packaging must be distinguishing among the competition and this can be achieved through its interesting shape, colours, perhaps something special, like tasteful texture, a bow or other add-on. It is crucial to understand the client's needs, what he is guided by, what is important to him because only then we can blow him over and appeal positively to his purchasing decision. Due to the fact that customers” expectations and tastes are different, producers try to meet this variety of preferences. Therefore, in the modern packaging design we can find projects based on minimalism, as well as those in which the elements of luxury (gilding, crystals, chains, black), innovativeness or extravagance predominate. The role of packaging cannot be overestimated. „Packaging must trigger a sales transaction. The final test to check the strength of the packaging impact on the customer is the decision to buy or reject it.” (Colin F. Hales, Packaging as a marketing instrument) Therefore, designers should create such packaging design so that the surprise effect is positive. As a result, the manufacturer will be able to profit from sales and achieve a high level of customer’s satisfaction.
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
OPAKOWANIE- e-publikacja (pdf) z zeszytu 2020-7 , nr katalogowy 127255
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
OPAKOWANIE- e-zeszyt (pdf) 2020-7
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
19.50 zł
Do koszyka
Prenumerata
OPAKOWANIE - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
234.00 zł
Do koszyka
OPAKOWANIE - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
OPAKOWANIE - papierowa prenumerata roczna
300.00 zł brutto
277.78 zł netto
22.22 zł VAT
(stawka VAT 8%)
OPAKOWANIE - pakowanie i wysyłka
42.00 zł brutto
34.15 zł netto
7.85 zł VAT
(stawka VAT 23%)
342.00 zł
Do koszyka
OPAKOWANIE - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
OPAKOWANIE - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
360.00 zł brutto
333.33 zł netto
26.67 zł VAT
(stawka VAT 8%)
360.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2020-7
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH