Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PROBLEMY JAKOŚCI
|
Rocznik 2020 - zeszyt 1
Rola informacji strategicznej w tworzeniu wartości
The role of strategic information in value creation
10.15199/46.2020.1.1
Grażyna Paulina WÓJCIK
nr katalogowy: 124631
10.15199/46.2020.1.1
Streszczenie
Celem artykułu jest omówienie systemu informacji strategicznej „organizacji przyszłości” koncentrującego się na podejściu procesowym uwzględniającym perspektywę analizy „od zewnątrz do wewnątrz” organizacji, traktowaniu informacji o zasobach organizacji jako informacji o znaczeniu strategicznym, identyfikacji działań kreujących wartość. Stwierdzono, że umiejętność zarządzania informacją strategiczną w organizacji jest kluczowym czynnikiem sukcesu, niezbędnym dla dokonania zmian transformacyjnych, zmian kultury organizacyjnej i innych potrzebnych do funkcjonowania w szybko zmieniającym się otoczeniu. Podkreślono rolę doskonalenia procesów umożliwiających tworzenie, upowszechnianie i wykorzystanie informacji do realizacji celów organizacji, podniesienia satysfakcji z pracy i zaangażowania.
Abstract
The purpose of the article is to discuss the strategic information system of the “organization of the future” focusing on a procedural approach taking into account the perspective of the analysis “from outside to inside” the organization, treating information about the organization’s resources as information of strategic importance, identifying activities that create value. It was found that the ability to manage strategic information in an organization is a key success factor, necessary for transformational changes, organizational culture changes and other changes needed to function in a rapidly changing environment. The role of improving processes enabling the creation, dissemination and use of information to achieve the organization’s goals, increase job satisfaction and commitment was emphasized
Słowa kluczowe
systemy wartości
System Informacji Strategicznej
efektywne zarządzanie organizacją
zarządzanie informacją strategiczną
Keywords
value systems
Strategic Information System
effective organization management
strategic information management
Bibliografia
[1] Blikle Andrzej J. 2016. Doktryna Jakości (wydanie II turkusowe). Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Warszawa: Helion. [2] Birchler Urs, Monika Bütler. 2007. Information economics. Abingdon and New York: Routledge. [3] Bornemann Manfred, Martin Sammer. 2003. "Assessment methodology to prioritize knowledge management related activities to support organizational excellence". Measuring Business Excellence 7(2): 21-28. DOI 10.1108/13683040310477968. [4] Davenport Thomas H., Laurence Prusak. 2000. Working Knowledge: How Organizations Manage what They Know. Boston: Harvard Business Press. [5] Drucker Peter F. 1999. Jak skutecznie zarządzać firmą: zadania ekonomiczne i decyzje z elementem ryzyka. Warszawa: Międzynarodowa Fundacja Rozwoju Rynku Kapitałowego i Przekształceń Własnościowych w Rzeczypospolitej Polskiej - Centrum Prywatyzacji. [6] Dudek-Burlikowska Marta. 2019. "Pomiar jakości usług w organizacji zorientowanej na klienta - zastosowanie metody SERVQUAL". Prolemy Jakości (10): 15-22. DOI 10.15199/46.2019.10.3. [7] Dziuba Dariusz T. 2007. Metody ekonomiki sektora informacyjnego. Warszawa: Centrum Doradztwa i Informacji Difin Sp. z o.o. [8] Griffin Ricky W. 2017. Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: PWN. [9] Hofstätter Peter R. 1990. Einführung in die Sozialpsychologie. Stuttgart: Alfred Kröner Verlag. [10] Jung Jisoo, Injun Choi, Minseok Song. 2007. "An integration architecture for knowledge management systems and business process management systems". Computers in Industry 58(1): 21-34. [11] Laloux Frederic. 2014. Reinventing organizations: A Guide to Creating Organizations Inspired by the Next Stage of Human Consciousness. Brussels: Nelson Parker. [12] Maier Ronald, Ulrich Remus. 2003. "Implementing process- -oriented knowledge management strategies". Journal of Knowledge Management 7(4). [13] Olender-Skorek Magdalena, Kornel B. Wydro. 2007. "Wartość informacji". Telekomunikacja i Techniki Informacyjne (1/2): 72-84. [14] Pluta Anna, Grażyna P. Wójcik. 2015. "Research on time- -management skills of employees in the process of creating value for the customer". International Journal Business Performance Management 16(2/3): 246-261. [15] Pluta Anna, Grażyna P. Wójcik. 2014. "Ocena kompetencji organizacji pracy u osób wchodzących na rynek pracy". E-mentor 3(55): 5-11. [16] Pluta Anna, Grażyna P. Wójcik. 2011. Vademecum menedżera - organizacja pracy własnej. Szczecin: Economicus. [17] Remus Ulrich, Stephan Schub. 2003. "A blueprint for the implementation of process-oriented knowledge management". Knowledge and Process Management 10(4): 237-253. DOI 10.1002/kpm.182. [18] Senge Peter M. 2003. Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się. Kraków: Wydawnictwo Oficyna Ekonomiczna. [19] Tkaczyk Stanisław, Grażyna P. Wójcik. 2006. Kreowanie kultury jakości w organizacji. W Sposoby osiągania doskonałości organizacji w warunkach zmienności i otoczenia - wyzwania teorii i praktyki "EXCELLENCE", red. Elżbieta Skrzypek. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu im. Marii Curie-Skłodowskiej. [20] Tkaczyk Stanisław, Jolanta Kołuda. 2019. "Wartość dla klienta jako element wzmocnienia lojalności w sektorze usług telekomunikacyjnych". Problemy Jakości (8): 2-12. DOI 10.15199/46.2019.8.1. [21] Wiśniewska Małgorzata Z. 2019. "Błędy ludzkie i just culture". Problemy Jakości (10): 9-14. DOI 10.15199/46.2019.10.2. [22] Wójcik Grażyna P. 2012a. A knowledge management approach integrating management systems in energy. W Integration in management, red. Elżbieta Skrzypek. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu im. Marii Curie-Skłodowskiej. [23] Wójcik Grażyna P. 2012b. A power enterprise facing contemporary challenges in the management process. W Contemporary challenges in the process of management in organization of the future, edited by Beata Domańska-Szaruga and Marzena Wójcik-Augustyniak. Siedlce: Wydawnictwo Studio Emka. [24] Wójcik Grażyna P. 2007. Knowledge management according to the MaXXIme methodology. Studies & Proceedings of Polish Association for Knowledge Management (9): 118-124. [25] Wójcik Grażyna P. 2014. Koszty jakości - wybrane aspekty. Warszawa: Difin. [26] Wójcik Grażyna P. 2010. "Model funkcjonowania SZJ w administracji finansów publicznych". Problemy Jakości 41(2): 11-16. [27] Wójcik Grażyna P. 2009. "Quality Management in SI in Tax Offices". Polish Journal of Environmental Studies 18(3B): 408-415. [28] Wójcik Grażyna P. 2017. "Six Sigma as the method of processes’ efficiency improvementin energy industry". 17th International Multidisciplinary Scientific GeoConference SGEM 2017. www.sgem.org. SGEM2017 Conference Proceedings 29 June - 5 July 2017 (53): 773-780. DOI 10.5593/sgem2017/53/ S21.096. [29] Wójcik Grażyna P. 2012c. The role of e-learning in knowledge management in the organization. W Selected Issues of Applied Informatics, edited by Zdzisław Szyjewski and Jakub Swacha. Szczecin: Polish Information Processing Society Scientific Papers. [30] Wójcik Grażyna P. 2017. The analysis of key elements for incentive systems to determine firm success. W Strategic Performance Management: New Concepts and Contemporary Trends, edited by Marek Jabłoński, 413-426. New York: Nova Science Publishers, Inc.
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 124631 "Rola informacji strategic..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PROBLEMY JAKOŚCI - e-zeszyt (pdf) 2020-1
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
31.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI- e-zeszyt (pdf) 2020-10
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
31.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI- e-zeszyt (pdf) 2020-11
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
31.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI- e-zeszyt (pdf) 2020-12
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
31.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PROBLEMY JAKOŚCI - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
372.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna
420.00 zł brutto
388.89 zł netto
31.11 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PROBLEMY JAKOŚCI - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
441.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
561.00 zł brutto
519.44 zł netto
41.56 zł VAT
(stawka VAT 8%)
561.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2020-1
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH