Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PROBLEMY JAKOŚCI
|
Rocznik 2019 - zeszyt 10
Regional quality contests based on business excellence models - Pomeranian case study
Regionalne konkursy jakości oparte na modelach doskonałości organizacyjnej - studium przypadku regionu Pomorza
10.15199/46.2019.10.4
Piotr GRUDOWSKI
Anna WENDT
Ewa MARJAŃSKA
nr katalogowy: 123126
10.15199/46.2019.10.4
Streszczenie
Competitions based on models of organizational excellence have significant potential. Organizations participating in these initiatives have the chance not only to get marketing benefits, but also gain comprehensive knowledge about their management systems. Moreover, thanks to the structure of models of excellence an organization can plan in detail the improvement activities in its main processes. The aim of the authors is to analyze and assess the conditions accompanying competitions for quality awards based on organizational excellence models implemented at the regional level. On the basis of in-depth interview and source materials of Pomerania case study a diagnosis of the current status of this project was presented and the most important problems have been identified. The results can be helpful to improve these types of projects, develop the framework of a new comprehensive system of such competitions in Poland and increase their rank in promoting a pro-quality approach. JEL Classification: L15, M42, R11, Y80
Abstract
Konkursy oparte na modelach doskonałości organizacyjnej mają znaczny potencjał rozwojowy. Organizacje uczestniczące w tych inicjatywach mają szansę nie tylko uzyskać korzyści marketingowe, ale także kompleksową wiedzę na temat swoich systemów zarządzania. Ponadto, dzięki strukturze modeli doskonałości organizacja może szczegółowo zaplanować działania usprawniające w swoich głównych procesach. Celem autorów jest identyfikacja charakterystycznych zjawisk towarzyszących konkursom na poziomie regionalnym opartym na modelach doskonałości organizacyjnej. Na podstawie wywiadu pogłębionego i materiałów źródłowych organizatorów konkursu o Pomorską Nagrodę przedstawiono diagnozę obecnego stanu tego przedsięwzięcia oraz zidentyfikowano najważniejsze towarzyszące mu problemy. Przedstawione wyniki oraz wnioski mogą być pomocne w ulepszaniu tego rodzaju inicjatyw, opracowywaniu ram nowego kompleksowego systemu takich konkursów w Polsce i zwiększaniu ich rangi w promowaniu podejścia projakościowego. Klasyfikacja JEL: L15, M42, R11, Y80
Słowa kluczowe
excellence
business excellence model
quality competition
Keywords
modele doskonałości organizacyjnej
konkursy nagród jakości
Bibliografia
[1] Belvedere Valeria, Alberto Grando, Hervé Legenvre. 2018. Testing the EFQM model as a framework to measure a company’s procurement performance. Total Quality Management & Business Excellence 29(5-6): 633-651, DOI: 10.1080/14783363.2016.1224085. [2] Bolboli Seyed Amir, Markus Reiche. 2013. A model for sustainable business excellence: implementation and the roadmap. The TQM Journal 25(4): 331-346, DOI:10.1108/17542731311314845. [3] Breja Kumar S., Kumar D. Banwet, K. C. Iyer. 2016. Towards sustainable excellence: strategic analysis of Deming Prize Winning companies. The TQM Journal 28(3): 390-410, DOI: 10.1108/TQM-09-2012-0070. [4] Bulletin of Pomeranian Council of Federation of Scientific and Technical Associations of the Supreme Technical Organization in Gdańsk, special issue 2018. [5] Bulletin of Pomeranian Council of Federation of Scientific and Technical Associations of the Supreme Technical Organization in Gdańsk, special issue 2019. [6] Calvo-Mora Arturo, Marta Domínguez-CC, Fernando Criado. 2018. Assessment and improvement of organisational social impact through the EFQM Excellence Model. Total Quality Management & Business Excellence 29(11-12): 1259-1278, DOI: 10.1080/14783363.2016.1253465. [7] Dahlgaard Jens J., Chi-Kuang Chen, Jiun-Yi Jang, Leonardo A. Banegas, Su Mi Dahlgaard-Park. 2013. Business excellence models: limitations, reflections and further development. Total Quality Management & Business Excellence 24(5-6): 519-538, DOI:10.1080/14783363.2012.756745. [8] Gómez Joaquín, Micaela Martínez Costa, Angel R. Martínez Lorente. 2017. EFQM Excellence Model and TQM: an empirical comparison. Total Quality Management & Business Excellence 28(1-2): 88-103, DOI: 10.1080/14783363.2015.1050167. [9] Grigoroudis Evangelos, Yannis Siskos. 2010. Customer Satisfaction Evaluation. Methods for Measuring and Implementing Service Quality, 947-971. New York: Springer Science+Business Media, DOI: 10.1007/978-1-4419-1640-2. [10] Hys Katarzyna. 2016. Wybrane modele dojrzałości systemu zarządzania jakością w organizacji. W: Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Sieci międzyorganizacyjne, procesy i projekty w erze paradoksów, 175-186, DOI: 10.15611/pn.2016.421.15. [11] Mulvie Angela. 2019. Working with External Quality Standards and Awards, 10-142. New York, NY: Routledge. [12] Murphy William H. 2016. Small and mid-sized enterprises quality management research (1990-2014): a revealing look at QM’s vital role in making SMEs stronger. Journal of Small Business & Entrepreneurship 5(28): 345-360, DOI: 10.1080/08276331.2016.1166554. [13] Regulations of 21st edition of Pomerania Quality Award. [14] Regulations of 22nd edition of Pomerania Quality Award. [15] Ritchie Louise, Barrie G. Dale. 2000. Self-assessment using the business excellence model: A study of practice and process. International Journal of Production Economics 66 (20): 241-254. [16] Skrzypek Adam. 2014. Jakościowe aspekty doskonalenia zarządzania organizacją. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, Seria: Administracja i Zarządzanie, 131-147. [17] Verifications reports of participants of XXI and XXII edition for The Pomerania Quality Award. [18] Wiśniewska Małgorzata Z., Piotr Grudowski. 2014. Zarządzanie jakością i innowacyjność w świetle doświadczeń organizacji Pomorza. Gdańsk: InnoBaltica Sp. z o.o. [19] Yadav Neetu, N. A. Sushil, Mahim Sagar. 2013. Performance measurement and management frameworks. Research trends of the last two decades. Business Process Management Journal 19(6): 947-971, DOI: 10.1108/BPMJ-01-2013- 0003. [20] www.efqm.org [access: 10.04.2019]. [21] www.gdansk.enot.pl [access: 10.04.2019]. [22] http://www.juse.or.jp [access: 10.04.2019].
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 123126 "Regional quality contests..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PROBLEMY JAKOŚCI - e-zeszyt (pdf) 2019-10
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
31.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PROBLEMY JAKOŚCI - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
372.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna
420.00 zł brutto
388.89 zł netto
31.11 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PROBLEMY JAKOŚCI - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
441.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
561.00 zł brutto
519.44 zł netto
41.56 zł VAT
(stawka VAT 8%)
561.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2019-10
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH