Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PROBLEMY JAKOŚCI
|
Rocznik 2019 - zeszyt 8
Wartość dla klienta jako element wzmocnienia lojalności w sektorze usług telekomunikacyjnych
Value for the client as an element of strengthening loyalty in the telecommunications services sector
10.15199/46.2019.8.1
Stanisław TKACZYK
Jolanta KOŁUDA
nr katalogowy: 122011
10.15199/46.2019.8.1
Streszczenie
Problemem badawczym podjętym w pracy jest odpowiedź na pytanie: jakie czynniki mogą wzmacniać lojalność klientów w sektorze usług telekomunikacyjnych oraz które z nich mają największy wpływ na decyzje klientów o lojalności. Celem artykułu w jego części teoretycznej jest zaprezentowanie ogólnej istoty lojalności oraz jej możliwych składowych, a w części empirycznej – przedstawienie wyników badań opartych na literaturze przedmiotu. Opracowanie składa się z pięciu części: dwóch teoretycznych, dwóch badawczych oraz podsumowania. W części teoretycznej przedstawiono zjawisko i pojęcia lojalności, zaprezentowano także jej składowe, opisane w literaturze przedmiotu. W części empirycznej przedstawiono czynniki, które mogą determinować lojalność klientów w sektorze usług telekomunikacyjnych oraz teoretyczny model, który opisuje proces podejmowania decyzji przez klientów o lojalności względem wybranego obiektu. Wyniki badań wskazują, że lojalność klientów w sektorze usług telekomunikacyjnych mogą kształtować zarówno czynniki jakościowe związane z usługą, jak również pozajakościowe, jak bezpieczeństwo czy aspekty społeczne
Abstract
The research problem raised in the article is the answer to the question: what factors can strengthen customer’s loyalty in the telecommunications services sector and which of them have the greatest influence on customer’s decisions about loyalty. The aim of the article, in its epistemological part, is to present the general essence of loyalty and its possible components, and in the empirical part to present research results based on the subject literature. The study consists of five parts: two theoretical, two research parts and summary with conclusions. The theoretical part presents the phenomenon and concepts of loyalty. Its components described in the literature on the subject were also featured. The empirical part presents factors that may determine customer loyalty in the telecommunications service sector and the theoretical model that describes the customer’s decision making process about loyalty to the selected object. The results of research indicate that customer’s loyalty in the telecommunications services sector can shape both qualitative factors related to the service, as well as quality factors such as security or social aspects
Słowa kluczowe
klient
wartość
zadowolenie
lojalność
usługa
telekomunikacja
Keywords
customer
value
satisfaction
loyalty
service
telecommunications
Bibliografia
[1] Babis Henryk. 2011. Istota rynku usług telekomunikacyjnych. W Rynek usług telekomunikacyjnych, 53. Wolters Kluwer. [2] Bennet Rebekah. 2005. “The brand loyalty life cycle: Implications for marketers". Journal of Brand Management 12(4): 250-263. [3] Butcher Ken, Beverley Sparks, Frances O’Callaghan. 2001. “Evaluative and relational influence on service loyalty". International Journal of Service Industry Management 12(4): 310-323. [4] Dick Alan S., Kunal Basu. 1994. “Customer Loyalty: Toward an Integrated Conceptual Framework". Journal of the Academy of Marketing Science 22(2): 99-111. [5] Dobiegała-Korona Barbara. 2009. Migracja klientów a migracja wartości przedsiębiorstwa: szanse i zagrożenia. W Migracje klientów a wartość przedsiębiorstwa, 30. Wydawnictwa Profesjonalne PWN. [6] Drucker Peter. 2005. Praktyka zarządzania. Warszawa: Wydawnictwo MT Biznes Sp. z o.o. [7] Dyregrov Atle, Roger Solomon, Carl Fredrik Bassøe. 2000. “Mental Mobilization Processes in Critical Incident Stress Situations". International Journal of Emergency Mental Health 2(2): 73-81. [8] East Robert, Kathy Hammond, Patricia Harris, Wendy Lomax. 2000. “First Store Loyalty and Retention". Journal of Marketing Management 16(4): 307-326. [9] Falkowski Andrzej, Tadeusz Tyszka. 2003. Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. [10] Griffin Jill. 1997. Customer Loyalty. How to Earn It. How to Keep It. San Francisco: Jossey-Bass Publisher. [11] Kandampully Jay, Dwi Suhartanto. 2000. “Customer loyalty in the hotel industry: the role of customer satisfaction and image". International Journal of Contemporary Hospitality Management 12(6): 346-351. [12] Lu Ting Pong Johnny, Esther Tang Pui Yee. 2001. “An Integrated Model of Service Loyalty". Academy of Business & Administrative Sciences, International Conferences, 1-26. [13] Luarn Pin, Hsin-Hui Lin. 2003. “Customer Loyalty Model for E-Service Context". Journal of Electronic Commerce Research 4(4): 156-167. [14] McAlexander James H., John W. Schouten, Harold F. Koenig. 2002. “Building Brand Community". Journal of Marketing 66(1): 38-54. [15] McAlexander James H., Stephen K. Kim, Scott D. Roberts. 2003. “Loyalty: The Influence of Satisfaction and Brand Community Integration". Journal of Marketing Theory and Practice 11(4): 1-11. [16] Mu~niz Albert M., Thomas C. O’Guinn. 2001. “Brand Community". Journal of Consumer Research 27(4): 412-432. [17] Reichheld Frederick F. 1996. The Loyalty Effect. The Hidden Force Behind Growth, Profits and Lasting Value. Boston: Bain & Company, Harvard Business School Press. [18] Rutkowski Ireneusz P. 2006. "Marketingowe koncepcje wartości". Marketing i Rynek (2): 2-7. [19] Szumilak Jan. 2007. Rola handlu w tworzeniu wartości dla nabywcy. Kraków: Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. [20] Słownik języka polskiego. 2003. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. [21] Tkaczyk Stanisław, Jolanta Kołuda. 2013. Nowe trendy konsumenckie a sukces organizacji. W Zeszyty Naukowe nr 97, seria: Administracja i Zarządzanie (24), 23-41. Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach. [22] Tkaczyk Stanisław, Jolanta Kołuda. 2016. Czynniki satysfakcji a lojalność Klientów w sektorze usług telekomunikacyjnych. W Uwarunkowania jakości usług w społeczeństwie sieciowym, 69-93. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. [23] Tkaczyk Stanisław, Jolanta Kołuda. 2018. Zastosowanie metody Servqual w badaniu lojalności Klientów sektora usług telekomunikacyjnych. W Zarządzanie organizacją w warunkach różnorodności, 403. Uniwersytet Marii Curie- -Skłodowskiej w Lublinie. [24] Urban Wiesław, Dariusz Siemieniako. 2008. Lojalność klientów. Modele, motywacja i pomiar. Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN. [25] https://www.hbrp.pl/a/dlaczego-uciekaja-zadowoleni-klienci/ hSK2WBf5 [dostęp: 12.05.2019]. [26] https://www.researchgate.net/publication/259557924_Lojalnosc_ klientow_-_historia_czy_rzeczywistosc_marketingu [dostęp: 17.05.2019].
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 122011 "Wartość dla klienta jako ..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PROBLEMY JAKOŚCI - e-zeszyt (pdf) 2019-8
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
31.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PROBLEMY JAKOŚCI - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
372.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna
420.00 zł brutto
388.89 zł netto
31.11 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PROBLEMY JAKOŚCI - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
441.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
561.00 zł brutto
519.44 zł netto
41.56 zł VAT
(stawka VAT 8%)
561.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2019-8
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH