Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
|
Rocznik 2019 - zeszyt 7-8
Powracający klient (cz. I)
A Returning Customer
nr katalogowy: 121418
Streszczenie
Ilościowy rozwój obiektów hotelarskich, a szczególnie pojawienie się na rynku globalnym sieci hotelowych, wymusił potrzebę budowania postaw lojalnościowych gości hotelowych. Stały się one jednym z podstawowych zagadnień działalności rynkowej w tej branży. Specyfika danego rynku w hotelarstwie oraz właściwie dobrany segment docelowy pozwalają trafnie sprecyzować i wykorzystać narzędzia najważniejsze do zdobycia lojalności klientów. Artykuł został poświęcony tematowi metod i technik postaw lojalnościowych w hotelach na każdym etapie pobytu, poczynając od rezerwacji, przez przyjazd i przyjęcie do hotelu, przygotowanie pokoju, usługi gastronomiczne i dodatkowe, wyjazd gościa i kontakt z nim po opuszczeniu hotelu. Na podstawie analizy różnych programów lojalnościowych, obserwacji prowadzonych przez autorkę oraz metody komparatystycznej stron www hoteli dokonano identyfikacji poszczególnych technik budowania postaw lojalnościowych oraz ich obszarów oddziaływania. W końcowej części artykułu zasugerowano metody budowania programów lojalnościowych w hotelarstwie.
Abstract
Quantitative development of hotel facilities, and especially the entrance of global hotel chains on the global market has forced the need to build loyalty attitudes of hotel guests. They have become one of the basic issues of market activity in this industry. The specificity of a given market in the hotel industry and a properly selected target segment allow to accurately specify and use the most important tools to gain customer loyalty. The article is devoted to the subject of methods and techniques of loyalty attitudes in hotels at every stage of stay. Starting from booking, through arrival and reception to the hotel, room preparation, catering and additional services, guest travel and contact with him after leaving the hotel. Based on the analysis of various loyalty programs, observations made by the author and the comparative methods of hotel websites, individual techniques of building loyalty attitudes and their areas of influence were identified. The final part of the article suggested methods for building loyalty programs in the hotel industry.
Słowa kluczowe
jakość
lojalność
obsługa
postawa lojalnościowa
program lojalnościowy
wpływ na innych.
Keywords
quality
loyalty
service
loyalty attitude
loyalty program
impact on others.
Bibliografia
[1] Bielecki K., A. Dorosz, W. Januszkiewicz. 1984. "Słownik handlu zagranicznego". Warszawa: PWE, s.182. [2] Caldini R.B. 2016. "Wywieranie wpływu na ludzi, teoria i praktyka". Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, s. 158-162. [3] Cichosz M. 2003. "Lojalność klienta wobec firmy". Marketing i Rynek nr 8, s. 8. [4] Dejnaka A. 2007. "Budowanie lojalności klientów". Gliwice: Helion, s. 124. [5] Garborski L. 2001 "Zachowanie nabywcy". Warszawa: PWE, s. 85. [6] Harnel G. 1996. "Strategy as resolution" [w:] Harvard Business Reviev, lipiec- sierpień, s. 69-82. [7] Horovitz J. 2006. "Strategia obsługi klienta". Warszawa: PWE, s. 22-23. [8] Jachnis A. 2007. "Psychologia konsumenta". Bydgoszcz-Warszawa: Wyd. Branta, s. 206-209. [9] Jarosz M., zespół. 2001. "Słownik wyrazów obcych". Wrocław: Wydawnitwo Europa. [10] Jones T. O., Jr W. E. Saser. 2005. "Dlaczego uciekają zadowoleni klienci". Harvard Business Review Polska, nr 12, s. 97. [11] Kall J. 2001. "Silna marka. Istota i kreowanie". Warszawa: PWE, s. 98-100. [12] Karowski J., E. Rudawska. 2000. "System informacji marketingowej w zarządzaniu firmą finansową" [w:] "Informacja w zarządzaniu organizacją". ZNUS nr 290, s. 124. [13] Kotler Ph. 1999. "Marketing - analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola". Warszawa: Felberg, s. 35. [14] Kotler Ph., K. L. Keller. 2013. "Marketing". Poznań: Rebis, s. 139. [15] Lisowski J. L. 1990. "Określić satysfakcję klienta". Marketing w praktyce nr 5, s.16. [16] Ławicki J. S. 2005. "Marketing sukcesu - partnering". Warszawa: Difin, s. 17. [17] Malinowka-Parzydło J. "Co ty wiesz o lojalności". [w:] Harvard Business Reviev, Polska, www.hbr.pl, dostęp: 21.11.2017. [18] Otto J. 1994. "Batalia o lojalnego klienta". Businessman Magazine nr 9. [19] Pabian A. 2001. "Profesjonalne zarządzanie zadowoleniem klientów". Manager nr 1, s. 36. [20] Penc J. 2001. "Strategiczny system zarządzania". Warszawa: Agencja Wydawnicza PLACET, s. 256. [21] Shoemaker S. 2009. "Customer loyality" [w:] "Introduction to hospitality". red. J. R. Walker, XXX Pearson Prentice Hall, s. 499. [22] Siekierski K. 2003. "Badanie źródeł lojalności". Marketing w praktyce nr 1, s. 12. [23] Siemaszko D., W. Urban. 2005. "Motywy lojalności klientów". Marketing i Rynek nr 5, s. 3. [24] Smyczek S. 2002. "Dysonans pozakupowy". Marketing i Rynek nr 3, s. 8-12. [25] Trojanowski M. 2000. "W kierunku budowania więzi z klientami". Nowe wyzwania dla marketingu, PNAE Wrocław nr 852, Wrocław, s. 32-33. [26] Tyszka T. 2004. "Psychologia ekonomiczna". Gdańsk: GWP, s. 453-453. [27] Urban W., D. Siemieniako. 2008. "Lojalność klientów; modele, motywacja i pomiar". Warszawa: PWN, s. 12-14. [28] www.umysł.pl/samorealizacja, autor Drupko K., "Pierwsze wrażenie", dostęp 2.04.2019. [29] Zbiegniewski P. 2002. "Oda do wierności". Marketing Serwis Nr 9, s. 67.
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 121418 "Powracający klient (cz. I..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - e-zeszyt (pdf) 2019-7-8
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
27.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
162.00 zł
Do koszyka
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - papierowa prenumerata roczna
192.00 zł brutto
177.78 zł netto
14.22 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
213.00 zł
Do koszyka
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
300.00 zł brutto
277.78 zł netto
22.22 zł VAT
(stawka VAT 8%)
300.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2019-7-8
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH