Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PROBLEMY JAKOŚCI
|
Rocznik 2019 - zeszyt 2
Metoda CSI w badaniu satysfakcji klienta indywidualnego usług ubezpieczeń majątkowych
CSI method in evaluating satisfaction of an individual customer of property insurance services
10.15199/46.2019.2.2
Jarosław Wenancjusz PRZYBYTNIOWSKI
nr katalogowy: 118682
10.15199/46.2019.2.2
Streszczenie
Głównym problemem opracowania była ocena stopnia satysfakcji klienta indywidualnego z nabycia umowy ubezpieczenia majątkowego. Dążąc do realizacji przyjętego problemu badawczego, zastosowano metodę badania jakości usługi – Wskaźnik Satysfakcji Klienta (CSI). Głównym narzędziem pomiarowym, który zastosowano, był kwestionariusz ankietowy. Badaniem objęto 634 losowo wybranych klientów zamieszkujących w województwie małopolskim, w latach 2013, 2015 i 2017. Otrzymane wyniki pozwoliły na przeprowadzenie szczegółowej analizy związanej z poziomem jakości usługi. Niniejsze opracowanie jest kontynuacją wcześniej prowadzonych i publikowanych badań.
Abstract
Thus, the main problem of the paper is the evaluation of the satisfaction with property insurance agreement of an individual customer. In order to realize the adopted research problem, the author used a method to research quality service, i.e. CSI Customer Satisfaction Index. A questionnaire was used as the main measurement tool. This method allows us to establish the level of customer satisfaction and to obtain many important hints as to the trends in changes in the activity of property insurance institutions. The results obtained made it possible to conduct an in-depth analysis of service quality. This paper is a continuation of earlier conducted and published studies.
Słowa kluczowe
CSI
jakość usług
ubezpieczenia majątkowe
satysfakcja
Keywords
CSI
quality of services
property insurance
satisfaction
Bibliografia
[1] Berne Eric. 2001. W co grają ludzie. Psychologia stosunków międzyludzkich, 9. Warszawa: PWN. [2] Danaher Peter J. 1998. “Customer Heterogeneity in Service Management". Journal of Service Research 1 (2): 129-139. [3] Drolet Aimee L., Donald G. Morrison. 2001. “Do We Really Need Multiple-Item Measures in Service Research"? Journal of Service Research 3 (3): 196-204. [4] Finn Adam. 2001. “Mystery Shopper Benchmarking of Durable-Goods Chains and Stores". Journal of Service Research 3 (4): 310-320. [5] Fornell Claes, Michale D. Johnson, Eugene W. Anderson, Jaesung Cha, Barbara E. Bryant. 1996. “The American Customer Satisfaction Index: Description, Findings, and Implications". Journal of Marketing (60): 7-18. [6] Gale Bradley T. 1994. Managing Customer Value, 432. New York: The Free Press. [7] Hall Hanna. 2013. "Zastosowanie metod NPS i CSI w badaniach poziomu satysfakcji i lojalności studentów". Modern Management Review. 18 (20 - 1/2013): 56. [8] Hill Nigel, Jim Alexander. 2003. Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, 231. Kraków: Oficyna Ekonomiczna. [9] Johnson Michael D., Anders Gustafsson. 2000. Improving Customer Satisfaction, Loyalty and Profit, 240. San Francisco: Jossey-Bass. [10] Kordupleski Raymond E., Ronald T. Rust, Anthony J. Zahorik. 1993. “Why Improving Quality Doesn’t Improve Quality". California Management Review 35: 82-95. [11] Krishnan Maharajapuram S., Venkatram Ramaswamy, Mary C. Meyer, Paul Diem. 1999. “Customer satisfaction for financial services: The role of products, services and information technology". Management Science 45 (9): 1194-1209. [12] Krzyżanowska Magdalena, Roman Wajdner. 2000. "CIT - metoda badania jakości usług". Problemy Jakości (11): 10. [13] Łęgowski Szymon. 2017. "Budowanie relacji z klientem jako determinanta lojalności i satysfakcji konsumenta na rynku telefonii komórkowej". Studia Ekonomiczne/Zeszyty Naukowe UEK w Katowicach 11(328): 94-96. [14] Malthouse Edward C., James L. Oakley, Bobby J. Calder, Dawn Iacobucci. 2004. “Customer Satisfaction Across Organizational Units". Journal of Service Research 6 (3): 231-242. [15] Mazurek-Łopacińska Krystyna. 2005. Badania marketingowe. Teoria i praktyka, 473-475. Warszawa: PWN. [16] Rust Roland T., Katherine N. Lemon, Valarie A. Zeithaml. 2004. “Return on Marketing: Using Customer Equity to Focus Marketing Strategy". Journal of Marketing 68 (1): 109-127. [17] Rust Roland T., Jeffrey J. Inman, Jianmin Jia, Anthony J. Zahorik. 1999. “What You Don’t Know About Customer- Perceived Quality: The Role of Customer Expectation Distributions". Marketing Science 18 (1): 77-92. [18] Sadowska Ewa. 2014. "Satysfakcja i lojalność klientów jako determinanta zachowań konsumentów na rynku telefonii mobilnej". Handel Wewnętrzny (1): 241. [19] Simester Duccan I., John R. Hauser, Birger Wernerfelt, Roland T. Rust. 2000. “Implementing Quality Improvement Programs Designed to Enhance Customer Satisfaction: QuasiExperiments in the United States and Spain". Journal of Marketing Research 37 (1): 102-117. [20] Światowy Grażyna. 2006. Zachowania konsumentów, 107. Warszawa: PWE. [21] Taylor Steven A. 1997. “Assessing Regression-Based Importance Weights for Quality Perceptions and Satisfaction Judgments in the Presence of Higher Order and/or Interactions Effects". Journal of Retailing 73 (1): 135-159. [22] Thijs Nick, Patrick Staes. 2008. European Primer on Customer Satisfaction Management, 38. Maastricht: EIPA. [23] Wolniak Radosław, Bożena Skotnicka-Zasadzień. 2008. Wybrane metody badania satysfakcji klienta i oceny dostawców w organizacjach, 78-90. Gliwice: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej.
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 118682 "Metoda CSI w badaniu saty..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PROBLEMY JAKOŚCI - e-zeszyt (pdf) 2019-2
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
31.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PROBLEMY JAKOŚCI - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
372.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna
420.00 zł brutto
388.89 zł netto
31.11 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PROBLEMY JAKOŚCI - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
441.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
561.00 zł brutto
519.44 zł netto
41.56 zł VAT
(stawka VAT 8%)
561.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2019-2
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH