Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
|
Rocznik 2019 - zeszyt 1-2
Street food w Azji
Street Food in Asia
nr katalogowy: 118544
Streszczenie
W pracy przedstawiono gastronomię uliczną w Azji, na podstawie literatury i doświadczeń własnych. W światowych rankingach street food, oferta w miastach azjatyckich uważana jest za najbardziej atrakcyjną. Jednak aspekty higieniczne wytwarzania żywności na ulicy nie są w pełni uregulowane i przestrzegane. Budzi to obawy zarówno mieszkańców tych krajów, jak i odwiedzających je turystów z całego świata.
Abstract
The work presents offers of street food in Asia, based on literature and own experiences. In the worldwide street food rankings, the offer in Asian cities is considered to be the most attractive. However, the hygienic aspects of food production in the street are not fully regulated and respected by street vendors. It raises the concern of both the inhabitants of these countries, as well as the tourists from all over the world who visit them. Keywords: street food, Asia
Słowa kluczowe
gastronomia uliczna
Azja
Keywords
street food
Asia
Bibliografia
[1] Azanza Ma P.V., M.B.V Zamora-Luna. 2005. "Barriers of HACCP team members to guideline adherence". Food Control 16 (1): 15-22. [2] Bhide S. 2013. World’s Best Cities for the Most Delicious Street Food, May 30, http://www.buzzle.com/articles/worlds-best-cities-for-the-most-delicious -street-food.html. [3] Bhowmik S.K. 2005. "Street vendors in Asia: A Review". Economic and Political Weekly 40, 22/23: 2256-2264. [4] Chavarria L. C. T., P. Phakdee-auksorn.2017. "Understanding international tourists’ attitudes towards street food in Phuket, Thailand". Tourism Management Perspectives 21, 66-73. [5] Choi J., A. Lee, C. Ok. 2013. "The effects of consumers’ perceived risk and benefit on attitude and behavioral intention: A study of street food". Journal of Travel & Tourism Marketing 30 (3): 222-237. [6] Dębek K. 2014. "Ulice dobrego smaku". Forbes, 5, 14-16. [7] Fisher C. 2014. The World’s Best Cities for Street Food, http://www.foodandwine. com /slideshows /worlds-best-cities-for-street-food. [8] Forbes. 2012. The world’s top 10 cities for street food, http://www.forbes.com/ pictures /ehlk45fiii/the-worlds-top-10-cities-for-street-food-3, 2012 (02.07.2018). [9] Gupta V., S. M. Downs, S. Ghosh-Jerath, K. Lock, A. Singh. 2016. "Unhealthy fat in street and snack foods in low-socioeconomic settings in India: a case study of the food environments of rural villages and an urban slum." Journal of Nutrition Education and Behaviour 48 (4): 269-279. [10] Heelan Ch.A.2014. The World’s Best Street Food: 12 Top Cities, http://www. frommers.com /slideshows/818551-the-world-s-best-street-food-12-top-cities# slide 837005. [11] Henderson J. C., O. S. Yun, P. Poon, X. Biwei. 2012. "Hawker centers as tourist attractions: The case of Singapore". International Journal of Hospitality Management 31 (3): 849-855. [12] Higman B.W. 2011. "How food made history". Wiley-Blacwell. [13] Howard R. W. 2009. "Risky business? Asking tourists what hazards they actually encountered in Thailand". Tourism Management 30 (3): 359-365.[14] https://pl.wikipedia.org/wiki/Street_food#cite_ref-13, dostęp w dn. 11.04.2018. [15] http://www.citiesjournal.com/top-15-best-food-cities-in-the-world/, dostęp w dn. 11.04.2016. [16] https://en.wikipedia.org/wiki/Street_food, dostęp w dn. 11.04.2018. [17] Jin S., J. Zhou, J. Ye. 2008. „Adoption of HACCP system in the Chinese food industry: A comparative analysis”. Food Control 19 (8): 823-828. [18] Kowalczyk A. 2014. „Od street food do food districts – Usługi gastronomiczne i turystyka kulinarna w przestrzeni miasta”. Turystyka Kulturowa, nr 9, 6-30. [19] Kururatchaikul P. 2014. „Food tourism in Thailand: Consumer behaviors of foreign tourists in Thailand on Thai food”. Global Business Management. [20] Kwapisz A., B. Gołębiowska. 2008. „Tajska kuchnia. Podróże kulinarne”. Warszawa: New Media Concept. [21] Lertputtarak S. 2012. „The relationship between destination image, food image, and revisiting Pattaya, Thailand”. International Journal Business and Management 7 (5): 111-121. [22] Liu Z., G. Zhang, X. Zhang. 2014. „Urban street foods in Shijiazhuang city, China: Current status, safety practices and risk mitigating strategies”. Food Control 41: 212-218. [23] Mak A. H., M. Lumbers, A. Eves, R. C Chang. 2013. „An application of the repertory grid method and generalised Procrustes analysis to investigate the motivational factors of tourist food consumption”. International Journal of Hospitality Management 35: 327–338. [24] New York Daily News. 2013. Top 10 cities with the best street food, Friday, April 26 http://www.nydailynews.com/life-style/eats/top-10-cities-best-street -food-article-1.1328571 (02.07.2018). [25] Otsuka M. 2014. Japan HRI Food Service Report, USDA Foreign Agricultural Service. GAIN Report No. JA4519. [26] Raza A. 2009. „Food street is history now?” The International News, http://www. thenews.com.pk/TodaysPrintDetail.aspxID=187474&Cat=5&dt=7/11/2009. [27] „Rozporządzenie nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 roku w sprawie higieny środków spożywczych”. 2014. Dz. Urz. L 139/1. [28] Sezgin A. C., N. Şanlıer. 2016. „Street food consumption in terms of the food safety and health”. Journal of Human Sciences 13 (3): 4072-4083. [29] Sirigunna J. 2015. „Food safety in Thailand: A comparison between inbound senior and non-senior tourists”. Procedia Social and Behavioral Sciences 197: 2115–2119. [30] Sperber W.H. 2005. „HACCP does not work from farm to table”. Food Control 16, 511-514. [31] Street Stalls/Kiosks in Thailand (n.d.). 2016. Retrieved October 03, from http:// www. euromonitor.com/street-stalls-kiosks-in-thailand/report. [32] Sun Y., S. Wang, K. Huang. 2012. „Hygiene knowledge and practices of night market food vendors in Tainan City, Taiwan”. Food Control 23, 159-164 [33] TAT - Tourism Authority of Thailand (n.d.). 2016. Retrieved November 03, from http://www. tourismthailand.org/home. [34] Trafiałek J., E. Czarniecka-Skubina, D. Kołożyn-Krajewska, B. Palubicki, K. Makuszewska. 2015. „Higiena w zakładach gastronomicznych wytwarzających żywność w obecności konsumenta”. Żywność Nauka Technologia Jakość 2: 208-211. [35] Yiamjanya S., K. Wongleedee. 2014. „International tourists’ travel motivation by push-pull factors and the decision making for selecting Thailand as destination choice”. Int. J Social, Education, Econ. Managem. Eng. 8(5), 1326–1331 [36] Xian V. 2015. „China-Peoples Republic of Food Service – Hotel Restaurany Institutional HRI Food Service Sector Annual Report”. USDA Foreign Agricultural Service, GAIN Report No. CH156006.
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 118544 "Street food w Azji..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - e-zeszyt (pdf) 2019-1-2
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
27.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
162.00 zł
Do koszyka
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - papierowa prenumerata roczna
192.00 zł brutto
177.78 zł netto
14.22 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
213.00 zł
Do koszyka
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
300.00 zł brutto
277.78 zł netto
22.22 zł VAT
(stawka VAT 8%)
300.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2019-1-2
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH