Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PROBLEMY JAKOŚCI
|
Rocznik 2019 - zeszyt 1
Przyczyny braku zainteresowania uczelnią jako pracodawcą wśród młodych potencjalnych pracowników w kontekście postrzeganej jakości życia zawodowego
The reasons of lack of interest in an university as an employer among young potential employees in the context of perceived quality of professional life
10.15199/46.2019.1.3
Agnieszka Izabela BARUK
nr katalogowy: 118173
10.15199/46.2019.1.3
Streszczenie
Artykuł ma charakter teoretyczno-empiryczny. Przedstawiono w nim zagadnienia związane z przyczynami niechęci młodych potencjalnych pracowników wobec podjęcia pracy w uczelni w kontekście postrzeganej jakości życia zawodowego. Wyniki analizy poznawczo-krytycznej literatury przedmiotu wskazują, że dotychczas raczej nie badano aspektów dotyczących występowania uczelni w roli pracodawcy, a tym bardziej nie analizowano działań personalnych, jakie powinna ona podejmować w celu przyciągania najlepszych kandydatów na pracowników. Istnieje zatem luka poznawcza i badawcza w tym zakresie. Dążąc do jej zmniejszenia, przeprowadzono badania pierwotne, podczas których wykorzystano metodę badania ankietowego. Zebrane dane pierwotne poddano analizie ilościowej, stosując m.in. test Kruskala-Wallisa. Wyniki tej analizy pozwoliły na weryfikację sformułowanej hipotezy badawczej, mówiącej, że płeć nie jest cechą różnicującą przyczyny braku zainteresowania pracą w uczelni. Okazało się, że w przypadku ankietowanych należy ją odrzucić, gdyż można wskazać jedną przyczynę, dla której wspomniana cecha różnicowała odpowiedzi respondentów w sposób statystycznie istotny.
Abstract
The article has the theoretical-empirical character. The considerations related to the reasons of young potential employees’ aversion toward an university as an employer in the context of perceived quality of professional life were presented. The results of cognitive-critical analysis of literature show that the aspects connected with playing the role of employer by an university haven’t been surveyed. The personnel activities which should be taken to attract the best candidates haven’t been analysed either. That’s why one can state that the cognitive and the research gaps exist. To reduce these gaps the primary researches were conducted using questionnaire survey method. Gathered primary data were analysed applying Kruskal- -Wallis test etc. The results of this analysis allowed to verify the research hypothesis that the gender didn’t differentiate the reasons of lack of interest in an university as an employer. This hypothesis was rejected, because there was one reason which was differentiated in the statistically significant way due to mentioned feature.
Słowa kluczowe
uczelnia
pracodawca
potencjalny pracownik
jakość życia zawodowego
Keywords
university
employer
potential employee
quality of professional life
Bibliografia
[1] Bakotić Danica. 2016. “Relationship between job satisfaction and organisational performance". Economic Research- Ekonomska Istraživanja 29 (1): 118-130. [2] Baruk Agnieszka, Anna Goliszek. 2018. “Skojarzenia z uczelnią jako pracodawcą - opinie kobiet i mężczyzn reprezentujących młodych potencjalnych pracowników". Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych 28 (2): 19-42. [3] Baruk Agnieszka, Anna Goliszek. 2018. "Zmiany skojarzeń z uczelnią jako pracodawcą - opinie młodych polskich potencjalnych pracowników". Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych 28 (2): 1-18. [4] Bednarska-Olejniczak Dorota. 2017. "Kształtowanie wizerunku pracodawcy w Internecie". Handel Wewnętrzny 5: 44-52. [5] Caˇlin Floricica Mariana. 2015. “Consumer Response to Product and Service Quality". Procedia - Social and Behavioral Sciences 187: 526-531. [6] Chan Ka Wai, Thomas A. Wyatt. 2007. “Quality of Work Life: A Study of Employees in Shanghai". Asia pacific Business Review 13 (4): 501-517. [7] Chluska Jolanta, Waldemar Szczepaniak. 2016. "Nowe wyzwania zarządzania strategicznego w publicznych uczelniach ekonomicznych". Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach 300: 30-38. [8] Eldor Liat, Eran Vigoda-Gadot. 2017. “The nature of employee engagement: rethinking the employee-organization relationship". The International Journal of Human Resource Management 28 (3): 526-552. [9] Figurska Irena, Ewa Matuska. 2013. “Employer branding as a human resources management strategy". Human Resources Management & Ergonomic VII: 35-51. [10] Huete-Alcocer Nuria. 2017. “A Literature Review of Word of Mouth and Electronic Word of Mouth: Implications for Consumer Behavior". Frontiers in Psychology 8: 1-4. [11] Latif Muhammad Shahzad, Mushtaq Ahmad, Muhammad Qasim, Momal Mushtaq, Amber Ferdoos, Hummayoun Naeem. 2015. “Impact of employee’s job satisfaction on organizational performance". European Journal of Business and Management 7: 166-171. [12] Mafini Chengedzai, David R. I. Pooe. 2013. “The relationship between employee satisfaction and organizational performance: Evidence from a South African government department". The SA Journal of Industrial Psychology 39 (1): 9-21. [13] Mokina Sofiia. 2014. “Place and Role of Employer Brand in The Structure of Corporate Brand". Economics & Sociology 7 (2): 136-148. [14] Mosley Richard. 2007. “Customer experience, organizational culture and the employer brand". Brand Management 15 (2): 123-134. [15] Oczkowska Renata. 2015. "Kreowanie wizerunku organizacji jako pracodawcy". Edukacja Ekonomistów i Menedżerów: Problemy, Innowacje, Projekty 4 (38): 185-197. [16] Pabian Angelika. 2018. "Współczesne uczelnie jako profesjonalnie zarządzane przedsiębiorstwa usługowe zorientowane rynkowo". Marketing i Rynek 7: 20-28. [17] Rodrigo Pablo, Daniel Arenas. 2008. “Do employees care about CSR programs? A typology of employees according to the irattitudes". Journal of Business Ethics 83 (2): 265-283. [18] Shahzad Khurram, Asma Gul, Khurram Khan, Rabia Zafar. 2011. “Relationship between perceived employer branding and intention to apply: evidence from Pakistan". European Journal of Social Sciences 18 (3): 462-467. [19] Sivertzen Anne-Mette, Etty Ragnhild Nilsen, Anja H. Olafsen. 2013. “Employer branding: employer attractiveness and the use of social media". Journal of Product & Brand Management 22 (7): 473-483. [20] Truss Catherine, Amanda Shantz, Emma Soane, Kerstin Alfes, Rick Delbridge. 2013. “Employee engagement, organisational performance and individual well-being: exploring the evidence, developing the theory". The International Journal of Human Resource Management 24 (14): 2657-2669. [21] Valizadeh Ali, Jafar Ghahremani. 2012. “The relationship between organizational culture and quality of working life of employees". European Journal of Experimental Biology 2 (5): 1722-1727. [22] Vasilyevich Popov Andrey. 2013. “Typology of employees as a tool of labour behaviour management". Economic and Social Changes: Facts, Trends, Forecast 25: 141-153. [23] Wilden Ralf, Siegfried Gudergan, Ian Lings. 2010. “Employer branding: strategic implications for staff recruitment". Journal of Marketing Management 26 (1-2): 56-73. [24] Yu Kang Yang Trevor. 2014. “Person-organization fit effects on organizational attraction: A test of an expectations-based model". Organizational Behavior and Human Decision Processes 124 (1): 75-94. [25] Zelga Kamila. 2017. “The corporate image of an employer as a tool to create the business reputation of the company". World Scientific News 78: 307-312. [26] Dill Kathryn. 2016. “The Most Attractive Employers For Business Students In 2016". Forbes https://www.forbes.com/ sites/kathryndill/2016/04/05/the-most-attractive-employersfor- business-students-in-2016/#1c40b9e41937 [dostęp: 21.07.2018]. [27] http://www.statystycy.pl/t4997_1_test_rangowy_kruskala- -wallisa.php [dostęp: 10.04.2018]. [28] http://www.statystyka.az.pl/test-anova-kruskala-wallisa.php [dostęp: 10.04.2018]. [29] Kauflin Jeff. 2017. “The Most Attractive Employers For Business Students In 2017". Forbes https://www.forbes.com/ sites/jeffkauflin/2017/04/27/the-most-attractive-employersfor- business-students-in-2017/#5cadd1074dd7 [dostęp: 21.07.2018].
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 118173 "Przyczyny braku zainteres..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PROBLEMY JAKOŚCI - e-zeszyt (pdf) 2019-1
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
31.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - e-zeszyt (pdf) 2019-10
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
31.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - e-zeszyt (pdf) 2019-11
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
31.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - e-zeszyt (pdf) 2019-12
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
31.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PROBLEMY JAKOŚCI - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
372.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna
420.00 zł brutto
388.89 zł netto
31.11 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PROBLEMY JAKOŚCI - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
441.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
561.00 zł brutto
519.44 zł netto
41.56 zł VAT
(stawka VAT 8%)
561.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2019-1
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH