Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
|
Rocznik 2018 - zeszyt 8-9
Znakowanie żywności - systemy i kontrowersje dotyczące znakowania produktów spożywczych Cz. 3. Znakowanie produktów - pomiędzy marketingiem a promocją zdrowego odżywiania
Food Labelling - Systems and Controversies regarding the Labelling of Food Products Part III. Product Labelling – between Marketing and the Promotion of Healthy Eating
10.15199/64.2018.8-9.3
Jarosław Markowski
Witold Płocharski
Katarzyna Stoś
nr katalogowy: 116205
10.15199/64.2018.8-9.3
Streszczenie
Nadrzędnym celem znakowania jest poprawa zdrowia społeczeństwa, fakt ten musi być brany pod uwagę przez każdą branżę. W niniejszej części analizujemy stanowisko UE, WHO i organizacji non-profit, które starają się wpływać na zmianę stanowiska producentów żywności, poprzez zmiany legislacji i kontrolę rynku, aby zbliżyć działania marketingowe do założeń polityki prozdrowotnej organizacji międzynarodowych. Opracowanie przedstawia również ideę wprowadzenia znaku jakości „Certyfikowany Produkt”obejmującego kilka kategorii produktów owocowo-warzywnych, w tym przemysłu sokowniczego.
Abstract
The primary purpose of labelling should be the contribution to the health of the society - this fact must be taken into account by every branch of the food industry. In this part of the publication, we refer to the position of the EU, WHO and non-profit organizations that try to influence the change in the position of food producers, through changes in legislation and market control, to bring marketing activities closer to the assumptions of pro-health policy of international organizations. The study also presents the idea of introducing the quality mark „Certified Product”, covering several categories of fruit and vegetable products, including the juice industry.
Słowa kluczowe
znakowanie żywności
świadomy wybór
kampanie uświadamiające
marketing
Keywords
food labelling
conscious choice
informations campaigns
marketing
Bibliografia
[1] Anon 2017. International Conference “Food Values" The Renaissance of the Mediterranean Diet and Significance for a 21st Century World. Casina Pio IV, Vatican City - February 14th, 2017. Conference Proceedings. www.casinapioiv.va/content/dam/accademia/pdf/ foodvalues2017.pdf. [2] ATNF - Access To Nutrition Foundation 2018. Access to nutrition index. Global index 2018. https://www.accesstonutrition.org/index/global.2018. [3] EU Pledge 2015. EU Pledge Nutrition White Paper - Updated July 2015. http://eu-pledge. eu/sites/eu-pledge.eu/files/releases/EU_Pledge_Nutrition_White_Paper_Nov_2012.pdf. [4] EU Pledge 2017. Monitoring raport. http://www.eu-pledge.eu/sites/eu-pledge.eu/files/reports/ EU_Pledge_2017_Monitoring_Report.pdf. [5] European Commission 2017. Food and non-alcoholic beverages marketing to children. https://ec.europa.eu/jrc/en/health-knowledge-gateway/promotion-prevention/other-policies/ marketing#_Toc488056617. [6] European Commission 2015. Scoping study on communication to address and prevent chronic diseases: Final Report. DG Health and Food Safety. https://ec.europa.eu/health/... chronic_diseases/.../2015_chronic_scopingstudy_en.pdf. [7] Foodwatch e.V. 2015. Foodwatch-Studie. Kindermarketing fűr Lebensmittel. Freivillige Selbstferpflichtung der Lebensmittelwirtschaft ("EU Pledge“) auf dem Prűfstand. https:// www.foodwatch.org/fileadmin/Themen/Kinderlebensmittel/Dokumente/2015-08-24_ foodwatch-Studie_Kindermarketing_EU_Pledge_auf_dem_Pruefstand_final_WEB.pdf. [8] Helleve A., H. Sandberg, Ch. Berg, H. Prell. 2018. "Monitoring food marketing to children: A joint Nordic monitoring protocol for marketing of foods and beverages high in fat, salt and sugar (HFSS) towards children and young people". http://norden.diva-portal.org/ smash/get/diva2:1183357/FULLTEXT02.pdf. [9] Płocharski Witold, Jarosław Markowski, Barbara Groele. 2016. "Soki i napoje w zaleceniach żywieniowych różnych krajów". Przemysł Fermentacyjny i Owocowo-Warzywny 60 (04) : 14-20. [10] Płocharski Witold, Jarosław Markowski, Barbara Groele, Janusz Ciok, Katarzyna Stoś. 2018. "Znakowanie żywności - systemy i kontrowersje dotyczące znakowania produktów żywnościowych. Cz. 1. Znakowanie żywności - różne podejścia i sposoby informowania konsumentów". Przemysł Fermentacyjny i Owocowo-Warzywny 4, 3-12. [11] Płocharski Witold, Jarosław Markowski, Janusz Ciok. 2018. "Znakowanie żywności - systemy i kontrowersje dotyczące znakowania produktów żywnościowych. Cz. 2. Kontrowersje dotyczące znakowania produktów". Przemysł Fermentacyjny i Owocowo- Warzywny 5-6, 23-29. [12] Storckdieck genannt Bonsmann S. 2015. Comparison of the nutrient profiling schemes of the EU Pledge and the World Health Organization Regional Office for Europe.EUR 28063 EN. https://publications.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/91be4ef8-dd4c-11e6- -ad7c-01aa75ed71a1/language-en. [13] WHO 2010. World Health Organization, Set of recommendations on the marketing of foods and non-alcoholic beverages to children. [14] WHO 2012. World Health Organisation, A framework for implementing the set of recommendations on the marketing of foods and non-alcoholic beverages to children. [15] WHO 2015. WHO Regional Office for Europe nutrient profile model. http:// www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0005/270716/Nutrient-children_ web-new.pdf. [16] WHO Regional Office for Europe 2016. WHO European Action Network on Reducing Marketing Pressure on Children. http://www.euro.who. int/__data/assets/pdf_file/0006/335427/Marketing-network-meeting- Lisbon-2016.pdf?ua=1. [17] WHO Regional Office for the Eastern Mediterranean 2017. Nutrient profile model for the marketing of food and non-alcoholic beverages to children in the WHO Eastern Mediterranean Region. Document WHO-EM/NUT/278/E http://apps.who.int/iris/bitstream/10665/255260/1/EMROPUB_2017_ en_19632.pdf.
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 116205 "Znakowanie żywności - sys..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY - e-zeszyt (pdf) 2018-8-9
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
27.50 zł
Do koszyka
Prenumerata
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
300.00 zł
Do koszyka
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY - papierowa prenumerata roczna
348.00 zł brutto
322.22 zł netto
25.78 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
369.00 zł
Do koszyka
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
450.00 zł brutto
416.67 zł netto
33.33 zł VAT
(stawka VAT 8%)
450.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2018-8-9
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH