Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PROBLEMY JAKOŚCI
|
Rocznik 2018 - zeszyt 8
Znaczenie rozwiązań innowacyjnych w gwarancji producenta - wyniki badań
The importance of innovative solutions in the manufacturer's guarantee - research results
10.15199/48.2018.8.2
Krzysztof ZYMONIK
nr katalogowy: 115373
10.15199/48.2018.8.2
Streszczenie
Celem artykułu jest diagnoza zmian zachodzących w przedmiotowym zakresie gwarancji jako narzędzia reklamacji, wskazanie jej miejsca wśród czynników konkurencyjności i przedstawienie opinii konsumentów na temat innowacyjnych rozwiązań w gwarancji oraz określenie roli tych informacji w doskonaleniu zarządzania jakością. W opracowaniu wskazano na rosnące zainteresowanie przedsiębiorstw-producentów gwarancją jakości produktów wprowadzanych do obrotu rynkowego. Pokazano powiązania pomiędzy elementami obligatoryjnymi i fakultatywnymi gwarancji standardowej a rozwiązaniami innowacyjnymi w zakresie gwarancji. Wskazano na pięć opcji innowacyjnych gwarancji, najczęściej stosowanych w praktyce przedsiębiorstw. Zaakcentowano ważność obopólnych korzyści producenta-gwaranta i konsumenta-użytkownika wyrobów. Przedstawiono wyniki sondażowych badań własnych przeprowadzonych w wybranej uczelni wyższej. Przyjętymi metodami badawczymi była ankieta bezpośrednia i wywiady. Wyniki badań pozwoliły na stwierdzenie, że gwarancja ma duże znaczenie jako czynnik konkurencyjności. Konsumenci akceptują nowe rozwiązania gwarancyjne, jednak tylko te, które związane są z rozszerzeniem ich uprawnień.
Abstract
The purpose of the article is to diagnose changes in the subject scope of the manufacturer’s guarantee, indicating its place among competitiveness factors and gathering consumer opinions on innovative solutions in the guarantee and defining the role of this information in improving quality management. The paper describes differences between the standard and innovative warranty. It offers 5 options for innovative warranty solutions. The author presents the results of his own surveys. The survey method was questionnaire and a direct interview. The results of the research have proved that the guarantee is of great importance as a factor of competitiveness. Consumers accept only these innovative solutions that are connected with the extension of their rights.
Słowa kluczowe
zarządzanie jakością
gwarancja
innowacja
producent- -gwarant
konsument
Keywords
quality management
guarantee
innovation
producer- -guarantor
consumer
Bibliografia
[1] Boutellier Robert, Oliver Gassman, Maximilian Zedtwitz. 2008. “Managing global innovation". Berlin-Heidelberg: Springer. [2] Bessant John, Joe Tidd. 2011. "Zarządzanie innowacjami". Warszawa: Wolters Kluwer. [3] Drucker Peter. 1995. "Zarządzanie w czasach burzliwych". Warszawa: Nowoczesność. [4] Dyrektywa 2011/83/UE w sprawie konsumentów (Dz.Urz. WE L 304/2011). [5] Jansen Felix. 2000. “The age for innovation". London: Prentice Hall. [6] Kendall V. 1995. “UE Consumer Law". London: Wiley Chancery. [7] Kotler Philip. 2010. "Kotler o marketingu - Jak tworzyć, zdobywać i dominować na rynkach". Warszawa: Wydawnictwo New Media. [8] Mintzberg Henry. 2012. "Zarządzanie". Warszawa: Wolters Kluwer. [9] Mitchell Jeremy, Brenda Kutin, Alastair Macgeorge. 2001. “Giudlines for consumer Policy in Central and Eastern Europe". Journal of Consumer Policy 24: 83-109. [10] Pecyna Marlena. 2007. "Ustawa o sprzedaży konsumenckiej. Komentarz". Kraków: Wolters Kluwer Polska. [11] PN-EN ISO 9000:2015. 2016. "Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia". Warszawa: PKN. [12] Stefanicki Robert. 2006. "Ochrona konsumenta w świetle ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej." Kraków: Zakamycze. [13] Stuyck John. 2000. “European Consumer Law after the Treaty of Amsterdam: consumer policy in or beyond the internal market?". Common Market Law Review 37: 367-400. [14] Timmerman John C. 2009. “A Systematic for Making Innovation a Core Competency". The Journal for Quality and Participation 31 (4): 4-10. [15] Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Tekst jednolity - Dz.U. z 2017 r. poz. 459). [16] Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.). [17] Zymonik Krzysztof. 2015. "Odpowiedzialność za produkt w zarządzaniu innowacyjnym przedsiębiorstwem". Warszawa: Difin. [18] Zymonik Krzysztof. 2015. "Zmiany dotyczące reklamacji w nowej ustawie o prawach konsumenta". Problemy Jakości (10):15-20. [19] Zymonik Krzysztof. 2016. "Wiedza konsumentów w kontekście innowacyjnych regulacji reklamacyjnych: wyniki badań". W "Uwarunkowania jakości usług w społeczeństwie sieciowym": Skrzypek Elżbieta, Piasecka Agnieszka, Kowalska Aleksandra (red.). Lublin: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Wydział Ekonomiczny. Katedra Zarządzania Jakością i Wiedzą. [20] Zymonik Zofia, Adam Hamrol, Piotr Grudowski. 2013. "Zarządzanie jakością i bezpieczeństwem". Warszawa: PWE. [21] https://www.samsung.com/pl/support/warranty/ (dostęp 20.01.2018). [22] http://www.komputerswiat.pl/poradniki/poradnik-kupujacego/ bezpieczenstwo/2012/04/rozszerzona-gwarancjawszystko- co-musisz-wiedziec.aspx (dostęp 20.01.2018). [23] http://www.toshiba.eu/services/warranty-extension/ (dostęp 30.04.2018). [24] http://www.bosch-professional.com/pl/pl/professional/service/ warranty/warranty/warranty.html (dostęp 30.04.2018)
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 115373 "Znaczenie rozwiązań innow..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PROBLEMY JAKOŚCI - e-zeszyt (pdf) 2018-8
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
31.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PROBLEMY JAKOŚCI - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
372.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna
420.00 zł brutto
388.89 zł netto
31.11 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PROBLEMY JAKOŚCI - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
441.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
561.00 zł brutto
519.44 zł netto
41.56 zł VAT
(stawka VAT 8%)
561.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2018-8
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH