Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PROBLEMY JAKOŚCI
|
Rocznik 2017 - zeszyt 10
Rozwiązania zarządcze poprawiające jakość obsługi w Jednostkach Samorządu Terytorialnego
A survey for management solutions improving quality of service in Territorial Self-Government Units
10.15199/48.2017.10.3
Rafał DREWNIAK
Robert KARASZEWSKI
Monika KLEMKE-PITEK
nr katalogowy: 110198
10.15199/48.2017.10.3
Streszczenie
Celem artykułu jest identyfikacja kluczowych aspektów związanych z zapewnieniem jakości obsługi w Jednostkach Samorządu Terytorialnego (JST) poprzez zapewnienie odpowiedniego poziomu satysfakcji Klientów. W oparciu o analizę wtórnych materiałów źródłowych dotyczących problematyki satysfakcji klienta, przedstawiono założenia merytoryczne i metodyczne, które pozwoliły na stworzenie narzędzia badawczego do zarządzania satysfakcją Klientów w JST. W artykule zawarto, poza wprowadzeniem, kluczowe zagadnienia z zakresu zarządzania satysfakcją, scharakteryzowano wybrane modele satysfakcji, metody pomiaru oraz przedstawiono zastosowaną metodykę zarządzania satysfakcją klienta w JST.
Abstract
The aim of this article is to identify key aspects of quality assurance in Territorial Self-Government Units (TAG) by providing an appropriate level of customer satisfaction. Based on analysis of secondary source materials on customer satisfaction issues, theoretical and methodical assumptions concerning the functionality of the research tool for customer satisfaction management in TAGs were presented. The article presents, apart from the introduction, key satisfaction management issues, selected satisfaction models, measurement methods, and the methodology used for managing customer satisfaction in TAGs.
Słowa kluczowe
zarządzanie jakością
satysfakcja
administracja
JST
Keywords
quality management
satisfaction
administration
Territorial Self-Government Units
Bibliografia
[1] Biesok Grzegorz. 2013. Stopień rozwoju form badań satysfakcji klienta w urzędach administracji samorządowej. W Dojrzałość w odniesieniu do klienta i sfery usług, 11-22. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. [2] Bobińska Barbara. 2012. "Marketing i zarządzanie jakością w administracji publicznej jako procesy identyfikowania potrzeb klienta i doskonalenia organizacji". Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie 21(2): 39-41. [3] Churchill Gilbert A. 2002. Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne. Warszawa: PWN. [4] Drapińska Anna. 2011. Zarządzanie relacjami na rynku usług edukacyjnych szkół wyższych. Warszawa: PWN. [5] Furtak Robert. 2003. Marketing partnerski na rynku usług. Warszawa: PWE. [6] Gołąb-Andrzejak Edyta. 2014. "Wpływ jakości usług hotelarskich na satysfakcję i kształtowanie lojalności gości hotelowych". Marketing i Rynek 8: 1061-1067. [7] Haffer Rafał. 2000. Satysfakcja konsumentów i jej pomiar. W Marketingowe testowanie produktów, 287-288. Warszawa: PWE. [8] Haffer Rafał. 2002. Systemy zarządzania jakością w budowaniu przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw. Toruń: Wydawnictwo UMK. [9] Hallowell Roger. 1996. “The relationships of customer satisfaction, customer loyalty and profitability, an empirical study". International Journal of Service Industry Management 7 (4) : 27-42. [10] Hill Nigel, Jim Alexander. 2003. Pomiar satysfakcji i lojalności klientów. Kraków: Oficyna Ekonomiczna. [11] Jachnis Anna, Jan F Terelak. 1998. Psychologia konsumenta i reklamy. Bydgoszcz: Oficyna Wydawnicza Branta. [12] Karaszewski Robert. 2005. Zarządzanie Jakością. Koncepcje, metody i narzędzia stosowane przez liderów światowego biznesu. Toruń: TNOiK "Dom Organizatora". [13] Kobylińska Urszula, Artur J. Kożuch, Katarzyna Liczmańska, Małgorzata Marzec, Anna Świrska. 2016. Satysfakcja obywateli i innych interesariuszy a instrumenty zarządzania w JST. Kraków: Towarzystwo Naukowe Współczesnego Zarządzania. [14] Kotler Philip. 1999. Marketing. Warszawa: Felberg. [15] Kotler Philip. 1994. Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Gebether i Ska. [16] Kotler Philip, Gary Amstrong, John Saunders, Veronica Wong. 2002. Marketing. Podręcznik europejski. Warszawa: PWE. JAKOŚĆ USŁUG Rozwiązania zarządcze poprawiające jakość obsługi w Jednostkach Samorządu Terytorialnego 23 2017 Pa ź d z i e r n i k [17] Kowalik Izabela. 2012. Orientacja rynkowa w polskim samorządzie terytorialnym. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH. [18] Kusterka-Jefmańska Marta, Bartłomiej Jefmański. 2012. Determinanty satysfakcji klientów z usług jednostek administracji publicznej - na przykładzie Urzędu Miasta w Dzierżoniowie. W Orientacja na wyniki we współczesnej gospodarce, 208-219. Wydawnictwo UE we Wrocławiu. [19] Markowicz Iwona. 2012. "Ocena jakości usług świadczonych przez Jednostki Samorządu Terytorialnego". Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania 26: 262. [20] Mazurek-Łopacińska Krystyna. 2005. Badania marketingowe. Teoria i praktyka. Warszawa: PWN. [21] Mazurek-Łopacińska Krystyna. 2003. Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe. Warszawa: PWE. [22] Meyer Axel, Peter Westerbarkey. 1996. Measuring and managing hotel guest satisfaction. W Service Quality In Hospitality Organisations. Cassel. [23] Oliver Richard L. 1980. “A cognitive Model of the Antecedents and Consequences of Satisfaction Decisions". Journal of Marketing Research 17 (4) : 460-469. [24] Palacio Asuncion Beerli, Gonzalo Diaz Meneses, Pedro J. Perez Perez. 2002. “The configuration of the university image and its relationship with the satisfaction of students". Journal of Educational Administration 40 (5) : 486-505. [25] Parasuraman A, Valarie A. Zeithaml, Leonard Berry. 1985. “A conceptual model of service quality and its implications for future research". Journal of Marketing 49 : 41-50 [26] Prussak Waldemar. 2003. Zarządzanie jakością. Wybrane elementy. Poznań: Wyd. Politechniki Poznańskiej. [27] Urbanek Grzegorz. 2004. "Badania satysfakcji klientów w przedsiębiorstwach z funkcjonującym systemem zarządzania jakością". Marketing i Rynek 8: 23-29 [28] Urbanek Grzegorz. 2004. “Jakość, satysfakcja, lojalność, rentowność - łańcuch przyczynowo-skutkowy". Marketing i Rynek 6 : 2-8 [29] Westbrook Robert A., Richard L. Oliver. 1991. “The dimensionality of consumption emotion patterns and consumer satisfaction". Journal of Consumer Research 18 (1) : 84 91. [30] Woodruff Robert B., Sarah F. Gardial. 1996. Know your customer. New approaches to understanding customer value and satisfaction. Cambridge: Buckwell Publishers Inc. [31] Woodruff Robert B. 1995. “Developing and Applying Consumer Satisfaction Knowledge: Implications for Future Research". Journal of Consumer Satisfaction, Dissatisfaction and Complaining Behavior 6 : 1-11. [32] Wytrążek Wojciech. 2011. Podstawowe pojęcia teorii organizacji i zarządzania w instytucjach publicznych. W Podstawy naukoznawstwa, 315-337. Wyd. KUL, Lublin. [33] Wytyczne do wdrożenia standardów zarządzania satysfakcją klienta w urzędach administracji rządowej. 2012. Publikacja w ramach projektu "Klient w centrum uwagi administracji". Warszawa. http://www.wios.rzeszow.pl/cms/upload/edit/file/ Prezentacja_1.pdf [34] Zarządzanie satysfakcją klienta. Europejski poradnik praktyka. 2008. Warszawa: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów. [35] Zeithaml Valarie, A. Parasuraman, Leonard Berry. 1990. Delivering quality service. Balancing customer perceptions and expectations. New York: The Free Press
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 114692 "Tradycja i współczesność ..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY - e-zeszyt (pdf) 2018-7
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
21.50 zł
Do koszyka
Prenumerata
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
264.00 zł
Do koszyka
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY - papierowa prenumerata roczna
336.00 zł brutto
311.11 zł netto
24.89 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY - pakowanie i wysyłka
42.00 zł brutto
34.15 zł netto
7.85 zł VAT
(stawka VAT 23%)
378.00 zł
Do koszyka
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
432.00 zł brutto
400.00 zł netto
32.00 zł VAT
(stawka VAT 8%)
432.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2017-10
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH