Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PROBLEMY JAKOŚCI
|
Rocznik 2018 - zeszyt 5
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa a zarządzanie jakością na przykładzie firmy produkcyjnej
Corporate Social Responsibility and quality management on the example of a manufacturing company
10.15199/48.2018.5.1
Anna JAKUBCZAK
Marcin JAKUBIEC
nr katalogowy: 113582
10.15199/48.2018.5.1
Streszczenie
W artykule zrealizowano cele: teorio-poznawczy oraz empiryczny. W obszarze teorio-poznawczym dokonano analizy literatury przedmiotu w ramach następującej struktury artykułu: społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w teorii i praktyce, elementy zarządzania organizacją biznesową, zarządzanie jakością oraz znaczenie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw dla zarządzania jakością. Ostatni element stanowi część empiryczną artykułu. W ramach celu empirycznego dokonano analizy związku pomiędzy zarządzaniem społecznie odpowiedzialnym a zarządzaniem jakością. Posłużono się metodą analizy przypadku – case study. Obiekt badawczy został wybrany celowo. Dodatkowo w części badawczej artykułu wykorzystano metody: wywiadu, obserwacji oraz analizy dokumentacji badanego przedsiębiorstwa. Zanalizowano główny proces produkcyjny oraz zaproponowano konkretne usprawnienia dla zapewnienia wyższego poziomu jakości. Jednocześnie zidentyfikowano pewne powiązania zasad społecznej odpowiedzialności z elementami zarządzania jakością.
Abstract
In the article, the two following goals were realized: theoretical and empirical. The theoretical part of the article covers literature analysis in the following areas: Corporate Social Responsibility, management of business organization, quality management and importance of Corporate Social Responsibility for quality management. The last-mentioned element constitutes the empirical part of the article. This section analyzes relation between social responsibility and quality management. Case study method was used and the research subject was selected intentionally. Additionally, the authors used the following methods: interview, observation and documentary analysis. Manufacturing process in a selected company was verified and improvements of its quality were proposed. Furthermore, relations between Corporate Social Responsibility and quality management were identified.
Słowa kluczowe
zrównoważony rozwój
społeczna odpowiedzialność biznesu
zarządzanie jakością
Keywords
sustainable development
Corporate Social Responsibility
quality management
Bibliografia
[1] Biesok Grzegorz, Jolanta Wyród-Wróbel. 2017. Decision Making on Various Approaches to Importance-Performance Analysis (IPA). European Journal of Business Science and Technology 3(2):123-131. [2] Dąbrowska Anna, Krystyna Gutkowska. 2015. “Collaborative consumption as a new trend of sustainable consumption". Acta Scientiarum Polonorum Oeconomica 14(2): 40-42. [3] Encyklopedia Organizacji i Zarządzania. 1981. Warszawa: PWE. [4] Hamrol Adam, Władysław Mantura. 2011. Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. Warszawa-Poznań: PWN. [5] Holder-Webb Lori, Jeffrey Cohen, Leda Nath, David Wood. 2009. “The supply of corporate social responsibility disclosures among U.S. firms". Journal of Business Ethics 84(4): 497-527. [6] Jakubiec Marcin, Joanna Kurowska-Pysz. 2013. Jakość kształcenia zawodowego na pograniczu polsko-czeskim jako determinanta konkurencyjności przedsiębiorstw. Bielsko- Biała: Wydawnictwo Naukowe Akademii Techniczno- -Humanistycznej w Bielsku-Białej. [7] Jakubiec Marcin. 2017. Projakościowe zarządzanie przedsiębiorstwem. Warszawa: Difin. [8] Juran M. Joseph, A. Blanton Godfrey. 1999. Juran’s quality control handbook. New York: McGraw-Hill. [9] Kast Fremont Ellsworth, James Erwin Rosenzweig. 1979. Organization and Management. A System and Contingency Approach. IV Edition. New York: McGraw Hill. [10] Kotler Philip, Nancy Lee. 2005. Corporate social responsibility: Doing the most good for your company and your cause. Best practices from Hewlett-Packard, Ben & Jerry’s and other leading companies. New Jersey: John Wiley & Sons. [11] Krzyżanowski Leszek. 1992. Podstawy nauk o organizacji i zarządzaniu. Warszawa: PWN. [12] Moszkowicz Mieczysław Michał. 2014. "Współczesne orientacje rozwojowe wiedzy w zrządzaniu". Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej 73: 431-438. [13] Norma PN-ISO 26000:2012. 2012. Wytyczne dotyczące społecznej odpowiedzialności, Warszawa: Polski Komitet Normalizacyjny. [14] Norma PN-EN ISO 9000:2015-10. 2015. Systemy zarządzania jakością. Terminologia. Warszawa: Polski Komitet Normalizacyjny. [15] Odpowiedzialność się opłaca, czyli CSR w MŚP. 2015. Warszawa: PARP. [16] Omran A. Mohamed, Dineshwar Ramdhony. 2015. “Theoretical Perspectives on Corporate Social Responsibility Disclosure: A Critical Review". International Journal of Accounting and Financial Reporting, 5(2): 39-40. [17] Rudawska Edyta, Ewa Frąckiewicz, Małgorzata Wiścicka. 2016. "Sustainable marketing mix - the basic assumptions". Polityki Europejskie, Finanse i Marketing 15(64): 131. [18] Waddock Sandra, Charles Bodwell, Samuel Graves. 2002. “Responsibility: The new business imperative". Academy of Management Executive 16(2): 132-149. [19] Wyród-Wróbel Jolanta, Grzegorz Biesok. 2011. Satysfakcja, kryterium wpływające na decyzje konsumenta. W Społeczne aspekty gospodarki rynkowej. Nowe wyzwania ekonomiczne, społeczne, demograficzne i prawne, 125-148. Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie. [20] Facts and trends to 2050. Energy and climate change. Źródło: http://www.epe-asso.org/ pdf_rapa/EpE_rapports_et_documents8. pdf. [dostęp 11.03.2015]
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 113582 "Społeczna odpowiedzialnoś..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PROBLEMY JAKOŚCI - e-zeszyt (pdf) 2018-5
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
31.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PROBLEMY JAKOŚCI - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
372.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna
420.00 zł brutto
388.89 zł netto
31.11 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PROBLEMY JAKOŚCI - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
441.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
561.00 zł brutto
519.44 zł netto
41.56 zł VAT
(stawka VAT 8%)
561.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2018-5
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH