Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PROBLEMY JAKOŚCI
|
Rocznik 2017 - zeszyt 12
Komponenty procesu reklamacyjnego na przykładzie przedsiębiorstw hutniczych
Components of complaint process on the example of steel companies
10.15199/48.2017.12.4
Bożena GAJDZIK
nr katalogowy: 111452
10.15199/48.2017.12.4
Streszczenie
Celem publikacji jest przeanalizowanie przebiegu obsługi reklamacji w wybranych przedsiębiorstwach hutniczych. Praca obejmuje przegląd literatury tematu z zakresu zarządzania reklamacjami oraz analizę dokumentacji obsługi reklamacji głównych producentów wyrobów hutniczych. W publikacji przedstawiono komponenty procesu reklamacyjnego w wybranych przedsiębiorstwach hutniczych. Zakresem analizy objęto reklamacje ilościowe i jakościowe wyrobów hutniczych. Publikacja powstała na podstawie analizy procedur w zakresie reklamacji wyrobów hutniczych. Skorzystano z dostępnych i opublikowanych dokumentów (wtórne źródła informacji). Przegląd procedur z zakresu reklamacji wyrobów hutniczych pozwolił opisać tryb postępowania reklamacyjnego wraz z poszczególnymi komponentami procesu.
Abstract
The aim of this paper is to analyse the process of complaint handling procedures in selected steel companies. The paper includes relevant literature review in complaint management as well as analysis of complaint handling documentation of the main steel companies. The paper presents components of complaint handling process in the steel companies. The scope of the analysis included quantitative and qualitative complaints. The analysis was realized on the basis of the procedures used in key steel companies in the Polish steel market. On the basis of enterprises’ documents, the author described the process of complaint handling as well as individual components of the process.
Słowa kluczowe
reklamacja
wyroby hutnicze
przedsiębiorstwo hutnicze
Keywords
complaint
steel products
steel company
Bibliografia
[1] Altkorn Jerzy, Teodor Kramer. 1998. Leksykon marketingu. Warszawa : PWE : 213, hasło: reklamacja dostawy (claim of delivery). [2] Barlow Janelle, Claus Moller. 2001. Reklamacja czyli prezent. Strategia korzystania z informacji od klienta Warszawa: PWN. [3] Gajdzik Bożena. 2013. "Jakość produktów jako filar produkcji klasy światowej". Problemy Jakości, 1 (45) : 31-34. [4] Lasota Agnieszka. 2011. "Metodologia modyfikacji sieci obrazujących proces produkcyjny zawierająca punkty kontroli jakości". Pomiary, Automatyka, Kontrola, 3 : 320-323. [5] Mazurek-Łopacińska Krystyna. 2003. Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe. Warszawa : PWE : 347-348. [6] Olszewska Bogusława, Paweł Szewczyk. 2012. "Skuteczne i efektywne zarządzanie reklamacjami na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa". Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej 2012 Seria: Organizacja i Zarządzanie z. 63a Nr kol. 1891 Politechnika Śląska Wydział Organizacji i Zarządzania, Zabrze : 275-289. [7] Purzycka Aleksandra. Metoda 8D (G8D) Wdrażanie Metodologii 8D w organizacji, dostęp: www.QualitySkills.pl. [8] PN-ISO 10002:2006 Zarządzanie jakością. Zadowolenie klienta. Wytyczne dotyczące postępowania z reklamacjami w organizacjach. Warszawa: PKN : 15-17. [9] Szczepańska Katarzyna. 2007. "Obsługa reklamacji". Problemy Jakości, 11. [10] Šmid Wacław 2000. Leksykon menedżera. Słownik angielsko- polski. Kraków: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu : 309, hasło: reklamacja (claim, complaint). [11] Wolniak Radosław. 2015. Wykorzystanie punków kontroli jakości do poprawy procesu produkcyjnego, Materiały konferencyjne Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, Opole : 340-350, dostęp: http://www.ptzp.org.pl/files/konferencje/ kzz/artyk_pdf_2015/T2/t2_0340.pdf Informacje ze stron internetowych: [12] ArcelorMittal Construction Polska F7.3.2- 2 Warunki gwarancji i obsługi reklamacji 2013 płyty warstwowe Wersja: 02 Strona 2 z 2 [13] Dział Marketingu i Planowania Celsa Ostrowiec, Instrukcja z dnia 19.01.2009 Krajowe reklamacje ilościowe. [14] Flat Carbon Europe, update, magazyn klienta, maj 2011. ArcelorMittal. [15] Formularz Nr 1 do Procedury Nr PO/S1/J.011 wyd.1 / Enclosure No.1 to PO/S1/J.011 ed.1 wyd. ArcelorMittal [16] Instrukcja CMC Commercial Metlas nr instrukcji: IQH- DH-2/2001 [17] Ogólne warunki sprzedaży Alchemia dostęp: www.alchemiasa. pl Data wydania: 29 kwiecień 2013 r. [18] Ogólne warunki sprzedaży ISD Trade Sp. z o.o. Sp. k. dostęp: www.isdtrade.pl. [19] Procedury AMP_GSC_PL_2013.pdf (na stronie web) ArcelorMittal Poland Solution Distribution oraz ArcelorMittal Construction Polska F7.3.2- 2 Warunki gwarancji i obsługi reklamacji 2013 płyty warstwowe [20] Polityka postępowania z reklamacjami Ferrum SA, dostęp: www.ferrum.pl [21] Metoda 8D, dostęp: https://centrum.jakosci.pl/metody-jakosci, metoda-8d.html. [22] Idea 8D, dostęp: http://quality-managemnet.pl/up-content/ uploads/2015/10/idea-8d.jpg.
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 111452 "Komponenty procesu reklam..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PROBLEMY JAKOŚCI - e-zeszyt (pdf) 2017-12
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
31.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PROBLEMY JAKOŚCI - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
372.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna
420.00 zł brutto
388.89 zł netto
31.11 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PROBLEMY JAKOŚCI - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
441.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
561.00 zł brutto
519.44 zł netto
41.56 zł VAT
(stawka VAT 8%)
561.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2017-12
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH