Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PROBLEMY JAKOŚCI
|
Rocznik 2017 - zeszyt 12
Rola przełożonego w modelowaniu kultury organizacyjnej i jakości instytucji non profit
The superior’s role in shaping organizational culture and quality in enterprises from non-profit sector
10.15199/48.2017.12.3
Katarzyna OLEJNICZAK-SZUSTER
Bogna Ś. KONODYBA- RORAT
nr katalogowy: 111451
10.15199/48.2017.12.3
Streszczenie
Istotną rolę w funkcjonowaniu organizacji, w szczególności organizacji non profit, odgrywa czynnik ludzki. Wynika to z faktu, że zasoby ludzkie stanowią cenny, a jednocześnie specyficzny kapitał każdego przedsiębiorstwa. W przypadku organizacji pozarządowych (non profit), których działalność nie jest nastawiona na zysk przedsiębiorstwa, kapitał ludzi, a wraz z nim kompetencje, umiejętności, posiadane normy i wartości stają się niezbędnym czynnikiem do sprawnej realizacji celów o charakterze prospołecznym. W takim ujęciu, istotnego znaczenia nabiera kształtowanie kultury organizacyjnej w funkcjonowaniu organizacji pozarządowych. Celem artykułu jest prezentacja, a także przedstawienie wyników badań dotyczących roli przełożonego w kształtowaniu kultury organizacyjnej.
Abstract
Crucial role in the functioning of the organization (in particular non-profit organization) plays the human factor. This is due to the fact that human resources are valuable and unique capital of each company. In the case of non-governmental organizations (which are non-profit) – human capital, skills and values become an essential factor for achievement of the pro-social goals. In this contex, shaping organizational culture has a great significance in the functioning of non-governmental organizations. This article presents survey results on the role of supervisor in shaping organizational culture.
Słowa kluczowe
organizacja non profit
kultura organizacyjna
kultura jakości
Keywords
non profit organization
organizational culture
quality culture
Bibliografia
[1] Bogacz-Wojtanowska Ewa. 2006. Zarządzanie organizacjami pozarządowymi na przykładzie stowarzyszeń krakowskich. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. [2] Bugdol Marek. 2013. Kultura jakości jako wyraz filozofii zarządzania W Filozofia a zarządzanie 213-240 Warszawa: Wolters Kluwer Polska SA. [3] Frączak Piotr. 2009. Ocena jakości polityki kadrowej polskich organizacji pozarządowych. W Ocena jakości działania organizacji pozarządowych. Ekspertyza na zlecenie Departamentu Pożytku Publicznego Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. 65-80 Warszawa: Ośrodek Badania Aktywności Lokalnej Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego. [4] Gołębiowski Marian. 2014. "Elementy kultury w organizacji". Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego nr 38. T. 1, 38:42. [5] Gulati-Partee Gita. 2001. A Primer on Nonprofit Organizations, Popular Government Summer: 31-36. [6] Hausner Jerzy. 2008. Zarządzanie publiczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. [7] Huczek Marian. 2013. "Zarządzanie organizacjami pozarządowymi". Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo- -Humanistycznego w Siedlcach Nr 101 Seria: Administracja i Zarządzanie 45-56. [8] Kisielnicki Jerzy. 2008. Zarządzanie. Jak zarządzać i być zarządzanym. Warszawa: PWE. [9] Kwiecińska Monika. 2008. "Kultura organizacyjna w organizacjach non-profit - wyniki badań". W Wybrane obszary funkcjonalne instytucji, Zarządzanie 6, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu 24: 140-148. [10] Lewicka Dagmara. 2012. "Relacje między zaufaniem horyzontalnym, współpracą i kulturą proinnowacyjną". Organizacja i Kierowanie 3: 11-25. [11] Łukasik Katarzyna. 2013. "Akceptacja kultury organizacyjnej przez pracowników organizacji świadczącej usługi logistyczne". Przedsiębiorczość i zarządzanie 4 (14): 101-114. [12] Łukasiński Wiesław. 2011. "Wpływ kultury jakości na funkcjonowanie organizacji". Przegląd Organizacji 6: 38-41. [13] Mikuła Bogusz. 2000. "Klimat organizacyjny a kultura organizacyjna - próba systematyzacji pojęć". Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie 3: 33-40. [14] Nogalski Bogdan, Agnieszka Szpitter. 2012. Kultura organizacyjna w zarządzaniu organizacją wielokulturową. W Historia i perspektywy nauk o zarządzaniu. 225-236. Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. [15] Pocztowski Aleksy. 2002. Międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi. Kraków: Oficyna Ekonomiczna. [16] Robbins Stephen P. 2010. Zasady zachowania w organizacji, Poznań: Wydawnictwo Zysk i S ka. [17] Sarnowski Janusz. 2010. "Zastosowanie marketingu w organizacjach non-profit, na przykładzie Parku Narodowego Yellowstone", Zeszyty Naukowe Polityki Europejskie, Finanse i Marketing 3: 386-399. [18] Skalik Jan. 2012. Kulturowe uwarunkowania wzrostu i rozwoju organizacji gospodarczych. W Historia i perspektywy nauk o zarządzaniu. 123-130. Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. [19] Skrzypek Elżbieta. 2010. "Etyka w biznesie a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw". Problemy Jakości 4: 3-7. [20] Skrzypek Elżbieta. 2000. Jakość i efektywność. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. [21] Strelau Jan. 2004. Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 2. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne GWP. [22] Sułkowski Łukasz. 2013. "Kultura jakości w zarządzaniu, czyli pomiędzy tożsamością a kulturą organizacyjną". Przedsiębiorczość i Zarządzanie tom XIV, zeszyt 8, część II, 25-37. [23] Wawak Tadeusz. 2016. "Kultura zarządzania oparta na jakości". Dyskusje o Zarządzaniu 8, Kultura Zarządzania 45-53. [24] Zbiegień-Maciąg Lidia. 2008. Kultura w organizacji. Identyfikacja kultur znanych firm. Warszawa: PWN. [25] Zielińska Agnieszka. 2011. "Strategie zarządzania organizacjami pozarządowymi". Master of Business Administration 4: 95-104.
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 111451 "Rola przełożonego w model..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PROBLEMY JAKOŚCI - e-zeszyt (pdf) 2017-12
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
31.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PROBLEMY JAKOŚCI - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
372.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna
420.00 zł brutto
388.89 zł netto
31.11 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PROBLEMY JAKOŚCI - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
441.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
561.00 zł brutto
519.44 zł netto
41.56 zł VAT
(stawka VAT 8%)
561.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2017-12
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH