Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PROBLEMY JAKOŚCI
|
Rocznik 2017 - zeszyt 11
Wartości jako element kontekstu wewnętrznego w systemie zarządzania jakością
Values as a part of the internal context in the quality management system
10.15199/48.2017.11.3
Marek BUGDOL
nr katalogowy: 110432
10.15199/48.2017.11.3
Streszczenie
W artykule omówiono znaczenie wartości organizacyjnych w zarządzaniu jakością. Autor akcentuje znaczenie wartości, wskazuje na sposoby ich kształtowania oraz diagnozowania. Celami artykułu są: identyfikacja i charakterystyka najważniejszych wartości organizacyjnych w zarządzaniu jakością, ukazanie możliwości kształtowania wartości organizacyjnych, ukazanie możliwości diagnostycznych. Podstawową metodą badań były studia literaturowe.
Abstract
The article discusses the importance of organizational values in quality management. The author emphasizes the importance of values, indicates how they are shaped and diagnosed. The primary goal of the article is to identify and characterize the most important organizational values in quality management as well as to show the possibilities of shaping organizational values and present diagnostic possibilities. Literature studies were the basic research method.
Słowa kluczowe
jakość
zaufanie
sprawiedliwość
satysfakcja
Keywords
quality
trust
justice
satisfaction
Bibliografia
[1] Armstrong Michael. 2000. Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Kraków: ABC. [2] Baccarani Claudio. 2008. “What Does Ethical Behaviour Mean in Management Activities". TQM Magazine 20 (2) : 154-165. [3] Bell Bradford S., Darin Wiechmann, Ann Marie Ryan. 2006. "Consequences of Organizational Justice Expectations in a Selection System". Journal of Applied Psychology Vol. 91, Issue 2 : 455-466. [4] Bennington Lynnne, James Cummane. 1998. “Measuring service quality: A hybrid methodology". Total Quality Management 6 (9) : 395-405. [5] Bou Juan Carlos, Inmaculada Beltrán. 2005. “Total quality management, high-commitment human resource strategy and firm performance: an empirical study". Total Quality Management & Business Excellence 16 Issue (1) : 71-86. [6] Brooks Andrea, Gerald Zeitz. 1999. “The Effects of Total Quality Management and Perceived Justice on Organizational Commitment of Hospital Nursing Staff". Journal of Quality Management 4 (1) : 69-84. [7] Bugdol Marek. 2007. Gry i zachowania nieetyczne w organizacji. Warszawa: Wyd. Difin. [8] Bugdol Marek. 2010. Wymiary i problemy zarządzania organizacją opartą na zaufaniu. Kraków: Wyd. UJ. [9] Celinski Darek. 2002. Analiza wartości. W Dennis Lock red. Podręcznik zarządzania jakością, 327-345. Warszawa: PWN. [10] Coyle-Shapiro Jackie. 1995. “The impact of a TQM intervention on teamwork: a longitudinal assessment". Employee Relations 17 (3) : 63-74. [11] Dale Barrie G., David M. Lascelles. 1997. “Total quality management adoption: revisiting the levels". The TQM Magazine nr 9 (6) : 418-428. [12] Dale Barrie G. 1999. Managing Quality. London: Blackwell Business. [13] Eberl Peter. 2004. “The Development of Trust and Implications for Organizational Design: A Game - and Attribution- Theoretical Framework". Schmalenbach Business Review 56 : 258-273. [14] Elmadag˘ Ays‚e Banu, Alexander E. Ellinger, George R. Franke. 2008. “ANTECEDENTS AND CONSEQUENCES OF FRONTLINE SERVICE EMPLOYEE COMMITMENT TO SERVICE QUALITY". Journal of Marketing Theory & Practice Spring Vol. 16 Issue 2 : 95-110. [15] Gill Amarjit S. 2008. “The role of trust in employee-manager relationship". International Journal of Contemporary Hospitality Management 20 (1) : 98-103. [16] Hoe Siu Loon. 2004. “Is interpersonal trust a necessary condition for organizational learning?". Journal of Organizational Transformation & Social Chang 4 (2), s. 149-156. [17] Ibrahim Mohammed, Pieter M. Ribbers. 2009. “The impacts of competence - trust and openness trust on inter-organiza- KONCEPCJE, METODY, NARZĘDZIA Wartości jako element kontekstu wewnętrznego w systemie zarządzania jakością 27 2017 L i s t o p a d tional systems". European Journal of Information Systems 18 (3) : 223-234. [18] Johnson-George Cynthia, Walter C. Swap. 1982. “Measurement of Specific Interpersonal Trust: Construction and Validation of a Scale to Assess Trust in a Specific Other". Journal of Personality and Social Psychology 43 (6) : 1306-1317. [19] Joni Saj-nicole A. 2004. “The Geography of Trust". Harvard Business Review 82 (3) : 82-88. [20] Jun Minjoon, Shaohan Cai, Hojung Shin. 2006. “TQM Practice in Maquiladora: Antecedents of Employee Satisfaction and Loyalty". Journal of Operations Management 24 (6) : 791-812. [21] Katz Daniel, Robert L. Kahn. 1979. Społeczna psychologia organizacji. Warszawa: PWN. [22] Keng Boon Ooi, Veeri Arumugam, Kim Yin Loke, Lorraine Subathra Vellapan. 2006. “Relationships of TQM practices and employees’ propensity to remain: an empirical case study". TQM Magazine nr 18 (5) : 528-541. [23] Kiffin-Petersen Sandra A., John L. Cordery. 2003. “Trust, individualism and job characteristics as predictors of employee preference for teamwork". International Journal of Human Resource Management 14 (1) : 93-116. [24] Koonmee Kalayanee, Anusorn Singhapakdi, Busaya Virakul, Dong-Jin Lee. 2010. "Ethics Institutionalization, Quality of Work Life, and Employee Job-related Outcomes: A Survey of Human Resource Managers in Thailand". Journal of Business Research" 63 (1) : 20-26. [25] Krzyżanowski Leszek. 1994. Podstawy nauk o organizacji i zarządzaniu. Warszawa: PWN. [26] Maccoby Michael. 1994. “Creating quality cultures in the east and west". Research Technology Management 37 (1). [27] Mani Bonnie G. 2002. “Performance Appraisal Systems, Productivity, and Motivation: A Case Study". Public Personnel Management 31 (2) : 141-160. [28] Mayer Steven J., James S. Russell. 1987. “Behavior Modeling Training in Organizations: Concerns and Conclusions". Journal of Management 1 (3). [29] McBain Richard. 1999. “Implementing Quality and Re-engineering Programmers: Managing the People Issues". Henley Manager Update 10 (3) : 20-32. [30] Melloy Brian J., Larry Grimes. 2004. “Measurement of human trust in a hybrid inspection system based on signal detection theory measures". International Journal of Industrial Ergonomics 34 (5) : 407-419. [31] Morgan David E., Rachid Zeffane. 2003. “Employee involvement, organizational change and trust in management". International Journal of Human Resource Management 14 (1) : 55-75. [32] Mühlfelder M., U. Klein, S. Simon, H. Luczak. 1999. “Teams without trust? Investigations in the influence of video- -mediated communication on the origin of trust among cooperating persons". Behaviour & Information Technology 18 (5) : 349-360. [33] Nayebpour Mohamad R., Daryl Koehn. 2003. “The Ethics of Quality: Problems and Preconditions". Journal of Business Ethic 44 : 37-48. [34] Palo Sasmita, Nayantara Padhi. 2003. “Measuring effectiveness of TQM training: an Indian study". International Journal of Training & Development 7 (3) : 203-216. [35] PN-EN ISO 9001: 2015, Systemy zarządzania jakością. Wymagania, PKN, Warszawa 2016, s.10. [36] Robbins Stephen. 2001. Zasady zachowania w organizacji. Poznań: Zysk i S-ka. [37] Rokeach Milton. 1973. The nature of human values. New York: The Free Press. [38] Royuela Vicente, Jordi López-Tamayo, Jordi Suriñach. 2009. “Results of a Quality of Work Life Index in Spain. A Comparison of survey Results and Aggregate Social Indicators". Social Indicators Research 90 (2) : 225-241. [39] Six Frédérique, Arndt Sorge. 2008. “Creating a High-Trust Organizations An Exploration into Organizational Policies that Stimulate Interpersonal trust Building". Journal of Management Studies 45 (5) : 857-884. [40] Skrzypek Elżbieta. 2000. Jakość i efektywność. Lublin: UMCS. [41] Stoner James, Edward Freeman. 2001. Kierowanie. Warszawa: PWE. [42] Sungmin Ryu, Min Soonhong, Zushi Nobuhide. 2008. “The moderating role of trust in manufacturer - supplier relationships". Journal of Business & Industrial Marketing 23 (1) : 48-58. [43] Tahernejad Alireza, Zahra Seyed Ghorban, Hossein Tahernejad. 2013. “HOW EMPLOYEES’ SATISFACTION AFFECTS QUALITY AND PROFITABILITY IN SERVICE INDUSTRY. A CASE OF MALAYSIAN MAJOR SHOPPING CENTERS". Advances in Business-Related Scientific Research Journal Jan Vol. 4 Issue 1 : 13-25. [44] Tallman Rick. 2007. “Does Trust Matter? Perceptions, Trust and Job Satisfaction of Hospital Nurses". International Journal of Business Research 7 (4) : 65-71. [45] Ugboro Isaiah O., Kofi Obeng. 2000. “The Management Leadership Employee Empowerment, Job Satisfaction, and Customer Satisfaction in TQM Organizations: An Empirical Study". Journal of Quality Management 5 (2) : 2-14. [46] Van de Voorde Karina, M. Van Veldhoven, Jaap Paauwe. 2009. “Strategic Climate and Organizational Productivity: The Role of Work Satisfaction". Academy of Management Proceedings : 1-6. [47] Wagenheim Matt, Stephen Anderson. 2008. “Theme park employee satisfaction and customer orientation". Managing Leisure Vol. 13 Issue ¾. [48] Wan Hooi Lai, Mohamed Sulaiman, Azura Omar. 2012. “Procedural justice in promotion decisions of managerial staff in Malaysia" Asia Pacific Business Review Vol. 18 Issue 1 : 99-121. [49] Zink, Klaus J. 1995. Total Quality Management as a Holistic Management Concept, Berlin-New York: Springer.
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 110432 "Wartości jako element kon..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PROBLEMY JAKOŚCI - e-zeszyt (pdf) 2017-11
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
31.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PROBLEMY JAKOŚCI - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
372.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna
420.00 zł brutto
388.89 zł netto
31.11 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PROBLEMY JAKOŚCI - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
441.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
561.00 zł brutto
519.44 zł netto
41.56 zł VAT
(stawka VAT 8%)
561.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2017-11
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH