Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PROBLEMY JAKOŚCI
|
Rocznik 2017 - zeszyt 10
Rozwój wysokiej jakości relacji w ramach sieci biznesowej na przykładzie przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce
Development of high-quality relations within the business network on the example of companies operating in Poland
10.15199/48.2017.10.5
Dawid SZOSTEK
nr katalogowy: 110200
10.15199/48.2017.10.5
Streszczenie
W pierwszej części artykułu omówiono teoretyczne podstawy networkingu biznesowego. W drugiej (empirycznej) części publikacji autor opisał główne sposoby tworzenia i umacniania relacji biznesowych, stanowiących podstawowy budulec networkingu w biznesie. Opisano takie kwestie, jak: spotkania osobiste ("twarzą w twarz"), wykorzystywanie kontaktu via e-mail oraz via telefon, rola rekomendacji i referencji, szybkość przechodzenia podczas spotkań do rozmów o interesach, rola rozmów na tematy prywatne/pozabiznesowe (small talk), wręczanie upominków oraz spotkania na gruncie prywatnym (pozabiznesowym). W drugiej części artykułu autor bazował na wynikach badania w formie częściowo standaryzowanych, indywidualnych wywiadów pogłębionych, zrealizowanych w 2016 roku wśród 16 menedżerów z 4 przedsiębiorstw z rynku B2B, zlokalizowanych w województwie kujawsko-pomorskim. Badanie przeprowadził zespół pracowników Katedry Marketingu i Handlu Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Abstract
In the first part of the article the author discusses the theoretical basis of business networking. The second (empirical) part of the publication describes the main ways of creating and strengthening highquality business relationships, which are the basic building blocks of networking in business. Described issues such as personal meetings ("face to face"), use of contact via e-mail and via telephone, the role of the recommendations and references, the best time to talk about business, the role of conversations on private topics (small talk), gift-giving and meetings in private. In the second part of the article, the author was based on the results of research in the form of semi structured, in-depth interviews, carried out in 2016 among 16 managers from 4 companies on the B2B market, located in Kujawsko-Pomorskie-region. The survey was conducted by the team of the Department of Marketing and Trade of the Faculty of Economics and Management at Nicolaus Copernicus University in Torun.
Słowa kluczowe
networking
networking biznesowy
wysokiej jakości relacje w biznesie
Keywords
networking
business networking
high-quality business relationships
Bibliografia
[1] Acquaah Moses. 2011. "Business strategy and competitive advantage in family businesses in Ghana: the role of social networking relationships". Journal of Developmental Entrepreneurship 1: 103-126. [2] De Klerk Saskia, Jaipe Kroon. 2008. "Business networking relationships for business success". African Journal of Business Management 39(2): 25-35. [3] De Klerk Saskia, Jaipe Kroon. 2007. "Networking in South African businesses". Management Decision 45: 89-103. Dawid Szostek W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ… 38 2017 Pa ź d z i e r n i k [4] Ebbers Joris J. 2013. "Networking Behavior and Contracting Relationships Among Entrepreneurs in Business Incubators". Entrepreneurship Ttheory and Practice 2: 1-23. [5] Forret Monica L., Thomas W. Dougherty. 2004. "Networking behaviors and career outcomes: differences for men and women?" Journal of Organizational Behavior 3(25): 419-437. [6] Gesteland Richard R. 2000. Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. PWN: Warszawa. [7] Gibson Carter, Jay H. Hardy III, M. Ronald Buckley. 2014. "Understanding the role of networking in organizations". Career Development International. 2014. 19: 146-161. [8] Gould, Stacey A., Larry E. Penley. 1984. "Career strategies and salary progression: a study of their relationships in a municipal bureaucracy". Organizational Behavior and Human Performance 2(34): 244-265. [9] Hakanen Mila, Mia Häkkinen. 2015. "Management possibilities for interpersonal trust in a business Network. Case: Health-, exercise- and wellbeing markets". Nordic Journal of Business 4(64): 249-265. [10] Holmen Elsebeth, Ann-Charlott Pedersen, Tim K. A. Torvatn. 2005. "Building relationships for technological innovation". Journal of Business Research 9(58): 1240-1250. [11] Maritz Alex. 2010. "Networking, entrepreneurship and productivity in universities". Innovation: management, policy & practice 12: 18-25. [12] Medlin Christopher J. 2012. "Peter Drucker’s ontology: under standing business relationships and networks". Journal of Business & Industrial Marketing 27: 513-520. [13] Michael James, Gary Yukl. 1993. "Managerial level and subunit function as determinants of networking behavior in organizations". Group & Organization Management 3(18): 328-351. [14] Mitręga Maciej. 2012. "Network partner knowledge and internal relationships influencing customer relationship quality and company performance". Journal of Business & Industrial Marketing 27: 486-496. [15] Reagan Ray, Ezra W. Zuckerman. 2001. "Networks, Diversity, and Productivity: The Social Capital of Corporate R&D Teams". Organization Science 4(12): 502-517. [16] Ruef Martin. 2002. Strong ties, weak ties and islands: structural and cultural predictors of organizational innovation. "Industrial and Corporate Change" 2002, Vol. 11. [17] Szeto Ricky, Philip C. Wright, Edward C. Cheng. 2006. "Business networking in the Chinese context: Its role in the formation of guanxi, social capital and ethical foundations". Management Research News 29: 425-438. [18] Wolf Hans-Georg, Kim Sowon. 2012. "The relationship between networking behaviors and the Big Five personality dimensions". Career Development International 17: 43-66.
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 110200 "Rozwój wysokiej jakości r..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PROBLEMY JAKOŚCI - e-zeszyt (pdf) 2017-10
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
31.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PROBLEMY JAKOŚCI - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
372.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna
420.00 zł brutto
388.89 zł netto
31.11 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PROBLEMY JAKOŚCI - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
441.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
561.00 zł brutto
519.44 zł netto
41.56 zł VAT
(stawka VAT 8%)
561.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2017-10
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH