Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
|
Rocznik 2017 - zeszyt 8-9
ANALIZA ZADOWOLENIA ROZMÓWCY NA PODSTAWIE GŁOSU
VOICE-BASED ANALYSIS OF SPEAKER SATISFACTION
10.15199/59.2017.8-9.84
Danuta Ojrzeńska-Wójter
Artur Janicki
nr katalogowy: 109545
10.15199/59.2017.8-9.84
Streszczenie
Artykuł prezentuje próbę analizy zadowolenia mówcy na podstawie sygnału mowy. Na podstawie rzeczywistych rozmów z call center stworzono korpus mowy oraz przeprowadzono wstępne testy, których celem było określenie możliwości automatycznego wykrywania niezadowolenia w głosie. Podczas eksperymentów 1179 nagrań poddano automatycznej klasyfikacji, uzyskując ponad 83% dokładności przy detekcji niezadowolenia niewerbalnego.
Abstract
The paper presents an approach to speaker’s satisfaction analysis based on speech signal. A corpus of emotional speech from real call center recordings was created. Preliminary tests were performed to estimate possibility of automatic detection of dissatisfaction based on speech analysis. 1179 recordings were classified obtaining 83% accuracy when detecting non-verbal dissatisfaction
Słowa kluczowe
kepstrum
klasyfikacja
rozpoznawanie emocji
sygnał mowy.
Keywords
cepstrum
classification
emotion recognition
speech signal.
Bibliografia
[1] Cen L., Ser W., Yu Z. L..2008. "Speech Emotion Recognition Using Canonical Correlation Analysis and Probabilistic Neural Network". ICMLA 2008. San Diego. [2] Clavel C., Devillers L., Richard G., Vasilescu I., Ehrette T.. 2007. "Detection And Analysis Of Abnormal Situations Through Fear-Type Acoustic Manifestations". ICASSP 2007. Honolulu. [3] Erden M., Arslan L.. 2011. "Automatic Detection of Anger in Human-Human Call Center Dialogs" INTERSPEECH 2011. Florence. [14] [4] Hui G., Shanguang C., Guangchuan S.. 2012. "Emotion recognition of mandarin speech for different speech corpora based on nonlinear features". ICSP2012. Beijing. [5] Izdebski K.. 2008. "Emotions in the human voice". Vol. I-III, Plural Publishing, San Diego. [6] Janicki A., Turkot M.. 2008. "Rozpoznawanie stanu emocjonalnego mówcy z wykorzystaniem maszyny wektorów wspierających (SVM) ". KSTiT 2008. Bydgoszcz. [7] Luengo I., Navas E., Hernáez I., Sánchez J.. 2005. "Automatic Emotion Recognition Using Prosodic Parameters". Interspeech 2005. Lisbona. [8] Neiberg D. Elenius K., 2008. "Automatic recognition of anger in spontaneous speech". Interspeech 2008. [9] Nwe T. L., Haizhou L., Wang Y..2005. "Integrating Articulatory Based Features with Auditory Based Features for Robust Stressed Speech Recognition". ICSP 2005. Bangkok. [10] Pappas, D., Androutsopoulos, I., Papageorgiou, H. 2015. "Anger detection in call center dialogues". CogInfo-Com 2015. [11] Pohjalainen J., Alku P..2013. "Automatic Detection of Anger in Telephone Speech With Robust Autoregressive Modulation Filtering". IEEE International Conference on Acoustics, Speech and Signal Processing (ICASSP). Vancouver. [12] Schuller B., Seppi D., Batliner A., Maier A., Steidl S.. 2007. "Towards more reality in the recognition of emotional speech". ICASSP 2007. Honolulu. [13] Vaudable C., Devillers L.. 2012. "Negative emotions detection as an indicator of dialogs quality in call centers". ICASSP 2012. [14] Vidrascu L., Devillers L.. 2005. "Detection of real-life emotions in call centers". Interspeech 2005. [15] Witten Ian H., Frank Eibe, Hall Mark A.. 2016. The WEKA Workbench. Appendix for "Data Mining: Practical Machine Learning Tools and Techniques", Morgan Kaufmann, 4th Edition.
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 109545 "ANALIZA ZADOWOLENIA ROZMÓ..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - e-zeszyt (pdf) 2017-8-9
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
30.50 zł
Do koszyka
Prenumerata
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
300.00 zł
Do koszyka
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - papierowa prenumerata roczna
348.00 zł brutto
322.22 zł netto
25.78 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
369.00 zł
Do koszyka
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
450.00 zł brutto
416.67 zł netto
33.33 zł VAT
(stawka VAT 8%)
450.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2017-8-9
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH