Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PROBLEMY JAKOŚCI
|
Rocznik 2017 - zeszyt 7
Użyteczność ocen pracowniczych w ograniczeniu marnotrawstwa w administracji publicznej
The usefulness of official estimation in losses elimination process in public administration
10.15199/48.2017.7.2
Bożena GAJDZIK
nr katalogowy: 108408
10.15199/48.2017.7.2
Streszczenie
W artykule zwrócono uwagę na eliminowanie marnotrawstwa w administracji samorządowej. Urzędy powinny eliminować marnotrawstwo procesowe i związane z nim bezpośrednio marnotrawstwo ludzkie. Marnotrawstwo oznacza zużycie środków na zbędne lub niewłaściwe czynności administracyjne. Przykłady marnotrawstwa stanowią treść niniejszej publikacji. Do narzędzi ograniczenia marnotrawstwa można zaliczyć arkusze oceny pracowników. W publikacji dokonano przeglądu kryteriów ocen pracowniczych w aspekcie ich przydatności dla Office Kaizen. Celem pracy jest ustalenie typów marnotrawstwa w administracji publicznej oraz analiza arkuszy ocen pracowniczych w kontekście ich użyteczności w trakcie wdrażania Office Kaizen. Przygotowany opis powstał jako forma doświadczania skutków pracy urzędników administracji samorządowej (whistleblowers1) i studium literaturowego. Natomiast część analityczna jest rezultatem myślenia koncepcyjnego
Abstract
The publication is about losses in local government administration. Public offices should eliminate wasteful processes and directly related human losses. The term "loss" means the realization of unnecessary and wrong administrative tasks. The article describes examples of losses in local government institutions. One of the tools used in elimination of the losses is the official estimation form. Estimation criteria can be useful in Office Kaizen. The main objective of this paper is to analyze the criteria and identify types of losses. The prepared description arose as the form of experiencing effects of the work of clerks of the local authorities (whistleblowers1) and of literature study. The analytical part of the article is a result of author’s own research.
Słowa kluczowe
marnotrawstwo
administracja publiczna
ocena pracownika
Keywords
loss
public administration
staff assessment
Bibliografia
[1] Armstrong Michael. 2007. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Wydanie IV. Kraków: Oficyna a Wolter Kluwer business. [2] Emiliani M. L."Bob". 2002. "Lean behaviors", Manage Decisions, 36 (9): 615-631. [3] Bielski Marcin 2001. Organizacje - istota, struktury. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. [4] Coates Jonathan, Claire Breeze. 2006. Delegowanie władzy. Warszawa: PWN. [5] Gajdzik Bożena. 2015. "Wprowadzenie Kaizen w urzędzie miasta". Problemy Jakości 7-8(47): 24-31. [6] Gajdzik Bożena. 2008. "Zasady wdrażania techniki 5xS w urzędach miast i gmin", Problemy Jakości 1: 37-40. [7] Grandy Christopher. 2008. The “Efficient" Public Administrator: Pareto and a Well-Rounded Approach to Public Administration. The American Society for Public Administration. [8] Krasiński Marek. 2011. "Koncepcja Kaizen w jednostce samorządu terytorialnego". Nauki o Zarządzaniu Management Science 8:89-98, dostęp: http://www.academia. edu /2263102/ Koncepcja_kazien_w_jednostce_samorz% C4%85du_ terytorialnego. [9] Lareau William. 2009. Filozofia Kaizen w biurze. Gliwice: Helion. [10] Liker Jeffrey K. 2005. The Toyota way. Warszawa: MT Biznes. [11] Mann David. 2014. Creating a Lean Culture: Tools to Sustain Lean Conversions (3rd editon). Boca Raton: Productivity Press. [12] O’Flynn Janine. 2007. “From New Public Management to Public Value: Paradigmatic Change and Managerial Implications." The Australian Journal of Public Administration 66(3):353-366. [13] Purcell John et all. 2003. Understanding the people and Performance Link: Unlocking the black box. London: CIPD. [14] Raport Kancelarii Rady Ministrów, Departamentu Służb Cywilnych. 2011. Społeczny wizerunek służby cywilnej. Raport z badania jakościowego - obywatele, w ramach projektu: Strategia Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Służbie Cywilnej, ARC Rynek i Opinie, Warszawa, (raport dostępny: https://dsc.kprm.gov.pl/sites/default/files/raport_z_ badania_ jakosciowego_-_obywatele.pdf). [15] Rozporządzenie Rady Ministrów z 13 marca 2007 roku w sprawie sposobu i trybu dokonywania ocen kwalifikacyjnych pracowników samorządowych (Dz.U. nr 55, poz. 361). [16] Sayer Natalie J., Bruce Willimas. 2015. Lean dla bystrzaków. Gliwice: Wydawnictwo Helion. [17] Self Peter. 1993. Government by the Market? The Politics of Public Choice. London: The MacMillan Press. [18] Smith Gerald E., Carole A. Huntsman. 1997. “Reframing the Metaphor of the Citizen-Government Relationship: A Value- Centered Perspective." Public Administration Review 57(4): 309-318. [19] Stoker Gerry. 2006. “Public Value Management: A New Narrative for Networked Governance?" American Review of Public Administration 36(1): 47-57. [20] Waldo Dwight. 1952. “Development of Theory of Administration." The American Political Science Review 46(1): 81-103. [21] Womack James P., David T. Jones. 2011. Lean thinking - szczupłe myślenie (wydanie drugie), Wydawnictwo Prodpress. com, Wrocław. [22] Ustawa z 25 sierpnia 2006 r. o zmianie ustawy o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2006 r. nr 169, poz. 1201).
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 108408 "Użyteczność ocen pracowni..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PROBLEMY JAKOŚCI - e-zeszyt (pdf) 2017-7
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
31.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PROBLEMY JAKOŚCI - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
372.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna
420.00 zł brutto
388.89 zł netto
31.11 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PROBLEMY JAKOŚCI - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
441.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
561.00 zł brutto
519.44 zł netto
41.56 zł VAT
(stawka VAT 8%)
561.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2017-7
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH