Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PROBLEMY JAKOŚCI
|
Rocznik 2017 - zeszyt 3
Marketingowy potencjał polskich nabywców finalnych a ich oczekiwania związane z jego wykorzystywaniem
10.15199/48.2017.3.2
Agnieszka Izabela BARUK
nr katalogowy: 104587
10.15199/48.2017.3.2
Marketing potential of Polish customers and their expectations related to using this potential.Streszczenie W artykule przedstawiono zagadnienia związane z potencjałem marketingowym nabywców finalnych i ich oczekiwaniami dotyczącymi jego wykorzystywania przez oferentów. Dążono w nim do zweryfikowania 2 następujących hipotez badawczych: respondenci nie wykazują gotowości do dzielenia się swoim potencjałem marketingowym z oferentami; respondenci nie zwracają uwagi na pochodzenie produktu. Na podstawie wyników badań empirycznych określono zakres tych oczekiwań i dokonano ich hierarchicznego uporządkowania. Biorąc pod uwagę wartości średnich ocen poszczególnych oczekiwań, podzielono je na 3 grupy. Oczekiwania związane z chęcią aktywnego włączania się w kreowanie oferty rynkowej znalazły się w grupie oznaczonej symbolicznie jako grupa “B". Cechowały się one nie tylko największą siłą prosumpcyjną, ale miały jednocześnie charakter etnocentryczny. Ankietowani wykazywali zatem gotowość do dzielenia się swoim potencjałem marketingowym z oferentami. Zwracali także uwagę na pochodzenie produktu. Oczekiwanie, aby produkty polskie miały wyraźne oznaczenia informujące o ich pochodzeniu, uzyskało najwyższą wartość średniej oceny. Obie hipotezy badawcze nie zostały tym samym potwierdzone. Uzyskane wyniki stanowią ważną wskazówkę dla oferentów, której wykorzystanie pozwoliłoby im budować bliskie partnerskie relacje z nabywcami. Summary In the article the problems related to marketing potential of customers and their expectations connected with using them by offerers were presented. Two research hypotheses were verified: respondents weren’t ready to share their marketing potential with offerers; respondents didn’t take into consideration the origin of product. On the base of the results of empirical research the scope of mentioned expectations was defined and their hierarchical order was identified too. On the base of the[...]
Bibliografia
[1] Aryal Kamal P., Pashupati Chaudhary, Sangita Pandit, Govinda Sharma. 2009. Consumers’ Willingness to Pay for Organic Products, “The Journal of Agriculture and Environment", vol. 10, pp. 12-22. [2] Berman Barry. 2006. Developing an effective customer loyalty program, “California Management Review", vol. 49, iss. 1, pp. 123-125. [3] Briz T., Ronald Wayne Ward. 2009. Consumer awareness of organic products in Spain: An application of multinominal logit models, “Food Policy", vol. 34, pp. 295-304. [4] Chua Alton Y. K, Snehasish Banerjee. 2013. Customer knowledge management via social media: the case of Starbucks, “Journal of Knowledge Management", vol. 17, iss. 2, pp. 237-249. [5] Consumer Education, Policy Recommendations of the OECD’S Committee on Consumer Policy, http://www.oecd. org/sti/consumer/44110333.pdf (23.01.2016). [6] Davenport Thomas H., Jeanne G. Harris, Ajay K. Kohli. . 2001. How do they know their customers so well, “Sloan Management Review", no. Winter, pp. 63-73. [7] Desouza Kevin C., Yukika Awazu, Sanjeev Jha, Caroline Dombrowski, Sridhar Papagari, Peter Baloh, Jeffrey Y. Kim. 2008. Customer-driven innovation, “Research Technology Management", vol. 51, no. 3, pp. 35-44. [8] Determinanty potencjału rozwojowego organizacji, pod red. A. Stabryły i K. Woźniaka, Wydawnictwo Mfiles.pl, Kraków 2012. [9] Garrido-Moreno Aurora, Antonio Padilla-Melendez. 2011. Analyzing the impact of knowledge management on CRM success: The mediating effects of organizational factors, “International Journal of Information Management", vol. 31, no. 5, pp. 437-444. [10] Gibbert Michael, Marius Leibold, Gilbert Probst. 2002. Five Styles of Customer Knowledge Management, and How Smart Companies Use Them To Create Value, "European Management Journal", vol. 20, no. 5, pp. 459-469. [11] Krstić Bojan, Bojan Petrović. 2012. The role of knowledge management in increasing enterprise’s innovativeness, “Facta Universitatis. Economics and Organization", vol. 9, no. 1, pp. 93-110. [12] Liew Chor-Beng Anthony. 2008. Strategic integration of knowledge management and customer relationship management, “Journal of Knowledge Management", vol. 12, no. 4, pp. 131-146. [13] Mazurek-Łopacińska Krystyna. 2002. Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa. W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ… Agnieszka Izabela Baruk 16 2017 Ma r z e c [14] Nielsen Anders Paarup. 2006. Understanding dynamic capabilities through knowledge management, "Journal of Knowledge Management", vol. 10, no. 4, pp. 59-71. [15] Plessis Marina. 2007. The Role of Knowledge Management in Innovation, “Journal of Knowledge Management", vol. 11, iss. 4, pp. 20-29. [16] Prahalad C. H., Venkat Ramaswamy. 2004. Co-creation experiences: the next practice in value creation, “Journal Of Interactive Marketing", vol. 18, no. 3, pp. 5-14. [17] Rogoziński Kazimierz. 2012. Zarządzanie wartością z klientem, Wolters Kluwer, Warszawa. [18] Sanayei Ali, Majid Sadidi. 2011. Investigation of customer knowledge management (CKM) dimensions: A survey research, “International Journal of Business and Management", vol. 6, no. 11, pp. 234-239. [19] Tkaczyk Stanisław. 2013. Nowe trendy konsumenckie a sukces organizacji, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo- Humanistycznego w Siedlcach. Administracja i Zarządzanie", nr 97, s. 23-41. [20] Vanhonacker Filiep, Wim Verbeke, Valerie Lengard, et al. 2008. Consumer-based definition and general image of traditional foods in Europe, in: Perspectives of Traditional Food Supply Chains on the European Market, Proceedings of 12th Congress of the European Association of Agricultural Economists “People, Food and Environments: Global Trends and European Strategies", 26-29 August 2008, Ghent, Belgium. [21] Zanjani Mehdi, Roshanak Rouzbehani, Hosein Dabbagh. 2008. Proposing a conceptual model of customer knowledge management: a study of CKM tools in British dotcoms, “International Journal of Human and Social Sciences", vol. 3, no. 5, pp. 363-367. [22] Zhang Z. 2011. Customer knowledge management and the strategies of social software, “Business Process Management Journal" 2011, vol. 17, no. 1, pp. 82-106.
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 104587 "Marketingowy potencjał po..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PROBLEMY JAKOŚCI - e-zeszyt (pdf) 2017-3
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
31.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PROBLEMY JAKOŚCI - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
372.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna
420.00 zł brutto
388.89 zł netto
31.11 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PROBLEMY JAKOŚCI - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
441.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
561.00 zł brutto
519.44 zł netto
41.56 zł VAT
(stawka VAT 8%)
561.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2017-3
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH