Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PROBLEMY JAKOŚCI
|
Rocznik 2017 - zeszyt 2
Korzyści wynikające ze stosowania podejścia procesowego zgodnego z nową normą ISO 9001 w realizacji usług administracyjnych
10.15199/48.2017.2.4
Marek BUGDOL
Grzegorz PAKUŁA
nr katalogowy: 104175
10.15199/48.2017.2.4
Benefits resulting from the use of the process approach in accordance with the new ISO 9001 standard in the implementation of administrative services Streszczenie Artykuł omawia korzyści wynikające ze stosowania podejścia procesowego zgodnego z nową normą ISO 9001 w realizacji usług administracyjnych. Przedstawiano dotychczasowe doświadczenia urzędów stosujących systemy zarządzania jakością (w tym pozytywne przemiany oraz bariery towarzyszące wdrażaniu podejścia procesowego). Wskazano na możliwości doskonalenia procesów realizacji usług administracyjnych.Summary - The article discusses the benefits resulting from the use of the process approach in accordance with the new ISO 9001 standard in the implementation of administrative services. Previous experiences of offices applying quality management systems (including positive changes and barriers associated with the implementation of the process approach) have been presented in this paper. The article also identifies further scope for perfecting the processes of administrative services realization. Słowa kluczowe - norma ISO 9001, proces, administracja samorządowa ISO 9001.Keywords - process, self-government administration[...]
Bibliografia
[1] Bordia P., S. L. D. Restubog, N. L. Jimmieson, B. E. Irmer. 2011. “Haunted by the Past: Effects of Poor Change Management History on Employee Attitudes and Turnover". Group&Organization Management 36(2):191-222. [2] Bugdol Marek. 2009. "Możliwości stosowania podejścia procesowego w administracji samorządowej", Samorząd Terytorialny, nr 7-8, ISSN 0867-4973, s. 104-110. [3] Bugdol Marek. 2011. "Sześć sposobów na usprawnianie procesów realizacji usług administracyjnych". Przegląd Organizacji, nr 12, ISSN 0137-7221, s.36-38. [4] Bugdol Marek. 2014. Diagnoza efektywności usług administracyjnych świadczonych, Wyd. Urząd Marszałkowski woj. lubuskiego. [5] Bugdol Marek. 2015. "Organizacyjne problemy wdrażania e-usług w administracji samorządowej". Samorząd terytorialny, nr 7-8, s.157-165. [6] Pedersen Esben Rahbek Gjerdrum, Mahad Huniche. 2011. “Negotiating lean: The fluidity and solidity of new management technologies in the Danish". International Journal of Productivity & Performance Management. Jul, Vol. 60 Issue 6, p.550-566. [7] Garcia-Zamor Jean-Claude, Sebastian Noll. 2009. “Privatization of Public Services in Leipzig: A Balancing Act between Efficiency and Legitimacy". Public Organization Review. Mar, Vol. 9 Issue 1, p.83-99. 21 Pollalis Y. A. 1996. “A systemic approach to change management". Information Systems Management 13(2):19-26; Manning T. 2012. “Managing change in hard times". Industrial & Commercial Training 44 (5): 259-267. 22 Halkos G. E., B. Dimitrios. 2012.“Importance and Influence of Organizational changes on Companies and their employees". Journal of Advanced Research in Management 3(2): 90-103. 23 Bordia P., S. L. D. Restubog, N. L. Jimmieson, B. E. Irmer. 2011.“Haunted by the Past: Effects of Poor Change Management History on Employee Attitudes and Turnover". Group & Organization Management 36(2):191-222. [8] Halkos George E., Dimitrios Bousinakis. 2012. “Importance and Influence of Organizational changes on Companies and their employees". Journal of Advanced Research in Management 3(2): 90-103. [9] Harrison Stephen J., Ronald J. Stupak. 1993. “Total Quality Management; the organizational equivalent of truth in public administration theory and practice". Public Administration Quarterly. Winter93, Vol. 16 Issue 4, p.416-429. [10] Husein Hakim. 2014. Znaczenie wartości etycznych i organizacyjnych w zarządzaniu jakością na podstawie badań przeprowadzonych w administracji samorządowej 30/09/2014, autor rozprawy doktorskiej. [11] ISO 9001:2015 - Systemy zarządzania jakością. [12] Koenig Karen M. 2008. “IF GOVERNMENT RAN LEAN". Wood & Wood Products. May, Vol. 113 Issue 6, p.15-15. 2/3p. [13] Lavigna Bob. 2005. “Successful Outsourcing-A Delicate Balance". PA Times. Nov, Vol. 28 Issue 11, p.9-12. [14] Ludwiczak Anna. 2012. Podejście procesowe w systemach zarządzania jakością w urzędach administracji samorządowej 19/09/2012, autor rozprawy doktorskiej. [15] Morales Manuel Angel, Manuel E. Maldonado. 2004. “The complete lean public administration: Love it; don’t leave it". Caribbean Business. 10/28/2004, Vol. 32 Issue 45, p.58-58. [16] PN-EN ISO 9001:2009. Systemy zarządzania jakością. Wymagania, PKN, Warszawa 2009. [17] PN-EN ISO 9001:2015-10. [18] Pollalis Yannis A. 1996. “A systemic approach to change management". Information Systems Management 13(2):19- 26; Manning T. 2012. “Managing change in hard times". Industrial & Commercial Training 44 (5): 259-267. [19] Rinaldi Marta, Roberto Montanari, Eleonora Bottani. 2015. “Improving the efficiency of public administrations through business process reengineering and simulation". Business Process Management Journal. Vol. 21 Issue 2, p.419-462. [20] Rozporządzenie Ministrów Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej z dnia 14 kwietnia 1999 r. w sprawie rozgraniczania nieruchomości - Dz. U. Nr 45, poz. 453. [21] Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego -Dz.U. z 2016 r. poz. 23 z późniejszymi zmianami. [22] Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej - Dz. U. 2015 poz. 783 z późniejszymi zmianami. [23] Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne -Dz.U.2015.520 z późniejszymi zmianami. [24] Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny -Dz.U. 2016 poz. 380, z późniejszymi zmianami. [25] VIA AESA nr 49/2016. [26] Vitantzakis Nick B. 1995. “Alternative Strategies and Methodologies for the Introduction of TQM to Public Administration". Public Productivity Through Quality & Strategic Management. Vol. 1, p.55-60. [27] Walaszczyk Anna, Magdalena Błaszczyk. 2013. Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej, Nr 1184 Organizacja i zarządzanie, z. 56 2013. [28] Żółciak T. 2014. "Testowaliśmy źródło. Nie jest dobrze". Dziennik Gazeta Prawna, 4.12.2014 r., s. 12.
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 104175 "Korzyści wynikające ze st..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PROBLEMY JAKOŚCI - e-zeszyt (pdf) 2017-2
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
31.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PROBLEMY JAKOŚCI - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
372.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna
420.00 zł brutto
388.89 zł netto
31.11 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PROBLEMY JAKOŚCI - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
441.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
561.00 zł brutto
519.44 zł netto
41.56 zł VAT
(stawka VAT 8%)
561.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2017-2
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH