Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PROBLEMY JAKOŚCI
|
Rocznik 2017 - zeszyt 2
Próba oceny jakości innowacyjnych rozwiązań dotyczących reklamacji w ustawie o prawach konsumenta z 2014 roku
10.15199/48.2017.2.3
Krzysztof ZYMONIK
nr katalogowy: 104173
10.15199/48.2017.2.3
An attempt to assess the quality of innovative solutions concerning complaints in the Consumer Rights Act of 2014 Streszczenie Celem artykułu jest ocena jakości funkcjonowania nowych przepisów reklamacyjnych w aktualnej ustawie o prawach konsumenta. Zastosowaną metodą badawczą jest przegląd opinii w bieżących publikacjach, popartych wycinkiem autorskich badań pilotażowych. Wyniki badań pozwoliły na opracowanie modelu wad i zalet nowego rozwiązania, a także na naszkicowanie kierunków zmian doskonalących. Zdaniem autora, działania doskonalące powinny uwzględnić m.in. roszczenie odpowiedzialności za jakość produktu, uproszczenie i doprecyzowanie procedury roszczeń konsumenckich oraz zwiększenie kompetencji instytucji konsumenckich. Summary - The aim of this article is to assess the quality of the functioning of new complaint regulations in the current law on consumer rights. Applied testing method is a review of opinions in current publications supported by a fragment of author's own introductory studies. The results of research made it possible to create a model of advantages and disadvantages of the new solution and to indicate the direction of improvement changes. According to the author, improvement actions should take into account: extension of responsibility for product quality, simplifying and prevising the procedures for consumer claims and increasing the competence of consumer organizations. Słowa kluczowe jakość, innowacja, ustawa, konsument, reklamacja. Keywords- quality, innovation, law, consumer, complaint[...]
Bibliografia
[1] Cooper Robert G. 2002."Winning at New Products". Massachusetts: Addison Wesley Publishing CO, Reading. [2] Cooper Robert G., Elko J. Kleinschmidt. 2001. “Stage-Gate Process for New Success". Innovation Management U3. (https://pl.scribd.com/document/140479588/Stage-Gate-Process- for-New-Products-Cooper-2001) Denmark. [3] Drucker Peter. 1993. "Jak zarządzać małą firmą". Warszawa: PWE. [4] Drucker Peter. 1995. "Zarządzanie w czasach burzliwych. Zarządzanie innowacjami i zmianami". Kraków: Nowoczesność- Akademia Ekonomiczna w Krakowie-Czytelnik. [5] Fiedor Bogusław, Karol Kościszewski (red.). 2010. "Ekonomia rozwoju". Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. [6] Gajda-Roszczynialska Katarzyna. 2012. "Sprawy o ochronę indywidualnych interesów konsumentów w postępowaniu cywilnym". Warszawa: Wolters Kluwer business. [7] Nowicki Robert (red.). 2010. "Innowacyjność w zarządzaniu a konkurencyjność przedsiębiorstwa". Warszawa: Difin. [8] Jajuga Krzysztof. 2008. "Zarządzanie ryzykiem". Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. IBUK. [9] Janasz Władysław, Katarzyna Kozioł. 2007. "Determinanty działalności innowacyjnej przedsiębiorstw". Warszawa: PWE. [10] Jansen Felix. 2000. “The age of innovation". London: Financial Times Prentice Hall. [11] Kańska Klara. 2004. "Pojęcie konsumenta w kodeksie cywilnym na tle tendencji europejskich". Kwartalnik Prawa Prywatnego z.1: 48. [12] Kotler Philip. 1994. "Marketing - analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola". Warszawa: Gebethner i Ska. [13] Knosala Ryszard, Anna Boratyńska-Szala, Magdalena Jurczyk- -Bankowska, Aleksander Moczała. 2014. "Zarządzanie innowacjami". Warszawa: PWE, Warszawa. [14] Krauss Jacek. 2015. "Nowa regulacja rękojmi przy sprzedaży w stosunkach pomiędzy przedsiębiorcami - zmiany kodeksu cywilnego wprowadzone ustawą o prawach konsumenta". Przegląd Prawa Handlowego" Marzec 5. [15] Kukuryk Piotr. 2014. "Ewolucja pojęcia konsument w polskim prawie cywilnym. W Zmiany prawodawstwa gospodarczego w okresie transformacji ustrojowej w Polsce", 218. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 362. [16] Lorenc-Borkowska Jolanta. 2014. "Nowa regulacja rękojmi za wady rzeczy sprzedanej - uwagi ogólne. W Zmiany prawodawstwa gospodarczego w okresie transformacji ustrojowej w Polsce", 259. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 362. [17] Radwański Zbigniew. 2003. "Podmioty prawa cywilnego w świetle zmian kodeksu cywilnego przeprowadzonych ustawą z dnia 14 lutego 2003 r.". Przegląd Sądowy 7-8. [18] Romanowska Maria, Michał Trocki. 2014. "Podejście procesowe w zarządzaniu". Warszawa: Szkoła Główna Handlowa. [19] Siuta-Stolarska Beata. 2016. "Zagadnienia ryzyka w rozwoju produktu". Zarządzanie przedsiębiorstwem 1: 29-36. [20] Skrzypek Elżbieta. 2001. "Zarządzanie wiedzą i informacją w procesie doskonalenia jakości w organizacji. W Zarządzanie wiedzą i informacją w procesie doskonalenia jakości w organizacji". Tom II. Lublin. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. [21] Szczepańska Katarzyna. 2009. "Koszty jakości dla inżynierów". Warszawa: Placet. [21] Sudoł Stanisław. 2002. "Przedsiębiorstwo". Wydanie II rozszerzone. Toruń: Dom Organizatora. [22] Tidd Joe, John Bessant. 2011. "Zarządzanie innowacjami. Integracja zmian technologicznych, rynkowych i organizacyjnych". Warszawa: Oficyna Wydawnicza Kluwer business. [23] Timmerman John C. 2009. “A Systematic for Making Innovation a Core Competency". The Journal for Quality and Participation 31 (4). [24] Wasilewski Lesław. 2004. "Modele strategii firm przemysłowych". Warszawa: Instytut Organizacji i Zarządzania ORGMASZ. [25] Zymonik Krzysztof. 2015. "Odpowiedzialność za produkt w zarządzaniu innowacyjnym przedsiębiorstwem". Warszawa: Difin. [26] Zymonik Krzysztof. 2015. "Zmiany dotyczące reklamacji w nowej ustawie o prawach konsumenta". Problemy Jakości 10: 15-20. [27] Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r., Nr 16, poz. 93 z późn. zm.). [28] Ustawa z dnia 17 listopada 1964 roku Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. z 2014 r. poz. 101 z późn. zm.). [29] Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. (Dz.U. Nr 116, poz 827). [30] Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z dnia 25 października 2011 r. w sprawie praw konsumentów, zmieniająca dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywę 1999/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady oraz uchylająca dyrektywę Rady 85/577/EWG i dyrektywę 97/7/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (L 304, 22/11/2011 P. 0064 - 0088). [31] http://konsumentwsieci.pl/zmiana-w-wyglądzie-towaru-moze- -byc-wada-istotna/ (26.07.2016)
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 104173 "Próba oceny jakości innow..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PROBLEMY JAKOŚCI - e-zeszyt (pdf) 2017-2
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
31.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PROBLEMY JAKOŚCI - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
372.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna
420.00 zł brutto
388.89 zł netto
31.11 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PROBLEMY JAKOŚCI - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
441.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
561.00 zł brutto
519.44 zł netto
41.56 zł VAT
(stawka VAT 8%)
561.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2017-2
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH