Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
|
Rocznik 2017 - zeszyt 1
Aplikacje mobilne i innowacje technologiczne w handlu
Wiesław Ciechomski
nr katalogowy: 103653
Artykuł jest poświęcony znaczeniu aplikacji mobilnych i innowacji technologicznych w funkcjonowaniu nowoczesnego handlu. Celem rozważań jest podkreślenie znaczenia innowacji, w tym głównie technologicznych i asortymentowych, w nowoczesnym zarządzaniu przedsiębiorstwami handlowymi. Autor charakteryzuje zasady funkcjonowania aplikacji mobilnych oraz opisuje korzyści, jakie przynoszą one klientom. Ponadto podaje i komentuje wiele przykładów ilustrujących najnowsze innowacje technologiczne, które są testowane i wdrażane przez detalistów w Polsce. W konkluzji autor dowodzi, że przyszłością handlu jest intensywny rozwój sprzedaży wielokanałowej (tzw. omnichannel). Wynika to z faktu, iż wzbogacenie oferty sklepu stacjonarnego formułą e-sklepu i wykorzystanie aplikacji mobilnych (e-commerce i m-commerce) powinno przynieść optymalne rezultaty. Źródło sukcesu tkwi bowiem we wzajemnie uzupełniających się, zintegrowanych kanałach dystrybucji.Słowo innowacja pochodzi z języka łacińskiego od wyrazu innovatio oznaczającego nowość, odnowienie, zmianę, reformę. Innowacja może być rozpatrywana jako zbiór czynności w ramach wprowadzania czegoś nowego lub jako efekt finalny tego procesu. Przedmiotem rozważań w niniejszym artykule są innowacje technologiczne w handlu, w tym aplikacje mobilne. Sektor usług, a w tym działalność handlowa, jeszcze do niedawna był uznawany za niepodatny na postęp techniczny czy innowacje. Obecnie sektor ten w coraz większym stopniu korzysta z osiągnięć postępu naukowo-technicznego [11]. Jedną z przełomowych innowacji w handlu było pojawienie się wielkoformatowych sklepów, czyli samoobsługowych supermarketów, hipermarketów i dyskontów [1]. Jako przykłady nowatorskich rozwiązań w handlu wymienia się m.in. sklepy internetowe, platformy aukcyjne, systemy automatycznej identyfikacji towarów, nowe metody zarządzania logistyką i zapasami [7]. Natomiast w sferze innowacji produktowych w handlu wyróżnić można: dowó[...]
Bibliografia
[1] Chwałek Jacek. 2014. "Kierunki innowacji w handlu". Handel Wewnętrzny 2 : 32. [2] Ciechomski Wiesław, Robert Romanowski. 2016. Innowacje technologiczne w sektorze handlu detalicznego. W Handel we współczesnej gospodarce. Nowe wyzwania. Maria Sławińska (red.), 14-18. Poznań: Wydawnictwo UNI-DRUK. [3] Ciechomski Wiesław. 2015. "Masowa kastomizacja jako forma komunikacji rynkowej z konsumentami". Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu 414 : 77-90. [4] Cyrson Edward, Tomasz Kopczyński. 2016. Trzy dekady handlu. Kształtowanie się polskiego rynku na przykładzie sieci Żabka. Poznań: Wydawnictwo Poznańskie. [5] Grzybowska Barbara. 2012. Innowacje w produkcji i handlu żywnością. W Nowe trendy w dystrybucji produktów żywnościowych. Determinanty i kierunki ewolucji. Zygmunt Waśkowski, Michał Sznajder (red.). 158-158. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego. [6] Kucharska Barbara. 2014. Innowacje w handlu detalicznym w kreowaniu wartości dla klienta. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego. [7] Osiadacz Jarosław. 2012. Innowacje w sektorze usług - przewodnik po systematyce oraz przykłady dobrych praktyk. Warszawa: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. [8] Reformat Beata. 2015. Innowacje w budowaniu przewagi konkurencyjnej organizacji handlu detalicznego. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego. [9] Sławińska Maria. 2015. "Innowacje marketingowe w działalności przedsiębiorstw handlowych". Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska Lublin - Polonia, vol. XLIX, 1 sectio H : 160. [10] Śmigielska Grażyna, Sylwia Wiśniewska. 2016. "Innowacje marketingowe w handlu detalicznym". Problemy Zarządzania 14 (1): 66. [11] Tul-Krzyszczuk Agnieszka, Karol Krajewski. 2014. "Innowacje w procesach dystrybucji i sprzedaży produktów żywnościowych". Marketing i Rynek 6, płyta CD: 777. [12] Tul-Krzyszczuk Agnieszka, Małgorzata Kosicka-Gębska. 2013. Innowacyjne aspekty handlu artykułami żywnościowymi. W Handel wewnętrzny w Polsce. Rynek artykułów żywnościowych, 211. Warszawa: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur. [13] Tul-Krzyszczuk Agnieszka, Maria Jeznach, Agnieszka Bobola, Agata Przybyła. 2016. "Wybrane innowacyjne narzędzia marketingu w handlu detalicznym żywnością". Handel Wewnętrzny 3: 353. [14] www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/handel-internetowy-pod-lupa. [15] www.evigo.pl/12685-raport-deloitte-nowe-technologie-zmieniaja-obliczehandlu. [16] www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/polacy-pokochali-nowe-technologie-takze- w-handlu. [17] www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/carrefour-pozycjonuje-sie-jakoinnowacyjna- siec-handlowa. [18] Zawadzki Tomasz. 2016. Innowacje technologiczne i marketingowe w tradycyjnych przedsiębiorstwach handlowych na przykładzie stacji paliw. W Handel we współczesnej gospodarce. Nowe wyzwania. Maria Sławińska (red.). 64. Poznań: Wydawnictwo UNI-DRUK.
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 103653 "Aplikacje mobilne i innow..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - e-zeszyt (pdf) 2017-1
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
27.50 zł
Do koszyka
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - e-zeszyt (pdf) 2017-10
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
27.50 zł
Do koszyka
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - e-zeszyt (pdf) 2017-11
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
27.50 zł
Do koszyka
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - e-zeszyt (pdf) 2017-12
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
27.50 zł
Do koszyka
Prenumerata
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
330.00 zł
Do koszyka
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - papierowa prenumerata roczna
432.00 zł brutto
400.00 zł netto
32.00 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - pakowanie i wysyłka
42.00 zł brutto
34.15 zł netto
7.85 zł VAT
(stawka VAT 23%)
474.00 zł
Do koszyka
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
498.00 zł brutto
461.11 zł netto
36.89 zł VAT
(stawka VAT 8%)
498.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2017-1
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH