Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
|
Rocznik 2016 - zeszyt 10
The Poles on the path towards sustainable consumption
10.15199/65.2016.10.3
Ewa Mazur-Wierzbicka
nr katalogowy: 101715
10.15199/65.2016.10.3
KEY WORDS: environmental awareness, pro-ecological behavior of consumers, sustainable consumption, consumer Słowa kluczowe : świadomość ekologiczna, zachowania proekologiczne konsumentów, zrównoważona konsumpcja, konsument It is increasingly common knowledge that daily behavior of an individual consumer affects the environment directly or indirectly. As it was already estimated in the nineties of the 20th century, the share of individual and household consumption in the destruction of environment amounted to 30-40% [13]. The side effect of consumerism is producing a significant amount of waste as well as irrational and excessive use of natural resources. The consumerist approach to life is often called “to have" approach. While “to be" approach is quite the opposite [7]. As far as sustainable development is concerned, it is based on the latter approach as it stimulates significant changes in the society and leads to the changes in the consumption patterns [17]. It is expected that in the nearest future we will talk about the post-consumerist society in which ecology will affect the behavior patterns of individual consumers [8]. Environmental awareness is a crucial component in the process of transforming consumer behavior and approaches into the pro-ecological ones. Therefore, the aim of this article is to describe the stages in achieving ecologically-motivated market behavior by an individual consumer. The article’s structure was designed as to meet the main objective of this article. The theoretical part describes the stages in achieving ecologically-motivated market behavior by an individual consumer, namely from ecological awareness to sustainable consumption. The theoretical part has been supplemented with a part based on the national survey related to the issues discussed in this article (data provided by CBOS, the Institute for Sustainable Development and the Ministry of Environment). ENVIRON[...]
Bibliografia
[1] Assael Henry. 2004. Consumer Behavior. A Strategic Approach. Boston New York: Houghton Miffl in Company. [2] Badanie świadomości i zachowań ekologicznych mieszkańców Polski. Raport TNS OBOP. 2011.Warszawa. [3] Badanie świadomości i zachowań ekologicznych mieszkańców Polski. Raport TNS Polska dla Ministerstwa Środowiska. 2012.Warszawa. [4] Badanie świadomości i zachowań ekologicznych mieszkańców Polski. Raport PBS przygotowany dla Ministerstwa Środowiska. 2013. Sopot. [5] Bołtromiuk Artur. 2009. Świadomość ekologiczna Polaków - zrównoważony rozwój. Warszawa: Instytut na Rzecz Ekorozwoju. [6] Bywalec Czesław, Leszek Rudnicki. 2002. Konsumpcja. Warszawa: PWE. [7] Fromm Erich.1995. Mieć, czy być? Poznań: Dom Wydawniczy Rebis. [8] Hajdas Monika. 2012. "Społeczeństwo postkonsumpcyjne - kluczowe tendencje i ich wpływ na działania przedsiębiorstw". Handel Wewnętrzny II (wrzesień-październik) : 54-62. [9] Kiełczewski Dariusz. 2008. Konsumpcja a perspektywy zrównoważonego rozwoju. Białystok: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku. [10] Kobyłko Grzegorz (red.). 2000. Proekologiczne zarządzanie przedsiębiorstwem. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. [11] Łuczka-Bakuła Władysława. 2007. Rynek żywności ekologicznej. Warszawa: PWE. [12] Madej Tadeusz (red.). 1998. Gospodarka a środowisko przyrodnicze. Szczecin: Wydawnictwo Uniwersytet Szczeciński. [13] Martin Bridget, Antonis C. Simintiras. 1995. "The impact of green product lines on the envirinment: does what they know affect how they feel? Marketing Intelligence & Planning 13 (4) : 16-23. [14] Mazur-Wierzbicka Ewa. 2012. Ochrona środowiska a integracja europejska. Doświadczenia polskie. Warszawa: Difin. [15] Meadows Donella H., Dennis I. Meadows, Jorgen Randers, William W. Behrens. 1972. Limits to Growth. New York: Universe Books. [16] Olejniczuk-Merta Anna. 2007. Trwała, zrównoważona konsumpcja cel realny czy nieosiągalny. W Konsumpcja a rozwój gospodarczy, IBRKK Warszawa. [17] Papuziński Andrzej. 2005. Zrównoważony rozwój a współczesny problem ekologiczny: ontologia polityki ochrony środowiska. W Zrównoważony rozwój. Od utopii do praw człowieka, 119-132. Oficyna Wydawnicza Branta Bydgoszcz. [18] Smyczek Sławomir, Izabela Sowa. 2005. Konsument na rynku. Zachowania, modele, aplikacje. Warszawa: Difin. [19] Zaręba Dominika. 2008. Ekoturystyka. Warszawa: PWN. [20] World Commission on Environment and Development. 1987. Our common future
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 101715 "The Poles on the path tow..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - e-zeszyt (pdf) 2016-10
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
27.50 zł
Do koszyka
Prenumerata
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
330.00 zł
Do koszyka
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - papierowa prenumerata roczna
432.00 zł brutto
400.00 zł netto
32.00 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - pakowanie i wysyłka
42.00 zł brutto
34.15 zł netto
7.85 zł VAT
(stawka VAT 23%)
474.00 zł
Do koszyka
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
498.00 zł brutto
461.11 zł netto
36.89 zł VAT
(stawka VAT 8%)
498.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2016-10
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH