Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
|
Rocznik 2016 - zeszyt 10
Zmiany w procesie obsługi reklamacji w hutach
10.15199/24.2016.10.4
Bożena GAJDZIK
nr katalogowy: 101633
10.15199/24.2016.10.4
Changes in the process of complaint handling in steel companies Celem niniejszej publikacji jest przedstawienie zmian w obsłudze reklamacji w przedsiębiorstwach hutniczych. W publikacji przedstawiono struktury organizacyjne w zakresie postępowania z reklamacjami w warunkach gospodarki nakazowej i rynkowej. Publikacja uzupełnia wiedzę z zarządzania przedsiębiorstwami hutniczymi. The aim of this publication is to present the changes in the handling of complaints in the steel companies. The paper presents the organizational structures for dealing with complaints in conditions of command economy and market. The publication complements the knowledge management steel companies. Słowa kluczowe: reklamacje, obsługa reklamacji, przedsiębiorstwo hutnicze Key words: complaints, complaint handling, steel company Wprowadzenie. Od najdawniejszych czasów problemy z uzyskaniem odpowiednich cech wyrobów hutniczych były obszarem działań przedsiębiorstw. W gospodarce centralnie planowanej nabywca był jednak słabszą stroną transakcji. Niejednokrotnie niewiele mógł zrobić, otrzymując produkt, który miał ograniczone możliwości użytkowe z powodu różnego rodzaju wad. Reklamacje były negatywnym aspektem prowadzonej działalności hutniczej. Obsługa reklamacji polegała na rozpatrzeniu skargi w oparciu o obowiązujące regulacje organizacyjno-prawne. Centralne uregulowania chroniły silniej interesy producentów niż użytkowników. W gospodarce rynkowej przyjęte uregulowania chronią prawa konsumentów. Nabywcy wyrobów hutniczych są ważnym podmiotem procesu zakupu. Silny wzrost konkurencyjności i wzrost świadomości zarówno producentów, jak i nabywców sprawił, że reklamacje są elementem systemu obsługi klienta. Wraz z rozwojem systemów informatyczno-komputerowych zwiększył się dostęp nabywców do formularzy reklamacji i obowiązujących warunków sprzedaży i gwarancji. Celem niniejszej publikacji było prześledzenie zmian w obsłudze reklamacji w przedsiębiorstwach hutni[...]
Bibliografia
[1] Foltys Joachim. 2007. Wieloaspektowy model outsourcingu na przykładzie sektora hutnictwa żelaza i stali. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, s. 96-97. [2] Gajdzik Bożena. 2012. Przedsiębiorstwo hutnicze po restrukturyzacji. Gliwice: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej. [3] Gajdzik Bożena. 2013. Restrukturyzacja przedsiębiorstw hutniczych w zestawieniach statycznych i badaniach empirycznych. Monografia. Gliwice: Wydawnictwo Politechnik Śląskiej, s. 89. [4] Gajdzik Bożena. 2015. "Retrospekcja zmian w technologii wytwarzania stali według procesów w polskim hutnictwie". Prace IMŻ 4: 54-59. [5] Gajdzik Bożena. 2015. "Zmiany w funkcjonowaniu działów kontroli jakości w przedsiębiorstwach hutniczych". Problemy Jakości 47 (12): 29-33. [6] Grupa kapitałowa Alchemia (biuletyn informacyjny). Dostęp: www.alchemiasa.pl, dostęp: 23.03.2016. [7] Instrukcja CMC Commercial Metlas. Nr instrukcji: IQH- DH-2/2001. www.cmc.com/pl, dostęp: 23.03.2016. [8] Kierunkowa koncepcja programu modernizacji i perspektyw hutnictwa żelaza do 1990 roku. 1983. Wydanie II. Gliwice: Biprohut - Biuro Projektów Przemysłu Hutniczego, s. 51. [9] Kowalewski Mikołaj.1989. Blaski i cienie hutnictwa żelaza na ziemiach polskich. Częstochowa: Politechnika Częstochowska. [10] Ład korporacyjny, schemat organizacyjny. www.ferrum. com.pl/pl/, dostęp 23.03.2016. [11] Ogólne Warunki Sprzedaży. www.alchemiasa.pl, dostęp 23.03.2016. [12] Olszewska Bogusława, Paweł Szewczyk. 2012. "Skuteczne i efektywne zarządzanie reklamacjami na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa". Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Seria: Organizacja i Zarządzanie 63a (1891): 275-289. [13] Raport Zrównoważonego Rozwoju ArcelorMittal Poland. 2014. poland.arcelormittal.com, dostęp 23.03.2016. [14] Widuch Brunon, Gerard Szędzielorz, Jan Kędzierzawski, Ryszard Kurek. 1993. Huta Batory. Chorzów. [15] Wstępna dyskusja nad kierunkami modernizacji i rozwoju przedsiębiorstw Wspólnoty Hutnictwa Żelaza i Stali na tle całej branży do 2000 roku. 1986. Wydanie A. Gliwice: Biprohut-Biuro Projektów Przemysłu Hutniczego. [16] www.celsaho.com, dostęp 23.03.2016. [17] www.isd.com, dostęp 23.03.2016.
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 101633 "Zmiany w procesie obsługi..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE - e-zeszyt (pdf) 2016-10
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
32.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
400.00 zł
Do koszyka
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE - papierowa prenumerata roczna
540.00 zł brutto
500.00 zł netto
40.00 zł VAT
(stawka VAT 8%)
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE - pakowanie i wysyłka
14.00 zł brutto
11.38 zł netto
2.62 zł VAT
(stawka VAT 23%)
554.00 zł
Do koszyka
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
600.00 zł brutto
555.56 zł netto
44.44 zł VAT
(stawka VAT 8%)
600.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2016-10
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH