Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
|
Rocznik 2016 - zeszyt 7
Omnichannel - istota i korzyści dla przedsiębiorstwa i konsumenta
10.15199/65.2016.7.3
Urszula Kłosiewicz-Górecka
nr katalogowy: 100962
10.15199/65.2016.7.3
Celem artykułu jest wyjaśnienie istoty omnichannel oraz korzyści dla przedsiębiorstwa i konsumenta, wynikających z wprowadzenia wielokanałowego systemu sprzedaży. W artykule opisano etapy rozwoju kanałów dystrybucji - od singlechannel do omnichannel. Do kluczowych czynników rozwoju omnichannel zaliczono zmiany w zachowaniach zakupowych konsumentów oraz rozwój technologii informacyjnych i komunikacyjnych, których zastosowanie w sferze handlu przyniosło rozwój e-handlu i m-handlu oraz nowe sposoby komunikacji z klientami. Artykuł został przygotowany na podstawie literatury krajowej i zagranicznej, w tym pozyskanej z Internetu, oraz wypowiedzi przedstawicieli praktyki gospodarczej na temat omnichannel podczas seminariów i spotkań z udziałem pracowników nauki. Artykuł ma charakter poznawczy i może mieć walory aplikacyjne, jeśli przedsiębiorstwa produkcyjne i handlowe podejmą wskazane w artykule działania rozwijające omnichannel.Celem artykułu jest wyjaśnienie istoty omnichannel oraz identyfikacja korzyści dla przedsiębiorstwa i konsumenta, wynikających z wprowadzenia wielokanałowego systemu sprzedaży, integrującego handel tradycyjny i elektroniczny oraz nowoczesne formy komunikacji z klientem. Przedmiotem rozważań w artykule są uwarunkowania rozwoju omnichannel, do których zaliczono przede wszystkim nowe technologie informacyjne i komunikacyjne oraz zmiany w zachowaniach zakupowych konsumentów. Analizą objęto również działania podejmowane przez przedsiębiorstwa produkcyjne i handlowe dla rozwoju wielokanałowej sprzedaży, a także korzyści dla przedsiębiorstw i konsumentów wynikające z omnichannel. W artykule podjęto próbę odpowiedzi na następujące pytania badawcze: jakie zmiany w zachowaniach konsumentów przemawiają za tworzeniem wielokanałowego systemu sprzedaży? jakie działania skierowane na tworzenie rozwiązań wielokanałowej sprzedaży powinny podjąć przedsiębiorstwa? Artykuł został przygotowany n[...]
Bibliografia
[1] Arnold David. 2000. Seven rules of international distribution, 131-137. Harvard Business Review, November-December. [2] Badanie zachowań konsumenta w dobie omnichannel. 2016. W http://www.slideshare. net/i-systems/raport-omnichannel-retailing [dostęp 9 03 2016]. [3] Co to jest omnichannel? 2016. W http://www.pb.pl/3886374,60927,co-to-jest-omnichanne [dostęp 22 02 2016]. [4] Cztery sposoby na sukces w sprzedaży wielokanałowej. 2016. W http://www.fact-finder.pl/ Cztery-sposoby-na-sukces-w-sprzedazy-wielokanalowej.html [dostęp 9 03 2016]. [5] Czubała Anna. 2001. Dystrybucja produktów. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. [6] Czym jest omnichannel i dlaczego warto się tym zainteresować? 2016. W http://blog.dih.pl/ czym-jest-omnichannel-i-dlaczego-wart-sie-tym-zainteresowac [dostęp 9 03 2016]. [7] Duliniec Elżbieta. 2004. Marketing międzynarodowy. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. [8] E-handel - wyzwanie dla logistyki. 2016. W http://www.portalspozywczy.pl/126175.html [dostęp 7 03 2016]. [9] Grudzewski Wiesław M., Irena K. Hejduk. 2002. Przedsiębiorstwo wirtualne. Warszawa: Difin. [10] Gutkowski Tomasz. 2016. Omnichannel commerce - handel przyszłości. W http://www. web.gov.pl/wiedza/587_4532_omnichannelcommerce-handel-przyszlosc.html [dostęp 9 03 2016]. [11] Kompendium wiedzy o handlu. 2008. Red. nauk. Maria Sławińska. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. [12] Kotler Philip. 1994. Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, 432-437. Warszawa: Northwestern University. [13] Kucharska Barbara. 2015. Multichannel Retailing - Consumer’s and Retailer’s Perspective. W Raporty. Handel wewnętrzny w Polsce 2010-2015, 160-162. Warszawa: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur. [14] Levis Julie, Paul Whysall, Carley Foster. 2014. "Drivers and technology-related obstacles in moving to multichannel retaling". International Journal of Electronic Commerce 18 (4). [15] Mazurek-Łopacińska Krystyna, Magdalena Sobocińska. 2015. Wirtualizacja komunikacji marketingowej w kontekście przemian pokoleniowych i zmian stylów życia. W Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Komunikacja przedsiębiorstwa z otoczeniem, 143- 154. Szczecin: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 866. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu nr 39. [16] Mróz-Gorgoń Barbara, Aleksandra Całka. 2015. Kreowanie wizerunku marki offline i online. W Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Komunikacja przedsiębiorstwa z otoczeniem, 155-159. Szczecin: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 866. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu nr 39. [17] "Najnowsze trendy w handlu. Omnichannel zastąpi multichannel". 2016. Wiadomości Handlowe (5) : 26. [18] Omnichannel Commerce. Badanie poziomu wielokanałości w wybranych branżach. 2014. Research of multichanelling level in selected trades. Report from research, Unity Group. W http:// raport.unitycommerce.pl/Raport_omnichannel_commerce.pdf [accessed 24 08 2015]. [19] Poznaj 4 trendy konsumenckie, które rozwijają omnichannel. 2016. W http://www.portalspozywczy. pl/126000.html [dostęp 29 02 2016]. [20] Sprzedaż wielokanałowa - jedno miejsce wiele możliwości. 2016. W http://www.iai-shop. com/marketing/guide/multichannel-sales.phtml [dostęp 23 02 2016]. [21] Sznajder Andrzej. 2014. Technnologie mobilne w marketingu. Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer Business. [22] Śmigielska Grażyna. 2015. Innovation and Competitiveness of Supply Chains in Economy. W Handel wewnętrzny w Polsce 2010-2015, 201-214. Warszawa: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji I Koniunktur. [23] Technologia wspiera decyzje zakupowe. 2016. W http://www.portalspozywczy/119262. html [dostęp 15 09 2016]. [24] http://www.i-systems.pl/rozwiazania/omnichannel-retailing. 2016. [dostęp 28 02 2016].
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 100962 "Omnichannel - istota i ko..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - e-zeszyt (pdf) 2016-7
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
27.50 zł
Do koszyka
Prenumerata
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
330.00 zł
Do koszyka
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - papierowa prenumerata roczna
432.00 zł brutto
400.00 zł netto
32.00 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - pakowanie i wysyłka
42.00 zł brutto
34.15 zł netto
7.85 zł VAT
(stawka VAT 23%)
474.00 zł
Do koszyka
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
498.00 zł brutto
461.11 zł netto
36.89 zł VAT
(stawka VAT 8%)
498.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2016-7
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH