Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PROBLEMY JAKOŚCI
|
Rocznik 2016 - zeszyt 7-8
Łotewski system kształtowania jakości życia i tożsamości kulinarnej
10.15199/47.2016.7-8.7
Małgorzata Z. WIŚNIEWSKA
Baiba ŠAVRIN´A
nr katalogowy: 100040
10.15199/47.2016.7-8.7
The Latvian system of shaping the quality of life and culinary identity Streszczenie Summary W krajach Unii Europejskiej, w tym w Polsce, istnieje wiele programów promujących żywność i jej jakość. W szczególności są one ukierunkowane na produkt tradycyjny i regionalny. Ich rolą jest wzmacnianie dziedzictwa kulturowego, w tym kulinarnego oraz tożsamości danego regionu i kraju. Celem artykułu jest zaprezentowanie istoty kompleksowej inicjatywy promocyjnej realizowanej na Łotwie o nazwie "Go rural", jako benchmarku dla podobnych polskich inicjatyw. W artykule zastosowano metodę analizy studium przypadku. Artykuł wskazuje na podstawowe cechy projektu i opisuje jego podstawowe atrybuty, wpływające na rozpoznawalność i popularność projektu "Go rural" wśród społeczeństwa. In European Union countries, including Poland, there are many programs that promote food and its quality. In particular, they are focused on traditional and regional products. Their role is to strengthen the cultural heritage, including culinary heritage and identity of the region and of the country. The aim of the article is to present a comprehensive promotion initiative being implemented in Latvia called “Go rural", as a benchmark for Polish similar initiatives.The main research method used in the article is a case study analysis. The article points out the basic features of “Go rural" project and describes its some basic attributes that affect its visibility and popularity among the public. Słowa kluczowe Keywords jakość życia, żywność, dziedzictwo kulinarne, tożsamość, Łotwa quality of life, food, culinary heritage, identity, Latvia Wprowadzenie Globalizacja oraz powszechna dostępność do różnorodnych dóbr nie zmienia faktu, iż obserwuje się coraz bardziej intensywne próby powrotu do tradycji, korzeni, będących źródłem odmienności, stanowiących o bogatej kulturze danego kraju. Równolegle dostrzega się potrzebę wzmocnienia jakości życia ora[...]
Bibliografia
[1] Brzezińska Anna. 2006. W Dzieciństwo i dorastanie: korzenie tożsamości osobistej i społecznej. W Edukacja regionalna, 47-77. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. [2] Doroszewski Witold (red.). 1968. Słownik języka polskiego. Warszawa: PWN. [3] Gąsiorowski Marek. 2006. "Ochrona produktów regionalnych i tradycyjnych". AgroSmak 2: 4. Łotewski system kształtowania jakości życia i tożsamości kulinarnej [4] Grębowiec Mariusz. 2010. "Rola produktów tradycyjnych i regionalnych w podejmowaniu decyzji nabywczych przez konsumentów na rynku dóbr żywnościowych w Polsce". Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego Problemy Rolnictwa Światowego10 (25): 22-31. [5] http://www.culinary-heritage.com/region.asp?regionid=48, dostęp: 9.02.2016. [6] Iwanicka Anna. 2015. "Postrzeganie wybranych elementów marketingowej jakości produktów regionalnych i tradycyjnych". Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania 39(2): 447-458. [7] Jakubowska Luba. 2011. Tożsamość kulturowa Polaków z Kazachstanu w kontekście tendencji globalizacyjnych. Legnica: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Witelona w Legnicy. [8] Jęczmyk Anna, Magdalena Maćkowiak, Jarosław Uglis. 2014. "Dziedzictwo kulinarne elementem przewagi rynkowej w ofercie gospodarstw agroturystycznych". Stowarzyszenie Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu. Roczniki Naukowe XVI(2): 103-108. [9] Kolman Romuald. 2000. "Zespoły badawcze jakości". Problemy Jakości 2: 2-5. [10] Krupa Jan. 2010. "Dziedzictwo kulinarne elementem atrakcyjności turystycznej regionu. Krajobrazy rekreacyjne - kształtowanie, wykorzystanie, transformacja". Problemy Ekologii Krajobrazu XXVII: 451-455. [11] Marketing Campaign for Promotion of Rural Tourism and Development of Rural Tourism Products in all the Regions of Latvia. Activities, Results, Analysis and Conclusions. 2015. Riga: Baltic Country Holidays. [12] Miluska Jolanta. 1996. Tożsamość kobiet i mężczyzn w cyklu życia. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. [13] Nikitorowicz Jerzy. 2000. Kultury tradycyjne a kultura globalna. Białystok: Trans Humana. [14] Otok Stanisław. 1987. Geografia społeczna. Warszawa: PWN. [15] Paluch Agata, Monika Stoma. 2014. "Analiza możliwości rozwoju produkcji oraz rynku produktów regionalnych i tradycyjnych w województwie lubelskim". Acta Scientarum Polonorum Technica Agraria 13(3-4): 37-47. [16] Polska, Łotwa, Razem. 2014. Warszawa: Kancelaria Senatu. [17] Sieczko Anna. 2008. "Tworzenie rynku produktów tradycyjnych i regionalnych". Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego Problemy Rolnictwa Światowego 4(19): 397-407. [18] Skrzypczak Katarzyna. 2010. "Jaka tożsamość kulturowa dla dzisiejszej Europy?". Refleksje. Pismo naukowe studentów i doktorantów WNPiD UAM 1 (wiosna-lato): 203-218. [19] Warmińska Magdalena, Aneta Dąbrowska, Wacław Mozolewski. 2012. "Produkty regionalne narzędziem promocji turystyki na obszarach wiejskich województwa pomorskiego". Barometr Regionalny 4(30): 111-118. [20] Wiśniewska Małgorzata. 2009. "Programy promocji żywności i jej jakości w Polsce". Problemy Jakości 5: 30-35. [21] Wiśniewska Małgorzata. 2009. " Programy promocji żywności i jej jakości w Polsce. Cz. 2". Problemy Jakości 6: 27-31. [22] Wojucka Dorota. 2010. Gospodarka Łotwy. Jeden Dzień na Łotwie. Warszawa: Senat Rzeczpospolitej Polskiej. [23] Żarski Waldemar. 2012. W Tożsamość kulinarna na Śląsku. W Śląskie pogranicza kultur, t. 1, 169-185. Wrocław: Oficyna Wydawnicza ATUT.
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 100040 "Łotewski system kształtow..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PROBLEMY JAKOŚCI - e-zeszyt (pdf) 2016-7-8
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
31.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PROBLEMY JAKOŚCI - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
372.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna
420.00 zł brutto
388.89 zł netto
31.11 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PROBLEMY JAKOŚCI - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
441.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
561.00 zł brutto
519.44 zł netto
41.56 zł VAT
(stawka VAT 8%)
561.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2016-7-8
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH