Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PROBLEMY JAKOŚCI
|
Rocznik 2016 - zeszyt 7-8
Wielkość przedsiębiorstwa jako kryterium różnicujące zaangażowanie pracowników w proces identyfikacji niezgodności
10.15199/47.2016.7-8.4
Milena DRZEWIECKA-DAHLKE
nr katalogowy: 100036
10.15199/47.2016.7-8.4
Company size as the differentiating criterion of employees engagement in the process of nonconformities identification Streszczenie Summary W naukowym podejściu ważnym problemem związanym z zarządzaniem jakością jest doskonalenie wdrożonego systemu projakościowego. Pracownicy stanowią najważniejsze ogniwo w realizacji zasad zarządzania jakością. Wzajemne relacje i zaufanie wpływają korzystnie na ich postawy. Umożliwiają wykorzystanie ich umiejętności na etapie doskonalenia systemów i przyczyniają się do maksymalizacji korzyści płynących dla organizacji. Celem niniejszego artykułu jest zaprezentowanie diagnozy zaangażowania pracowników w identyfikację niezgodności w przedsiębiorstwach posiadających system zgodny z wymaganiami normy ISO 9001. Wyniki odniesiono do wielkości przedsiębiorstwa jako głównego kryterium zmienności. From the scientific approach, the major problem associated with quality management is improvement of the implemented pro-quality system. Employees are the most important link in the realization of the principles of quality management. The mutual relationships and trust have a positive effect on their attitudes. It enables them to use their skills to reach systems excellence. Employees can contribute to increasing benefits for the organization. The purpose of this article is to diagnose the engagement of employees in the identification of nonconformities in companies with quality management systems fulfilling the requirements of ISO 9001. The results were prepared according to the size of the company. Słowa kluczowe Keywords ISO 9001, system zarządzania jakością, zaangażowanie pracowników, doskonalenie, niezgodność ISO 9001 Quality Management System, employee engagement, improvement, nonconformities Wprowadzenie Dynamika zmian zarówno mikro- jak i makrootoczenia, w którym funkcjonują obecnie organizacje, wymusza na przedsiębiorcach podejmowanie działań mających na celu zwiększenie konkurencyjnośc[...]
Bibliografia
[1] Brajer-Marczak Renata. 2015. Doskonalenie zarządzania jakością procesów i produktów. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. [2] Brajer-Marczak Renata. 2016. Zaangażowanie kadry menedżerskiej w doskonalenie procesów - założenia i praktyka. W Społeczne aspekty zarządzania procesami. Seria "Zarządzanie procesami w teorii i praktyce, (1): 65 - 77. Uniwersytet Szczeciński. [3] Dahlgaard Jens, Kai Kristesen, Gopal Kanji. 2000. Podstawy zarządzania jakością. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. [4] Drzewiecka Milena, Agnieszka Stachowiak. 2014. “The framework of an expert system supporting quality management". Management Systems in Production Engineering. Scientific and technical quarterly 4(16) : 147 - 152. [5] Grzanka Izabela. 2009. Kapitał społeczny w relacjach z klientami. Warszawa: CeDeWu,. [6] Gubała-Konarzewska Ewa (red.). 2003. Zarządzanie przez jakość. Koncepcje metody, studia przypadków. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego. [7] Jednoróg Adam, Tomasz Koch, Roman Zadrożny. 2000. "Metody i techniki zapewnienia jakości o szczególnym znaczeniu dla przemysłu motoryzacyjnego". Problemy Jakości 01: 17 - 26. [8] Kolman Romuald. 2009. Kwalitologia. Wiedza o różnych dziedzinach jakości. Warszawa: Wydawnictwo Placet. [9] Kowalczyk Jerzy. 2010. "Doskonalenie zarządzania organizacją". Problemy Jakości 03: 16 - 19. [10] Libertowska Andżelika, Milena Drzewiecka. 2015. Istota kapitału społecznego w doskonaleniu systemów zarządzania jakości. W Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej, seria Organizacja i Zarządzanie, 65: 71 - 85. Poznań: Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej. [11] Łańcucki Jerzy (red.). 2006. Podstawy kompleksowego zarządzania jakością TQM. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej. [12] Mantura Władysław. 2010. Zarys kwalitologii. Poznań: Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej. [13] Mazur Anna, Hanna Gołaś. 2010. Zasady, metody i techniki wykorzystywane w zarządzaniu jakością. Poznań: Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej. [14] Mazur Anna, Mariusz Szalbierz. 2003. Zastosowanie metod i narzędzi jakości do doskonalenia organizacji. W Praktyka zarządzania nowoczesnym przedsiębiorstwem, Poznań: Instytut Inżynierii Zarządzania. [15] Misztal Agnieszka. 2009. "Przegląd standardów uzupełniających systemy zarządzania jakością w wybranych branżach przemysłu" Problemy Jakości 08: 30 - 33. [16] PN-EN ISO 9001:2015-10. Systemy zarządzania jakością - Wymagania. [17] Rogala Piotr. 2012. "Doskonalenie systemu zarządzania jakością". Problemy Jakości 07-08: 33 - 36. [18] Sikora Tadeusz. (red.). 2011. Funkcjonowanie i doskonalenie systemów zarządzania jakością. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego. [19] Szkoda Jerzy. 2012. Systemy zarządzania jakością w organizacjach. Wydawnictwo: Instytut Transportu Samochodowego. [20] http://www.iso.org/iso/iso-survey z dnia 17.06.2016r.
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 100036 "Wielkość przedsiębiorstwa..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PROBLEMY JAKOŚCI - e-zeszyt (pdf) 2016-7-8
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
31.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PROBLEMY JAKOŚCI - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
372.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna
420.00 zł brutto
388.89 zł netto
31.11 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PROBLEMY JAKOŚCI - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
441.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
561.00 zł brutto
519.44 zł netto
41.56 zł VAT
(stawka VAT 8%)
561.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2016-7-8
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH