Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ODZIEŻ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PROBLEMY JAKOŚCI
|
Rocznik 2016 - zeszyt 7-8
Podejście procesowe a jakość funkcjonowania organizacji
10.15199/47.2016.7-8.3
Wiesław ŁUKASIŃSKI
nr katalogowy: 100035
10.15199/47.2016.7-8.3
The process approach and the quality of an organization Streszczenie Summary W gospodarce rynkowej za obligatoryjne należy uznać dążenie organizacji do kompleksowego spełnienia potrzeb i oczekiwań klientów, pełnego ich usatysfakcjonowania, czemu sprzyja uzyskanie optymalnej jakości produktu (wyrobu, usługi). Możliwe staje się to dzięki zorientowaniu na doskonalenie procesów realizowanych w organizacji, zapewnieniu sprawności ich przebiegu. Zatem to w skuteczności i efektywności zarządzania procesami można upatrywać szans na wypracowanie przewagi konkurencyjnej organizacji. Celem artykułu jest ukazanie zależności pomiędzy podejściem procesowym a jakością funkcjonowania organizacji. In the market economy one should consider as compulsory the pursuit of the organization to meet the needs and expectations of customers comprehensively as well as to keep the customers satisfied, which is possible thanks to obtaining optimum product quality (product, service). It becomes possible by focusing on the continuous improvement of processes carried out in the organization, and ensuring the efficiency of their course. Therefore it is effective and efficient management of processes that can be seen as opportunities to develop competitive advantage of the organization. The purpose of this article is to show the relationship between the process approach and the quality of the organization. Słowa kluczowe Keywords proces, jakość, organizacja, podejście procesowe process, quality, organization, process approach Wprowadzenie Konieczność zaakceptowania przez organizacje nowej rzeczywistości gospodarczej, którą cechują: zmienność i złożoność otoczenia, globalizacja, pogłębiająca się konkurencja, obliguje je do poszukiwania nowych źródeł przewagi konkurencyjnej. Wydaje się, że to w projakościowym zarządzaniu (zarządzaniu jakością), ciągłym i kompleksowym doskonaleniu rozwiązań organizacyjnych, zorientowaniu na doskonałość można upatrywać [...]
Bibliografia
[1] Adamczyk Marek, Stefan Trzcieliński. 2005. Koordynacja działań przedsiębiorstwa w świetle orientacji procesowej. W Nowoczesne przedsiębiorstwo, 176-182. Wyd. Politechnika Poznańska. [2] Brajer-Marczak Renata. 2012. "Podejście procesowe w organizacjach - wyniki badań empirycznych". Nauki o zarządzaniu, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu 3: 21. [3] Brilman Jean. 2002. Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania. Warszawa: Wydawnictwo PWE. [4] Cholewicka - Goździk Krystyna. 2016. "Struktura normy ISO 9001:2015. Podstawowe wymagania". Problemy Jakości: nr 1:26. [5] Dobrowolska Anna. 2006. Metody pomiaru w organizacjach zarządzanych przez jakość. W Sposoby osiągania doskonałości organizacji w warunkach zmienności otoczenia. Wyzwania teorii i praktyki. Wyd. UMCS w Lublinie. [6] Grajewski Piotr. 2007. Organizacja procesowa. Warszawa: Wyd. PWE. [7] Hamel Gary. 2008. Zarządzanie jutra. Warszawa: Wyd. Red Horse. [8] Hammer Michael, James Champy. 1996. Reengeineering w przedsiębiorstwie. Warszawa: Neumann Management Institute. [9] Kaleta Andrzej. 2008. Zarządzanie strategiczne - ujęcie procesowe. W Wpływ zarządzania procesowego na jakość i innowacyjnych przedsiębiorstwa, 25-27. Wyd. UMCS w Lublinie. [10] Kolman Romuald. 2009. Kwalitologia. Wiedza o różnych dziedzinach jakości. Warszawa: Wyd. Placet. [11] Lisiecka Krystyna. 2002. Kreowanie jakości: uwarunkowania - strategie - techniki. Katowice: Wydawnictwo AE w Katowicach. [12] Łukasiński Wiesław. 2015. "Dojrzałość jakościowa organizacji na przykładzie działu kruszyw", Przegląd Organizacji: nr 5. [13] Manganelli Raymond, Mark Klein. 1998. Reengineering - metoda usprawniania organizacji. Warszawa: Wydawnictwo PWE. [14] Miller John. 2000. Zarządzanie kosztami działań. Warszawa: WIG Press. [15] Nowosielski Stanisław. 2004. Kontrolingowe aspekty zarządzania procesami w przedsiębiorstwie. W Podejście procesowe w zarządzaniu, 267. Wyd. SGH w Warszawie. [16] Nowosielski Stanisław. 2012. Dojrzałość procesowa a wyniki ekonomiczne organizacji. W Orientacja na wyniki - modele, metody i dobre praktyki, 375 Wyd. UE we Wrocławiu. [17] Pasternak Jerzy, Jan Wiecha. 2006. Podejście procesowe jako istotny element doskonalenia we współczesne organizacji. W Sposoby osiągania doskonałości organizacji w warunkach zmienności otoczenia. Wyzwania teorii i praktyki, 242. Wyd. UMCS w Lublinie. [18] Penc Józef. 1997. Leksykon biznesu. Warszawa: Agencja wydawnicza Placet. [19] Perechuda Kazimierz. 1999. Metody zarządzania przedsiębiorstwem. Wrocław: Wydawnictwo AE we Wrocławiu. [20] PN-EN ISO 9001:2009. 2009. System zarządzania jakością. Wymagania. Warszawa. [21] Porter Michael. 2006. Przewaga konkurencyjna, osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników. Gliwice: Wyd. Helion. [22] Rummler Geary, Alan Brache. 2000. Podnoszenie efektywności organizacji. Warszawa: Wydawnictwo PWE. [23] Skrzypek Elżbieta. 2002. Jakość i efektywność. Lublin: Wydawnictwo UMCS. [24] Skrzypek Elżbieta, Mariusz Hofman. 2010. Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie. Identyfikowanie, pomiar, usprawnianie. Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business. [25] Szczepańska Katarzyna. 2008. Dylematy podejścia procesowego. W Wpływ zarządzania procesowego na jakość i innowacyjność przedsiębiorstwa, 136. Wydawnictwo UMCS w Lublinie. [26] Tkaczyk Stanisław. 2000. Inżynieria jakości, a inżynieria materiałowa. Warszawa: IOiZwP, ORGMASZ. [27] Uniwersalny słownik języka polskiego. 2003. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. [28] Żuk Andrzej. 2008. Podejście procesowe w tworzeniu strategii przedsiębiorstw. W Wpływ zarządzania procesowego na jakość i innowacyjność przedsiębiorstwa, 73. Wydawnictwo UMCS w Lublinie.
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 100035 "Podejście procesowe a jak..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PROBLEMY JAKOŚCI - e-zeszyt (pdf) 2016-7-8
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
31.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PROBLEMY JAKOŚCI - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
372.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna
420.00 zł brutto
388.89 zł netto
31.11 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PROBLEMY JAKOŚCI - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
441.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS (Prenumerata papierowa + dostęp do portalu sigma-not.pl + e-prenumerata)
561.00 zł brutto
519.44 zł netto
41.56 zł VAT
(stawka VAT 8%)
561.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2016-7-8
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH