W latach 2013-2017 w zakładach przetwórstwa mięsnego 235 osób zostało poszkodowanych w wypadkach przy pracy, w tym 12 poniosło śmierć, a 65 odniosło ciężkie obrażenia ciała. Te dane z kontroli PIP w związku z badaniem okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy były jednym z argumentów za uruchomieniem projektu "Dobry przepis na bezpieczeństwo", który inspekcja pracy realizuje w latach 2019-2021. Kampania „Dobry przepis na bezpieczeństwo” ma na celu doprowadzenie do zmniejszenia zagrożeń w masarniach i ubojniach, wpłynięcie na przestrzeganie przepisów prawa pracy, w szczególności bezpieczeństwa i higieny pracy, a także umożliwienie pracodawcom dostosowania zakładów do obowiązującego prawa poprzez udział w programie prewencyjnym, opartym, jak wiele innych programów PIP, na samokontroli. W bazie danych PIP i ZUS zidentyfikowano ok. 2,8 tys. podmiotów, których działalność obejmuje przetwórstwo mięsa; ponad 2/3 z nich zatrudnia pracowników. Kampania „Dobry przepis na bezpieczeństwo” skierowana jest przede wszystkim do podmiotów, których działalność obejmuje przetwarzanie i konserwowanie mięsa oraz produkcję wyrobów z mięsa, włączając wyroby z mięsa drobiowego. Zapraszamy do zapoznania się z informacjami na temat kampanii i pobrania materiałów przydanych pracownikom z branży mięsnej: bhpnatak.pl
Kampania „Dobry przepis na bezpieczeństwo” ma na celu doprowadzenie do zmniejszenia zagrożeń w masarniach i ubojniach, wpłynięcie na przestrzeganie przepisów prawa pracy, w szczególności bezpieczeństwa i higieny pracy, a także umożliwienie pracodawcom dostosowania zakładów do obowiązującego prawa poprzez udział w programie prewencyjnym, opartym, jak wiele innych programów PIP, na samokontroli.
W bazie danych PIP i ZUS zidentyfikowano ok. 2,8 tys. podmiotów, których działalność obejmuje przetwórstwo mięsa; ponad 2/3 z nich zatrudnia pracowników. Kampania „Dobry przepis na bezpieczeństwo” skierowana jest przede wszystkim do podmiotów, których działalność obejmuje przetwarzanie i konserwowanie mięsa oraz produkcję wyrobów z mięsa, włączając wyroby z mięsa drobiowego.
Zapraszamy do zapoznania się z informacjami na temat kampanii i pobrania materiałów przydanych pracownikom z branży mięsnej:
bhpnatak.pl