Aktualności | 2019-06-06
40 lat targów FachPack

40 lat targów FachPack

Wszystko zaczęło się w 1978 r. od pomysłu dr. Hartwiga Haucka – ówczesnego dyrektora targów i Waltera Hufnagela – dyrektora marketingu. Zauważył on wzrost indywidualnych zapytań ze strony przedstawicieli branży opakowaniowej, którzy wynajmowali nowy obiekt wystawowy w Norymberdze na wystawy wewnętrzne. Wśród nich była firma pakująca König – Illig, obecnie globalny gracz, oraz agent handlowy Gert Erhardt. Dyskusje z ekspertami branżowymi oraz badania rynkowe potwierdziły, że potrzebna jest specjalistyczna wystawa opakowań. Opracowano więc plan wraz z listem do potencjalnych wystawców. Wysłano zaledwie 100 propozycji, a kilka miesięcy później 88 wystawców pojawiło się na pierwszych targach opakowaniowych. Od tego czasu FachPack cieszy się ciągłym wzrostem liczby wystawców – przekroczyła 400 firm w 1995 r., następnie 1000 w 2003 r. W 2015 r. organizatorzy po raz pierwszy zarejestrowali ponad 40 000 zwiedzających. Coraz więcej wystawców i odwiedzających targi pochodzi z innych krajów, głównie z Europy. FachPack jest dla nich atrakcyjny, bo obejmuje prawie wszystkie produkty i usługi związane z łańcuchem procesu pakowania, od maszyn i logistyki po materiały opakowaniowe i akcesoria, druk i wykończenie, a także program wspierający z popularnymi forami wykładowymi PackBox i TechBox, pokazami specjalnymi i prezentacjami.

Chociaż FachPack z biegiem lat bardzo się zmienił i stał się większy i bardziej europejski pod względem składu wystawców i odwiedzających, nadal są firmy, które przyjeżdżają tu od samego początku. Spośród pierwszych 88 wystawców z 1979 r. 11 nadal co roku uczestniczy w wydarzeniu. FachPack prezentuje to, co jest ważne dla rynku i jest wskaźnikiem nadchodzących trendów – potwierdza to tegoroczna edycja z hasłem „Jutro zaczyna się, gdy go tworzysz” i kluczowym tematem „Opakowania przyjaznego środowisku”. Temat ten znajdzie odzwierciedlenie w forach wykładowych, pokazach specjalnych i ceremoniach wręczenia nagród, a także pojawi się na stoiskach wielu wystawców. Organizatorzy targów FachPack przekonują, że opakowania przyszłości przyniosą korzyści zarówno konsumentom, jak i środowisku.

Na 40-lecie FachPack, NürnbergMesse i Keppler Verlag przygotowały specjalne wydanie „Zukunftsmacher Verpackung” (Pakowanie dla przyszłości). Jego 36 stron prezentuje podstawy i rozwój FachPack, a także zawiera artykuły branżowe na temat przyszłości branży opakowań.

E-wydanie można przejrzeć na: https://www.kepplermediengruppe.de/40JahreFachPack

Oficjalna strona FachPack: https://www.fachpack.de

Fot. NürnbergMesse