Aktualności | 2018-09-12
Marka Wspiera Markę

Marka Wspiera Markę

7 kwietnia odbyła się I edycja wydarzenia w Łodzi, kolejne planowane są co pół roku na wiosnę i jesień.

Idea całości wydarzenia

Wydarzenie jest częścią projektu skupiającego się na wsparciu procesu internacjonalizacji regionalnych przedsiębiorstw z sektora MŚP i odbędzie się w ramach realizacji projektu pn. „Promocja gospodarcza Województwa Łódzkiego poprzez organizację i udział w Europejskim Forum Gospodarczym, Międzynarodowym Kongresie Biogospodarki, Lodzkie Innovation Days, szkoleniach oraz stworzenie systemu komunikacji i doradztwa dla przedsiębiorców”, współfinansowanego ze środków pochodzących z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. Podczas wydarzenia odbędzie się wykład eksperta merytorycznego na temat potencjału współczesnej polskiej mody, w kontekście polskiego designu, polskich projektantów i ich marek do ekspansji zagranicznej. Ponadto w wydarzeniu wezmą udział eksperci z branży mody, którzy podczas części networkingowej podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniami biznesowymi. Oprócz części networkingowej dla wszystkich uczestników wydarzenia będzie dostępna specjalnie zaaranżowana strefa showroomów, w której będzie można poznać najbardziej utalentowanych i kreatywnych projektantów. Planowane wydarzenie to narzędzie promocyjne oraz branżowa platforma integracji biznesu, szkół wyższych, instytucji otoczenia biznesu i środowisk artystycznych. „Realizacja tego przedsięwzięcia stanowi realne i bezpośrednie wsparcie promocyjne dla sektora tekstylno - odzieżowego poprzez zapewnienie narzędzi mających na celu aktywizację wewnętrznej i zewnętrznej promocji regionu.” podkreśla Witold Stępień – Marszałek Województwa Łódzkiego.

Koncepcja „Marka Wspiera Markę”

W pokazie biorą udział wyłącznie polskie marki z branży mody. Łączenie marek, wzajemna wymiana
i współpraca to podstawowa idea projektu, dlatego w wydarzeniu biorą udział już dobrze znani projektanci oraz ci, którzy na tą rozpoznawalność dopiero pracują i debiutują w świecie mody. Szczególną uwagę organizatorzy przykładają do wsparcia promocyjnego absolwentów uczelni artystycznych.

Łódź, to miasto kreujące nowe możliwości dla rozwoju marek które pomimo sukcesów są dopiero
na początku drogi do zbudowania swojej rozpoznawalności i dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Projekt Marka Wspiera Markę jest unikatowym i bardzo cennym przedsięwzięciem, dzięki któremu możemy podtrzymywać wizję Łodzi jako miasta kojarzonego z modą oraz które wspiera lokalne talenty.”

Angelika Józefczyk – projektant

Co wyróżnia „Marka Wspiera Markę”?

Projekt „Marka Wspiera Markę” zrodził się z głębokiej wiary w ideę, iż samemu można zdziałać wiele, ale we współpracy można osiągnąć wszystko . To jedyne wydarzenie w Polsce, które łączy
we współpracy tak wiele różnych marek. W idei multibrandingu zawarto myśl wzajemnej pomocy, dlatego każdy uczestnik wydarzenia daje coś od siebie, ale również otrzymuje!

Warto podkreślić, iż idea wydarzenia „Marka Wspiera Markę”, uwzględnia współpracę nie tylko marek modowych, ale także firm z innych sektorów (np. kosmetycznego, spożywczego, jubilerskiego czy pończoszniczego). „Marka Wspiera Markę” to narzędzie promocyjne oraz jedyna taka branżowa platforma integracji biznesu, szkół wyższych, instytucji otoczenia biznesu, środowisk artystycznych,
w tym również najważniejszych osobistości ze świata mody i designu. Pierwszą edycję „Marka Wspiera Markę” w Łodzi, zaszczycił swoją obecnością projektant Tomasz Ossoliński, który w udzielonym
po wydarzeniu wywiadzie podkreślił, iż należy wspierać takie projekty i pomagać sobie nawzajem. Poza chwaleniem samego pomysłu, artysta wyraził również uznanie dla organizatorów – fajne jest to,
że komuś chce się działać w ten sposób
.

Jakie są korzyści dla marek biorących udział w pokazie, szczególnie tych początkujących?

Pierwsze doświadczenie z wybiegiem, wzrost prestiżu marki, pozyskanie nowych butików, trampolina do kolejnego wydarzenia, nowe kontakty branżowe, rozgłos w mediach, wzrost sprzedaży butikowej, pozyskiwanie klientek indywidualnych, wzmocnienie świadomości marki w Polsce. Dla firm, które posiadają już silną pozycje na rynku jest to kwestia budowania pozytywnego wizerunku jako marki odpowiedzialnej społecznie (działania CSR).

Dodatkowe informacje:

Wstęp na wydarzenie jest tylko na zaproszenie. Przewidywana liczba gości: 500 osób.

Dla wszystkich zainteresowanych pokazem organizatorzy przygotowali możliwość oglądania pokazu on-line tzw. live-streaming. To będzie jedno z najważniejszych wydarzeń w Polsce!

Link do strony wydarzenia: http://markawspieramarke.pl/

Fb: https://www.facebook.com/markawspiera/

Instagram: https://www.instagram.com/markawspiera/

Zdradzamy nazwiska pokazu!

Projektanci biorący udział w wydarzeniu:

  • Marta Kuszyńska

  • Jarosław Ewert

  • Kasia Ostapowicz

  • Kasia Sylwia Wójcik

  • Krzysztof Buda

  • Dominika Syczyńska

  • Zuzanna i Beata Szutenberg – De La Fotta

  • Angelika Józefczyk

  • Maciej Piłat